Gražuolės drebina „Victoria's Secret“ pamatus – nebeslepia savo skaudžių patirčių

Daugiau nei šimtas modelių pasirašė atvirą laišką, skirtą „Victoria's Secret“ generaliniam direktoriui Johnui Mehasui. Manekenės reikalauja, kad įmonės vadovai galų gale pradėtų bendradarbiauti ir imtų ginti jas nuo žeminimo bei vartotojiško požiūrio į moteris, kuris kompanijoje gajus jau daugybę metų.

Pernai, 2019-aisiais, prekės ženklas pirmą sykį per 25-erius metus atšaukė iki tol kasmet rengtą modelių pasirodymą.<br>SIPA/Scanpix nuotr.
Pernai, 2019-aisiais, prekės ženklas pirmą sykį per 25-erius metus atšaukė iki tol kasmet rengtą modelių pasirodymą.<br>SIPA/Scanpix nuotr.
 Pernai, 2019-aisiais, prekės ženklas pirmą sykį per 25-erius metus atšaukė iki tol kasmet rengtą modelių pasirodymą.<br>SIPA/Scanpix nuotr.
 Pernai, 2019-aisiais, prekės ženklas pirmą sykį per 25-erius metus atšaukė iki tol kasmet rengtą modelių pasirodymą.<br>SIPA/Scanpix nuotr.
E.Razekas su modeliais.<br>AFP/Scanpix nuotr.
E.Razekas su modeliais.<br>AFP/Scanpix nuotr.
L.Wexneris.<br>Zuma Press/Scanpix nuotr.
L.Wexneris.<br>Zuma Press/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Feb 11, 2020, 9:36 PM

Laišką inicijavo nepelno organizacija „The Model Alliance“, remianti mados pramonėje dirbančius žmones. Tačiau kol kas bandymai prisibelsti iki „Victoria's Secret“ vadovybės liko be atsako.

Sujudimas dėl apatinio trikotažo gamintojos viduje besirutuliojančių santykių tarp darbuotojų ir vadovybės kilo vasario 1-ąją dienraščio „The New York Times“ (NYT) išspausdinus straipsnį, kuriame per 30 „Victoria's Secret“ esamų ir buvusių darbuotojų, taip pat ir modelių patvirtino, jog jiems teko susidurti su nederamu dviejų vadovų elgesiu.

NYT pašnekovai minėjo „Victoria's Secret“ rinkodaros direktoriaus Edo Razeko ir Leso Wexnerio – motininės „Victoria's Secret“ kompanijos „L Brands“ vadovo – pavardes.

Straipsnyje rašoma, kad darbuotojai ir modeliai sulaukdavo minėtų vadovų žeminančių komentarų ir neleistinų veiksmų.

Kaip atskleidė NYT tyrimas, nors „Victoria’s Secret“ prekės ženklas metų metais sietas su moteriškumu ir seksualumu, tačiau tuo pat metu kompanijos viduje vešėjo bauginimai ir priekabiavimas.

Dienraštis tvirtina, kad korporacijos vadovui artimas sąjungininkas ir buvęs vienas vadovų E.Razekas persekiojo modelius, o sulaukęs atkirčio juos palikdavo be darbo. Būtent E.Razekas sugalvojo kasmetinius „Victoria’s Secret“ „angelų“ pasirodymus, tapusius kultūriniu fenomenu. Beje, E.Razeko sūnus Scottas, kuris irgi dirbo „Victoria’s Secret“ kompanijoje, taip pat apkaltintas netinkamu elgesiu.

„The Times“ šaltiniai pasakojo, kad 71-erių E.Razekas, iš pareigų pasitraukęs 2019-ųjų rugpjūtį, liepdavo merginoms sėsti jam ant kelių ir bučiuoti, o fotografas Russellas Jamesas primygtinai reikalaudavo pozuoti apsinuoginus, nors tai ir nebūdavo numatyta jų sutartyse ir už papildomą darbą modeliai negaudavo atlygio.

Vėliau fotografas nuotraukas be merginų sutikimo platindavo komerciniais tikslais – įtraukdavo į savo fotografijų knygas, kurios, priklausomai nuo versijos, kainuoja nuo 1,8 tūkst. iki 3,6 tūkst. JAV dolerių. Beje, NYT rašo, kad gerus santykius su E.Razeku palaikęs fotografas už darbo dieną ir taip gaudavo dešimtis tūkstančių JAV dolerių.

„Mus ir gąsdina, ir neramina tai, kad „Victoria's Secret“ ir „L Brands“ iki šiol rimtai nevertina fakto, kad modeliai baiminasi dėl savo saugumo“, – „Business Insider“ prisipažino modelis Sara Ziff.

Apatinio trikotažo gamintoja atkerta, kad jie turi tikslias fotosesijų taisykles, mokymus bei kontrolę.

Modelis Andi Muise, dalyvavusi „Victoria’s Secret“ pasirodymuose, pasakojo, kaip E.Razekas kvietė ją, tuomet 19-metę, vakarienės, o pakeliui į restoraną automobilyje bandė bučiuoti, nors mergina ir priešinosi. Po viso to jis mėnesių mėnesius A.Muise siuntė elektroninius intymaus turinio laiškus, siūlė kartu gyventi, ragino padėti išsirinkti namą Dominikos Respublikoje. „Man reikia seksualios vietos, kur galėčiau tave atsivežti“, – viename laiškų rašė E.Razekas.

Sykį jis pareikalavo, kad A.Muise atskristų pas jį į Niujorką. Mergina atsisakė, o netrukus sužinojo, kad jos kitam „Victoria’s Secret“ pasirodymui jos nekviečia.

Kiti NYT pašnekovai pasakojo, kad prieš vieną renginių 2018 m. E.Razekas leido sau laidyti komentarus apie modelio Bellos Hadid krūtinę. Tvirtinama, kad buvęs rinkodaros vadovas pasirodymuose dalyvavusių merginų prašydavo telefonų numerių.

Modeliai ir kiti kompanijos darbuotojai ne sykį skundėsi E.Razeko elgesiu, tačiau nė karto į tai nebuvo pažvelgta rimtai. „Tai tebuvo priežastis pasijuokti. Kiekvienas, kuris mėgino vienaip ar kitaip su tuo kovoti, ne tik buvo ignoruojamas. Juos bausdavo“, – kalbėjo buvusi kompanijos viešųjų ryšių darbuotoja Casey Crowe Taylor.

Bausdavo nekviesdami į pasirodymus, kai kuriuos darbuotojus priversdavo išeiti arba atleisdavo.

E.Razekas buvo labai artimas milijardieriui Lesui Wexneriui, „L Brands“, „Victoria’s Secret“ motininės kompanijos savininkui. Būtent dėl šių ryšių daugelis kompanijos darbuotojų E.Razeką laikė nepajudinamu. Dalis pašnekovų dienraščio žurnalistus tikino, kad L.Wexneris žinojo, kaip elgiasi jo bičiulis, tačiau nieko nedarė.

Liepą NYT rašė apie L.Wexnerio ryšius su finansininku Jeffrey Epsteinu, kaltintu žmonių pardavinėjimu į seksualinę vergovę. Dienraštis šį asmenį pavadino dešiniąja milijardieriaus ranka. Beje, J.Epsteinas, kad suviliotų merginas, prisistatydavo „Victoria’s Secret“ talentų žvalgu.

Rugpjūčio 10 d. A.Epsteinas rastas miręs kameroje, kurioje jis laukė teismo. JAV valdžia tvirtina, kad kaltinamasis nusižudė.

Visuomenės supratimas apie grožį ir seksualumas keitėsi, vis tolerantiškiau pradėta žiūrėti į kūno formas, odos spalvą ir lytį. „Victoria’s Secret“ su šiomis tendencijomis nespėjo. Iškalbingos jos reklaminės kampanijos, kuriose apatinį trikotažą vilkintys modeliai prie sraigtasparnių, motociklų, sprogimų fone greičiau jau stereotipiškai atspindi vyrų fantazijas nei tai, ko nori moterys.

„Victoria’s Secret“ L.Wexner už milijoną JAV dolerių įsigijo 1982-aisiais.

„Victoria’s Secret“ ir „L Brands“ dabar išgyvena ne pačius geriausius laikus: kompanijos akcijos nuo 2015 m. buvusių aukštumų atpigo 75 proc. Pernai, 2019-aisiais, prekės ženklas pirmą sykį per 25-erius metus atšaukė iki tol kasmet rengtą modelių pasirodymą.

Sausio pabaigoje „The Wall Street Journal“ šaltiniai pasakojo, kad L.Wexneris galvoja kompaniją parduoti. Šeši žmonės iš esamų ir buvusių kompanijos vyriausiųjų vadovų tikino, kad bandė gelbėti prekės ženklą nuo „porno“ įvaizdžio, tačiau susidūrė su pasipriešinimu, o kai kurie jų buvo priversti išeiti iš kompanijos.

Parengta pagal užsienio spaudą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.