Siuntos ne tik vėluoja, bet ir brangsta: informuoja, kurių laukti reikės ilgiausiai

Tiek Lietuvos paštas, tiek kitos siuntas pristatančios įmonės jau anksčiau įspėjo, kad prekės iš kitų šalių, ypač Kinijos, gali smarkiai vėluoti. Tai jau tapo visos Europos bėda. Be to, siuntos vis brangsta.

Tiek Lietuvos paštas, tiek kitos siuntas pristatančios įmonės jau anksčiau įspėjo, kad prekės iš kitų šalių, ypač Kinijos, gali smarkiai vėluoti.<br>T.Bauro nuotr.
Tiek Lietuvos paštas, tiek kitos siuntas pristatančios įmonės jau anksčiau įspėjo, kad prekės iš kitų šalių, ypač Kinijos, gali smarkiai vėluoti.<br>T.Bauro nuotr.
Kone visi konteinerius iš Kinijos galintys plukdyti laivai jau ilgam užsakyti.<br>„Scanpix“ nuotr.
Kone visi konteinerius iš Kinijos galintys plukdyti laivai jau ilgam užsakyti.<br>„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Nov 25, 2020, 11:34 AM, atnaujinta Nov 25, 2020, 11:55 AM

Valstybės valdomas Lietuvos paštas dar lapkričio viduryje gavo įspėjimų iš kitų Europos valstybių pašto įstaigų, kad siuntos dėl koronaviruso pandemijos gali vėluoti.

Mat jau rugsėjį, palyginti su tuo pačiu 2019-ųjų mėnesiu, jos nuo siuntėjo iki gavėjo keliaudavo vidutiniškai aštuoniomis dienomis ilgiau. Artėjant Kalėdoms padėtis taps dar labiau įtempta.

Labiausiai gali nukentėti užsisakę įvairių prekių iš Kinijos – mat jas gabenantys laivai perpildyti, kai kurios laivybos įmonės netgi nepriima naujų užsakymų, nes jų turi apsčiai iki pat metų pabaigos.

„Plaukia viskas, kas tiktai gali plaukti“, – portalui spiegel.de pasakojo vienos Vokietijos logistikos kompanijos vadovas. Ta proga laivų savininkai kelis kartus padidino prekių gabenimo kainas – dabar atplukdyti 40 kubinių pėdų konteinerį iš Kinijos atsieina daugiau nei 5 tūkst. dolerių (4,2 tūkst. eurų).

Kosminiai įkainiai ir skraidinant prekes. Prieš metus atgabenti kilogramą siuntos iš Kinijos atsiėjo apie pusantro euro, dabar – iki aštuonių eurų.

Aišku, galima pasiguosti tuo, kad pirmojo karantino metu pavasarį kaina buvo pakilusi netgi iki 15 eurų. Bet nuo to laiko padangėse atsirado daugiau konkurencijos, nes kai kurie keleiviniai lėktuvai, užuot laikomi oro uostuose, buvo perdaryti į krovininius.

Geležinkelis irgi nedaug padeda. Tiesa, pavyzdžiui, „Lietuvos geležinkeliai“ šįmet sausio–spalio mėnesiais prekių iš Kinijos pargabeno 4 kartus daugiau nei prieš metus.

Vis dėlto Vakarų Europos valstybėms toks būdas brangokas – skaičiuojama, jog atgabenti standartinį konteinerį iš Uhano į Vokietiją kainuoja per 7 tūkst. eurų, o tokia kaina susidaro dėl to, kad atgal į Kiniją krovinių siunčiama labai mažai.

Vakaruose labiausiai baiminamasi, kad dėl to ateityje susidarys apsaugos nuo COVID-19 priemonių deficitas.

„Net 99 proc. šių prekių gabenama iš Kinijos. Logistika ir taip stringa, o nuo vasario 12-osios prasidės kinų Naujieji metai.

Tai reiškia, kad nuo 8 iki 10 savaičių nebegausime naujų gaminių iš šios šalies.

Gali būti, kad problema aštriausia taps balandžio ir gegužės mėnesiais“, – įspėjo Vokietijos didmeninės prekybos medicinos priemonėmis įmonės „Medika“ projektų vadovas Michaelis Kochas. 

Parengta remiantis Spiegel.de

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.