Atidarydama savo naują, jau keturioliktą parduotuvę „Mi Store“, įkurtą prekybos centre „Mokotov“, bendrovė savo gaminiams pritaikė net iki 94 procentų nuolaidą.
Į eilę – prieš parą
Išmaniojo telefono kaina buvo sumažinta nuo 2500 iki 499 zlotų (atitinkamai 581 ir 116 eurų), elektrinio paspirtuko – nuo 2200 iki 399 zlotų (512 ir 93 eurų), dulkių siurblio – nuo 1099 iki 299 zlotų (256 ir 70 eurų), išmaniojo laikrodžio – nuo 149 iki 9 zlotų (35 ir 2 eurų).
Sunkiai protu suvokiamos nuolaidos buvo pritaikytos aštuoniolikai prekių, o žinia apie tai į parduotuvės atidarymą priviliojo minią žmonių.
Nekantriausieji į eilę prie prekybos centro atsistojo jau prieš parą, o ryte žmonių grūstis tapo tokia didelė, jog buvo nuspręsta iškviesti daugiau apsaugininkų ir parduotuvę atidaryti valanda anksčiau.
Tačiau tai nepadėjo išvengti rietenų ir susistumdymų – kai kurie pirkėjai net apsikumščiavo ir namo grįžo su mėlynėmis po paakiais.
Nulūžo net interneto svetainė
Išsigandusi, jog apsaugininkai nepajėgs suvaldyti spaudžiančios pirkėjų masės, parduotuvė gali būti nusiaubta, o pirkėjai – sužaloti, kompanijos vadovybė po valandos nusprendė nutraukti akcinę prekybą ir uždaryti parduotuvę.
Apsipirkti spėjo tik 143 klientai. Siekdama sumažinti susirinkusių pirkėjų įsiūtį, „Xiaomi“ atstovybė pranešė, jog neišparduotus akcinius pusantro tūkstančio produktų bus galima įsigyti internetu.
Šios prekybai startas buvo duotas po dviejų dienų, tačiau dauguma pirkėjų irgi nieko nepešė, nes užsiregistravo net 45 tūkstančiai žmonių.
Internautus suerzino tai, jog „Xiaomi“ parduotuvės tinklapis neatlaikė tokio pirkėjų srauto ir ilgam užstrigo. Kompanijos vadovybė atsiprašė visų klientų už nesklandumus ir pažadėjo ateityje vėl rengti panašias išpardavimų akcijas.
Gali pakenkti įvaizdžiui
Vadybos ir reklamos ekspertai pripažino, jog tokia didžiulių nuolaidų akcija tapo puikia reklama „Xiaomi“. Tačiau jie perspėjo, jog panašus prekybininkų elgesys gali baigtis tragiškai, o tokiu atveju jų įvaizdis smarkiai nukentėtų.
Taip nutiko per elektronikos parduotuvių „Media Markt“ ir „Mega Avans“ atidarymus 2004 metais. Lodzėje buvo sužeista dvidešimt žmonių, o per įkurtuves Varšuvoje grūstyje aštuoni klientai nualpo, penkis teko vežti į ligoninę.
Panašių spūsčių pasitaikė per maisto parduotuvių „Biedronka“ bei „Lidl“ atidarymus, o kai pastaroji pasiūlė įsigyti nukainotą ribotą kiekį moteriškų „Witchen“ firmos rankinukų, į plaukus viena kitai kibo net inteligentiškos ponios.
Dauguma per tokias akcijas įsigytų elektronikos prekių vėliau keleriopai brangiau yra parduodama internetiniuose aukcionuose.