Alaus rinka traukiasi, bet liūdna ne visiems gamintojams

 

 Pastebima, kad vartotojai vis dažniau renkasi "premium" kategorijos alų.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Pastebima, kad vartotojai vis dažniau renkasi "premium" kategorijos alų.<br> G.Bitvinsko nuotr.
 Anot R.Viršilo, dėl sunkiai prognozuojamos verslo aplinkos vidaus rinkoje nuolat auginamas eksportas.<br> D.Umbraso nuotr.
 Anot R.Viršilo, dėl sunkiai prognozuojamos verslo aplinkos vidaus rinkoje nuolat auginamas eksportas.<br> D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 26, 2020, 11:19 AM

Nors pastaraisiais metais alaus rinka dėl įvairių apribojimų ir prastesnių šiltojo sezono orų smuktelėjo žemyn, jos lyderiai pajamomis skųstis negalėtų.

Didžiausios šalies alaus daryklos „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) pardavimų pajamos pernai išaugo 4,3 proc. ir siekė 170 mln. eurų.

Per metus ŠUA iš viso pardavė 141,9 mln. litrų gėrimų – 1,9 proc. daugiau nei 2018 m. Nepaisant besitraukiančios šalies alaus rinkos, ŠUA alaus pardavimai 2019 m. šoktelėjo 0,7 proc.

Palyginti su 2018 metais, bendros koncerno „Carlsberg“, kuriam priklauso ŠUA, pajamos Baltijos šalyse pernai augo 2,2 proc. iki 324 mln. eurų. Latvijoje pardavimo apimtys sumažėjo 10,1 proc., Lietuvoje – neženkliai kilo (1,9 proc.), o Estijoje išliko stabilios.

„Pernai augimas buvo nuosaikus augimą, tačiau ateitį prognozuoti labai sunku – ji didele dalimi priklausoma ir nuo mokesčių politikos bei būsimų ekonomikos grėsmių suvaldymo. Nors kaip įmonė aiškiai pirmaujame rinkoje, turime pripažinti, jog kasmet svarbesnis mums yra eksportas, kompensuojantis vidaus rinkos susitraukimą“, – teigė R. Viršilas. ŠUA eksportuojamo alaus kiekiai kasmet auga, o tarp didžiausių alaus eksporto rinkos šalių rikiuojasi Rusija, Baltarusija, Jungtinė Karalystė, Vokietija ir Kinija.

Bendrai šiemet eksportą ŠUA augino 11 proc. – iki 40 mln. litrų. Didžiausias augimas, palyginti su 2018 metais, užfiksuotas Kinijoje (121 proc.). Svarbus prieaugis taip pat stebėtas Baltarusijoje (112 proc.) ir Jungtinėje Karalystėje (62 proc.).

Be to, praėjusiais metais daug dėmesio buvo telkiama ir į Afrikos valstybių eksporto rinką. ŠUA į Ganą, Tanzaniją ir kitas valstybes 2019 m. eksportavo per 1 mln. litrų lietuviško sidro.

Anot ŠUA vadovo, 2019-aisiais taip pat fiksuotas augantis aukščiausios kokybės alaus segmento populiarumas. Tai rodo ryškėjančią tendenciją, jog vartotojai pigesnio, ekonominės klasės alaus, kasmet perka vis mažiau ir vis dažniau renkasi vadinamąjį „premium“ klasės alų. Pastarojo pardavimai 2019 m. sudarė 33,5 proc. bendros vertės rinkos. Vidutinės kategorijos gėrimai vis dar išlaiko reikšmingą savo dalį, užimdami 37,4 proc. vertės rinkos.

R. Viršilas išskyrė ir augantį nealkoholinio alaus segmentą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.