Savivaldybės fantazija ir kvailystės nepaliauja gluminti vilniečių

Savivaldybei visiškai nerūpi, kad jos užsakyti projektai būtų įgyvendinami neprasilenkiant su sveiku protu. Maždaug tokią mintį išsakė Giedraičių seniūnaitis Miroslavas Bielinis, rekonstruojamoje Giedraičių gatvėje pastebėjęs ne vieną kvailystę.

Giedraičių gatvėje šviestuvų atramos atsidūrė ant šaligatvio. Niekas gyventojų siūlymo palikti šviestuvus senoje vietoje – šaligatvio pakraštyje – neklausė.<br>„Lietuvos ryto“ nuotr.
Giedraičių gatvėje šviestuvų atramos atsidūrė ant šaligatvio. Niekas gyventojų siūlymo palikti šviestuvus senoje vietoje – šaligatvio pakraštyje – neklausė.<br>„Lietuvos ryto“ nuotr.
Po M.K.Oginskio gatvės rekonstrukcijos čia dvi mašinos nebeprasilenkia. Anksčiau net ir šalikelėje stovint automobiliams taip nebūdavo.<br>„Lietuvos ryto“ nuotr.
Po M.K.Oginskio gatvės rekonstrukcijos čia dvi mašinos nebeprasilenkia. Anksčiau net ir šalikelėje stovint automobiliams taip nebūdavo.<br>„Lietuvos ryto“ nuotr.
Gyventojams kai kurie savivaldybės sprendimai sunkiai suvokiami.<br>„Lietuvos ryto“ nuotr.
Gyventojams kai kurie savivaldybės sprendimai sunkiai suvokiami.<br>„Lietuvos ryto“ nuotr.
Priekabiems paveldosaugininkams kažkodėl neužkliuvo 1,7 metro aukščio, tiesiai prieš namų langus Giedraičių gatvėje pastatytos elektros skydinės.<br>„Lietuvos ryto“ nuotr.
Priekabiems paveldosaugininkams kažkodėl neužkliuvo 1,7 metro aukščio, tiesiai prieš namų langus Giedraičių gatvėje pastatytos elektros skydinės.<br>„Lietuvos ryto“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2019-12-10 21:58

Tačiau savivaldybė, kuri įsikūrusi visai netoli šios Šnipiškių gatvės, nė neketina nieko keisti. Kaip ir kiek toliau Antakalnyje esančioje M.K.Oginskio gatvėje, kurios rekonstrukcija gyventojams sukėlė daugiau nepatogumų nei naudos.

Kiek dėl to savivaldybei rašė vilniečiai, sulaukdavo tik neįtikinamo paaiškinimo: gatvės važiuojamoji dalis esą siaurinama dėl pėsčiųjų saugumo.

Rytais – mašinų grūstys

Savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vyresnysis patarėjas Arūnas Visockas „Sostinei“ taip ir neatsakė, ar atlikti kokie nors skaičiavimai, kiek per parą ar savaitę M.K.Oginskio gatvės šaligatviais naudojasi pėsčiųjų, kad juos reikėjo taip išplatinti.

Būtent dėl to labiausiai piktinosi vilniečiai.

Jie siuntė savivaldybės valdininkams prieš remontą darytas šaligatvių nuotraukas, kuriose užfiksuota, kad pėstiesiems jų visiškai pakanka.

„O gal savivaldybė vis dėlto parengė studiją ir nustatė, kad šioje gatvėje dideli pėsčiųjų srautai? Nemanau, nes niekada nesu matęs, kad pėstiesiems būtų problema judėti šia gatve“, – į savo klausimą atsakė M.K.Oginskio gatvės gyventojas Juozas Albinas Ruzgelis.

Jis dabar kiekvieną rytą mato susiaurintoje M.K.Oginskio gatvėje susidarančias vis didesnes automobilių grūstis.

Mat ši gatvė yra tranzitinė, ja miesto centro link važiuoja Lentupio, B.Sruogos, Gražinos, Naujakurių ir Medžiotojų gatvių gyventojai. Vilniečio nuomone, savivaldybė būtų sulaukusi vilniečių padėkų, jeigu remontuojant gatvę būtų paliktas toks pat jos plotis.

Gadina naujas trinkeles

Kitas M.K.Oginskio gatvės gyventojas Kęstutis priminė, kad vienoje gatvės pusėje vilniečiai automobilius statė nuo seno.

Gatvę susiaurinus, du automobiliai dabar jau neprasilenkia, vienam iš jų tenka vienu ratu užvažiuoti ant šaligatvio. Taip traiškomos naujos trinkelės.

Kęstutis sakė nesuprantąs, kam reikėjo platinti šaligatvį – juk jis yra ir kitoje gatvės pusėje, jo pėstiesiems pakanka.

„Akivaizdu, kad gatvės rekonstrukcijos planus parengė kabinete sėdintys žmonės. Jie čia net nebuvo atvažiavę. Tokių sprendimų Vilniuje matau ne vieną“, – apgailestavo Kęstutis.

M.K.Oginskio gatvės gyventojai skunde savivaldybei nurodė, kad platinant šaligatvį, nors buvo akcentuojamas pėsčiųjų saugumas, jų eismas saugesnis netapo.

Siekdami prasilenkti automobiliai vienu ratu dabar užvažiuoja ant šaligatvio, o motinos su vežimėliais privalo sukti į važiuojamąją dalį, nes šaligatvio viduryje atsidūrė stulpas.

Neleis palikti automobilių

A.Visockas nieko naujo neatsakė: „Norint užtikrinti saugų ir patogų pėsčiųjų, dviratininkų judėjimą, gatvės rekonstrukcijos metu šaligatvis buvo praplatintas iki 1,5 metro – taip, kaip numatyta Statybos techninio reglamento reikalavimuose bei pėsčiųjų rekomendacijose.“

Paklaustas, kaip pasiūlytų susiaurintoje gatvėje prasilenkti dviem automobiliams, A.Visockas žadėjo, kad M.K.Oginskio gatvės gyventojai automobilius daugiabučių kiemuose statys tvarkingiau ir patogiau.

„Savivaldybė svarsto galimybę M.K.Oginskio gatvėje įrengti žaliųjų korių aikštelę, kurioje kieme atsirastų daugiau nei 20 stovėjimo vietų. Taip pat planuojame minėtoje gatvėje įrengti ribojimą – neleisti automobilių statyti važiuojamojoje dalyje, kad transporto priemonės galėtų saugiai prasilenkti ir nevažiuotų ant šaligatvio“, – aiškino jis.

Kada bus įrengta žaliųjų korių aikštelė – dar neaišku. Daugiau kaip pusės kilometro ilgio M.K.Oginskio gatvė baigta remontuoti lapkričio pabaigoje: paklota nauja asfalto danga, pakeisti šaligatviai, gatvės bortai ir atnaujintas ženklinimas. Gatvės remontui savivaldybė skyrė apie 200 tūkst. eurų.

Į pasiūlymus neatsižvelgė

Savivaldybės panosėje esanti Giedraičių gatvė rekonstruojama nuo birželio.

Ir čia savivaldybė neketina ištaisyti nė vienos kvailystės, į kurias gyventojai pirštu baksnoja jau seniai.

Pirmiausia tai – šviestuvų atramos, atsidūrusios beveik šaligatvio viduryje. Kai buvo svarstomi Giedraičių gatvės rekonstrukcijos projektiniai pasiūlymai, gyventojai jau tada kėlė klausimą dėl šių atramų.

Jiems buvo priimtiniausia, kad atramos atsirastų vietoj senų elektros stulpų, kurie yra už šaligatvio ribos.

Bet gyventojams buvo paaiškinta, kad tokiu atveju šviesa neapims šaligatvio ir dviračių tako. Tad atramas nutarta įrengti beveik šaligatvio viduryje.

Užkliuvo elektros skydinės

Giedraičių gatvės gyventojams užkliuvo ir prie kiekvieno namo įrengiamos elektros skydinės. Kai pradėjo aiškintis, sužinojo, kad jų vietos suderintos su Kultūros paveldo departamentu.

Kur paveldosaugininkai žiūrėjo, kai vieną elektros skydinės dėžę statė tiesiai prieš gyventojo langus, – velniai žino.

Be to, gyventojams buvo pažadėta, kad elektros skydinės bus trijų spalvų, tačiau įrengus paaiškėjo, jog visos jos – tik rusvai žalsvos spalvos.

Giedraičių seniūnaitis M.Bielinis priminė ir dar vieną susitarimą – tvoros prie namų turi būti ne aukštesnės kaip 1,2 metro, kad būtų galima apžiūrėti paveldo objektus. O elektros skydinės – net 1,7 metro aukščio. Tad kodėl joms netaikomi aukščio reikalavimai?

Savivaldybės fantazija nepaliauja stebinti. Šįkart M.K.Oginskio gatvė susiaurinta tiek, kad joje nebeprasilenkia du automobiliai, o Giedraičių gatvėje šviestuvų atramos atsidūrė ant tiesiamo naujo šaligatvio.

Šnipiškėse dujomis džiaugsis ne visi

Vienintelė naujovė, kurią išsikovojo Giedraičių gatvės gyventojai, – gamtinės dujos. Rekonstruojant gatvę atsižvelgta į jų prašymus nutiesti dujotiekį.

Tačiau patogumais naudosis ne visi – dalis S.Fino ir Giedraičių gatvių gyventojų per vėlai susizgribo ir paraišką dujų įvadams pateikė rugpjūčio 8-ąją. Tuo metu rekonstrukcijos darbai jau buvo įsibėgėję.

Darbų rangovė sutiko gatvės asfaltavimo darbus sustabdyti, tačiau iš gyventojų pareikalavo sumokėti už dangų ardymą. Tai vienam butui kainuotų apie 1000 eurų.

Gyventojams ši kaina netiko, todėl artimiausius 5 metus jie gyvens be dujų – naujo asfalto ardyti niekas neleis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.