Trečiadienį įsigaliosiančiame įstatyme nurodoma, kad, pagal kai kurias sąlygas, nepriklausomi rangovai yra klasifikuojami kaip nuolatiniai darbuotojai, todėl jiems priklauso minimalus atlyginimas ir atitinkamas sveikatos draudimas.
Tokiais darbuotojais būtų laikomi bendrovėse „Uber“ ir „Postmates“ dirbantys vairuotojai.
„Uber“ jau anksčiau šiemet buvo įspėjusi besipriešinsianti bet kokiems savo vairuotojų statuso pokyčiams, kurie bendrovei gali brangiai atsieiti.
Ieškinyje „Uber“ ir kiti ieškovai teigia, kad įstatymas taikosi į nepriklausomus paslaugų teikėjus, tačiau nėra atsižvelgiama į pardavėjus, kelionių agentus, sunkvežimių vairuotojus ir versline žvejyba besiverčiančius žvejus.
„Šioms nesąmoningoms išimtims nėra jokių priežasčių“, – sakoma ieškinyje.
„Uber“ ir jos JAV konkurentė „Lyft“ yra skyrusios po 30 mln. dolerių referendumo organizavimui, kurio Kalifornijos įstatymai nedraudžia, skirto pakeisti šį įstatymą tam tikru socialinių teisių kompromisu.
Vairuotojų nuomonės išsiskyrė: vieni nori nuolatinių darbuotojų socialinių garantijų, o kiti nori patys rinktis darbo valandas.
Trumpų projektų ekonomika vairuotojams suteikia „galimybes užsidirbti pinigų bet kur ir bet kada, turint beprecedentį savarankiškumą ir lankstumą“, teigiama ieškinyje.