Smulkieji kūrėjai keliasi į virtualias parduotuves – prekiauja vienetiniais dirbiniais

Prekybos centrų veiklos griežtinimai, atšauktas „Black Friday“ nuolaidų savaitgalis, o kalėdinės mugės ir prekybos miesteliai – tik gražus praeitų metų prisiminimas. Tokiomis visai nešventinėmis nuotaikomis prekybininkai pasitinka pelningiausią metų laikotarpį.

Kalėdų „miestelis“ – elektroninėje parduotuvėje.<br>Organizatorių nuotr.
Kalėdų „miestelis“ – elektroninėje parduotuvėje.<br>Organizatorių nuotr.
Pasak V.Bernoto, nišnių prekių gamintojams šiuo metu palankus laikas pradėti prekybą el.parduotuvėse.<br>Organizatorių nuotr.
Pasak V.Bernoto, nišnių prekių gamintojams šiuo metu palankus laikas pradėti prekybą el.parduotuvėse.<br>Organizatorių nuotr.
Kalėdų „miestelis“ – elektroninėje parduotuvėje.<br>Organizatorių nuotr.
Kalėdų „miestelis“ – elektroninėje parduotuvėje.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Dec 11, 2020, 11:58 AM

Tiesa, didieji tokiai prekybai jau spėjo pasiruošti ir laukia pirkėjų savo e. parduotuvėse. Ką daryti smulkiesiems verslininkams, kuriems kalėdinės prekybos vietos – reikalingos kaip deguonis?

Akivaizdu, kad pandemijos įkarštyje atverti duris pirkėjams teks ne įprastinėse parduotuvėse, o virtualiose. Ir panašu, kad pirkėjai kalėdinių dovanų toliu ieškos visai ne didžiuosiuose tinkluose, o dairysis nišinių, vienetinių dovanų.

„Dar yra laiko savo pomėgius paversti eektroniniu verslu. Nes elektroninei prekybai Kalėdos šiais metais, tikėtina, bus dosnios“, – teigė „Getspace“ bendraturtis ir įkūrėjas Vytautas Bernotas.

Pasak jo, autorinius daiktus ir rankdarbius kuriantys žmonės pagaliau išdrįsta pradėti e. prekybą, o pirkėjai internete ieško jaukių, rankų darbo ir vienetinių produktų, kurių pandemijos metu ne taip ir lengva gauti.

Įdarbina savo pomėgius

E. komercijos atstovas pastebi, kad nyksta stereotipai, jog elektroninis verslas yra nesaugus, rizikingas ir labai brangus, arba skirtas tik dideliems, populiarumą užsitarnavusiems prekės ženklams.

Pandemija uždarė muges, parodas, Kalėdų miestelius, kuriuose prieglobstį mielai rasdavo smulkieji verslininkai. Internetinė erdvė tampa svarbiausiu prekybos kanalu ūkininkų, menininkų ir smulkiųjų kūrėjų darbams.

„Kiekvienas projektas savaip unikalus ir išskirtinis, tačiau didžiausią susidomėjimą jaučiame grožio, interjero ir rankdarbių srityse. Žmonės išdrįsta savo hobį paversti verslu, o mes džiaugiamės turėdami galimybę jiems padėti.

Dabartiniu laikotarpiu tai paprasčiausias ir efektyviausias būdas pradėti prekybą savo gaminiais“, – teigė V.Bernotas.

Pasak jo, mažiesiems verslams dažniausiai svarbi tokios galimybės kaina, nes biudžetai yra riboti. Įmonė sugalvojo tam sprendimą ir gimė projektas „Wacademy“. Buvo surinkta kūrybingų bei darbščių studentų, kurie nori įgauti praktikos ir patirties, ir vyr. dizainerių komanda, kuri užtikrina profesionalumą.

„Šio projekto esmė – suteikti studentams praktikos, o klientui – gerą ir kokybišką produktą už mažesnę kainą, nes reikia pasirūpinti tik svetainės talpinimu. Verslininkams ne tik padedame sukurdami svetainę nemokamai, bet ir išsamiai konsultuojame dizaino, struktūros klausimais, paprasčiausiai, padedama susigaudyti IT ir svetainių kūrimo specifikoje“, – pasakoja projekto iniciatorius.

Per 6 metus „Wacademy“ studentai nemokamai sukūrė virš 7000 svetainių ir el. parduotuvių 8-iomis skirtingomis kalbomis.

Pirkėjai pradeda kelti kokybės reikalavimus e. komerciją vykdančioms įmonėms

„Versli Lietuva“ atliktas tyrias parodė, kad dėl e. komercijos atsivėrusių galimybių net penktadalis mūsų šalies verslų nusprendė nebevykdyti fizinės prekybos ir likti tik internete. Tai turėjo įtakos ir naujiems verslams – pandemija pakeitė verslo modelį ir pradedantieji verslą kuria ne fizinėje vietoje, o skaitmeninėje erdvėje. Greičiausiai stebėtis nėra kuo, nes 2020 metai bus įsimintiniausi metai e. komercijai.

Jau penkerius metus e. parduotuvių dizaino paslaugas teikiančios įmonės vadovas pastebi, kad startuojančio verslo sėkmę dabar gali lemti jo įvaizdis skaitmeninėje erdvėje. O ir pirkėjai tampa vis kritiškesni ir kelia daug daugiau reikalavimų e. prekybos vietoms nei prieš pandemiją.

„Gyvename skaitmeniniame amžiuje, kur viską gali pamatyti ir padaryti vos vieno mygtuko paspaudimu. Tad normalu, kad pradedant verslą skaitmeninėje erdvėje, pritraukiama daug daugiau galimybių. Tačiau jam keliami ir aukštesni standartai nei prieš pusę metų – parduotuvė turi būti patogi, patraukti, funkcionali, bet svarbiausias – patikima“, – teigia „Getspace“ bendraįkūrėjas.

Tam įtakos turi padidėjęs įvairaus amžiaus žmonių naudojimasis informacinėmis technologijomis bei domėjimasis skaitmenine rinkodara. Pradeda formuotis žinios, įgūdžiai bei kokybės reikalavimai e. paslaugos tiekėjui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.