Šventinius vakarėlius pakeitė netradiciniai sprendimai, tačiau į juos įsitraukia kur kas daugiau darbuotojų

Daugelyje įmonių puoselėtoms tradicijoms metams besibaigiant surengti Kalėdų vakarėlį ir taip sutvirtinti kolektyvą, atsidėkoti darbuotojams, pagerbti geriausius šiemet buvo iškilusi grėsmė, tačiau išradingiausieji rado išeičių ir džiaugiasi, kad į virtualius Kalėdų projektus įsitraukė daug daugiau darbuotojų, nei dalyvaudavo gyvai vykstančiuose vakarėliuose.

Išradingiausieji rado išeičių ir džiaugiasi, kad į virtualius Kalėdų projektus įsitraukė daug daugiau darbuotojų, nei dalyvaudavo gyvai vykstančiuose vakarėliuose.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Išradingiausieji rado išeičių ir džiaugiasi, kad į virtualius Kalėdų projektus įsitraukė daug daugiau darbuotojų, nei dalyvaudavo gyvai vykstančiuose vakarėliuose.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Išradingiausieji rado išeičių ir džiaugiasi, kad į virtualius Kalėdų projektus įsitraukė daug daugiau darbuotojų, nei dalyvaudavo gyvai vykstančiuose vakarėliuose.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Išradingiausieji rado išeičių ir džiaugiasi, kad į virtualius Kalėdų projektus įsitraukė daug daugiau darbuotojų, nei dalyvaudavo gyvai vykstančiuose vakarėliuose.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Šiais metais įmonių kalėdiniai vakarėliai iš miesto kavinių ir salių persikėlė į virtualią erdvę arba visai nevyko.<br>Vitos Jurevičienės nuotr.
Šiais metais įmonių kalėdiniai vakarėliai iš miesto kavinių ir salių persikėlė į virtualią erdvę arba visai nevyko.<br>Vitos Jurevičienės nuotr.
Benitas Jonikas džiaugiasi, kad idėją prieš Kalėdas surengti virtualius pusryčius įmonės darbuotojai palaikė.<br>„Vakarų ekspreso“ archyvo nuotr.
Benitas Jonikas džiaugiasi, kad idėją prieš Kalėdas surengti virtualius pusryčius įmonės darbuotojai palaikė.<br>„Vakarų ekspreso“ archyvo nuotr.
Dalis įmonių šiemet darbuotojams surengė virtualius kalėdinius renginius, tačiau dauguma laukia laikų, kai renginiai vėl galės vykti gyvai.<br>„Vakarų ekspreso“ archyvo nuotr.
Dalis įmonių šiemet darbuotojams surengė virtualius kalėdinius renginius, tačiau dauguma laukia laikų, kai renginiai vėl galės vykti gyvai.<br>„Vakarų ekspreso“ archyvo nuotr.
Nerijus Ivanauskas sako, kad virtualų kalėdinį vakarėlį galima surengti ir už porą tūkstančių eurų, tačiau, norint papildomų pramogų, biudžetas gali augti kelis kartus.<br>„Vakarų ekspreso“ archyvo nuotr.
Nerijus Ivanauskas sako, kad virtualų kalėdinį vakarėlį galima surengti ir už porą tūkstančių eurų, tačiau, norint papildomų pramogų, biudžetas gali augti kelis kartus.<br>„Vakarų ekspreso“ archyvo nuotr.
Pandemija pakeitė ne tik darbo, bet ir poilsio bei švenčių įpročius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pandemija pakeitė ne tik darbo, bet ir poilsio bei švenčių įpročius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pandemija pakeitė ne tik darbo, bet ir poilsio bei švenčių įpročius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pandemija pakeitė ne tik darbo, bet ir poilsio bei švenčių įpročius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pandemija pakeitė ne tik darbo, bet ir poilsio bei švenčių įpročius.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Pandemija pakeitė ne tik darbo, bet ir poilsio bei švenčių įpročius.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Pandemija pakeitė ne tik darbo, bet ir poilsio bei švenčių įpročius.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Pandemija pakeitė ne tik darbo, bet ir poilsio bei švenčių įpročius.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Edgaras Valeckas, www.ve.lt

2020-12-30 17:37

Pandemija pakeitė ne tik darbo, bet ir poilsio bei švenčių įpročius. Visi jau suprato, kad šios Kalėdos bus kitokios. Per šiuos metus daugelis jau įprato dirbti nuotoliniu būdu. Daug diskutuojama apie tokio darbo privalumus ir trūkumus, tačiau visi pradeda suprasti, kad pasaulis keičiasi ir jis jau niekada nebebus toks kaip vakar.

Technologijos vis labiau užkariauja mūsų kasdienybę. Net tie žmonės, kurie anksčiau tam priešinosi, šiandien yra priversti atrasti naujas galimybes pasikeitusioje tikrovėje.

Karantino ribojimai net švenčiant namuose šiemet leidžia susiburti tik vienos šeimos nariams. Todėl apie dešimtis ar net šimtus darbuotojų vienoje vietoje suburiančius žmonių kalėdinius vakarėlius negalėjo būti nė kalbos.

Ankstesniais metais jau nuo gruodžio pradžios iki pat sausio vidurio kavinėse, baruose, koncertų salėse ir įvairiausiose erdvėse įmonių ir įstaigų kolektyvai minėdavo senų darbų pabaigą ir naujų pradžią. Tai buvo darbymetis maitinimo ir pasilinksminimo įstaigoms, viešbučiams, renginių organizatoriams. Tačiau šiemet visi anksti suprato, kad Kalėdų stebuklas neįvyks ir buvo imta ieškoti alternatyvų.

Kalėdų pusryčiai

AB „Klaipėdos vanduo“ atstovė Gintarė Butkienė sako, kad daugelio įmonės darbuotojų darbas karantino metu persikėlė į namų erdvę. Pasijautė, kad šeimos ir profesinio darbo derinimas dirbant iš namų vargina. Todėl buvo nuspręsta sudaryti kolektyvui galimybę atsipūsti nuo kasdienybės rūpesčių ir pailsėti.

„Priėmėme netradicinį sprendimą – surengti virtualius kalėdinius pusryčius,“ – sakė G.Butkienė.

Ji pasidžiaugė, kad darbuotojai, laikantis visų saugumo priemonių, patys įsiliejo į renginio organizavimą, ruošė specialius pasirodymus kolegoms, o renginio dieną aktyviai dalyvavo konkursuose nuotoliniu būdu.

AB „Klaipėdos vanduo“ generalinis direktorius Benitas Jonikas džiaugiasi, kad idėją prieš Kalėdas surengti virtualius pusryčius įmonės darbuotojai palaikė.

„Manome, kad tokie renginiai, kurie šiemet persikėlė į virtualią erdvę, vienija kolektyvą, tai puiki proga padėkoti už pasiektus metinius rezultatus ir įkvėpimas naujiems metams,“ – sakė Benitas Jonikas.

Įmonės šventei šiemet persikėlus į virtualią erdvę, po praėjusią savaitę įvykusių kalėdinių pusryčių, sulaukta daug atsiliepimų iš darbuotojų. Pagrindinis vertinimas, kad idėja pasiteisino ir pavyko. Tai buvo geros nuotaikos užtaisas visiems ateinantiems metams.

„Šis virtualus kalėdinis renginys tapo kolektyvo jungtimi, siekiant bendrų tikslų. Ir kas įdomiausia, kad stebėdami virtualaus renginio peržiūras, pastebėjome, kad kone visi įmonės darbuotojai jungėsi į kalėdinius pusryčius. Tai yra ženklas, kad kolektyvas jau buvo pasiilgęs bendrų veiklų, renginių ir pabuvimo kartu su kolegomis“,- sakė G.Butkienė.

Anot jos, technologijos leido į bendrą renginį suvienyti beveik visus įmonės darbuotojus. O ankstesniais metais į gyvai vykstantį Kalėdų vakarėlį susiburdavo tik apie trečdalis kolektyvo.

Kuria naujas tradicijas

Pasak „Klaipėdos naftos“ atstovės Orintos Barkauskaitės, šie metai padiktavo naujas taisykles ne tik versle, bet ir darbuotojų motyvacijos sprendimuose. Bendrovė šiemet kalėdinės šventės formatą taip pat perkėlė į virtualią erdvę.

Pasitelkusi technologijas, šventės turinį kūrė tiek vaizdo siužetais, tiek kitomis įtraukiančiomis iniciatyvomis, pasirinkusi socialinės atsakomybės kryptį.

Buvo išlaikyta ir tradicija įvertinti labiausiai per metus nusipelniusius darbuotojus.

„Didžiąją dalį renginio sprendimų įgyvendinome savo darbuotojų jėgomis. Virtualaus kalėdinio renginio metu vyko įvairūs konkursai ir viktorinos su galimybe laimėti prizus, muzikinis pasirodymas“, – sakė O.Barkauskaitė.

Anot jos, ne mažiau šventiškai įtraukiantis buvo ir bendrovės inicijuotas gerumo projektas „Įžiebkime šypsenas“, kuris vyko dar iki kalėdinio susibūrimo ir skatino organizacijoje filantropinę dvasią.

Kartu su Maltos pagalbos ordinu, „Klaipėdos naftos“ kolektyvas surinko 54 vienišų ir sunkiai besiverčiančių senelių norus ir pakvietė darbuotojus įsitraukti juos įgyvendinant. Prie norų įgyvendinimo prisidėta ir bendrovės lėšomis.

Daugelio senelių norai buvo itin kuklūs ir apsiribojo vitaminais, namų apyvokos daiktais ar drabužiais, kiti norėjo išpildyti fiziškai neapčiuopiamus, bet emociškai didelius norus, pavyzdžiui, aplankyti artimųjų kapus. Įmonės darbuotojai tai įsipareigojo įvykdyti pasibaigus įtemptam laikotarpiui dėl COVID-19 ir karantinui.

„Šie metai buvo išties kūrybiškai nuteikiantys ir reikalaujantys didelio visų įsitraukimo. Tikime, kad tai pavyko išlaikyti net ir tokiomis sąlygomis, kai gyvas bendravimas koronaviruso pandemijos kontekste buvo apribotas“, – džiaugiasi O.Barkauskaitė.

Nepamiršo ir vaikų

„Nepaisant karantino apribojimų, svarbiausias tikslas buvo išsaugoti kuo daugiau tradicijų, kurias įmonė puoselėja jau ilgus metus, ir atrodo, kad tai pavyko“, – sako Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ atstovas Gediminas Gudavičius.

Anot jo, suprantama, kad teko atsisakyti gyvo kalėdinio renginio, kuris tradiciškai pastaraisiais metais vykdavo Klaipėdos dramos teatre.

„Tačiau liko kalakutas ir kitos tradicinės dovanos darbuotojams, o vietoje paties kalėdinio susitikimo visiems darbuotojams įteikėme bilietus į įvairius renginius ir koncertus. Kai pasibaigs karantinas, darbuotojai su šeimos nariais galės juose apsilankyti. Taip kartu įmonė padeda sudėtingą laikotarpį išgyvenančioms kultūros ir renginių organizavimo įstaigoms“, – sakė G.Gudavičius.

Anot jo, įmonė nerengė gyvo kalėdinio vakarėlio internetu, tačiau visus darbuotojus pasiekė skaitmeninėje laikmenoje įrašytas filmas. Tradiciškai jame buvo apžvelgti per metus nuveikti darbai, įvertinti geriausi darbuotojai.

„Tiesa, filmai buvo du. Įmonės darbuotojų vaikus pasieks ir įrašytas Kalėdų Senelio sveikinimas bei šventinės dovanėlės“, – išsaugota tradicija parodyti dėmesį ir mažiesiems dalinasi G.Gudavičius.

Vakarėliai neturi išnykti

„Vakarų ekspresas“ pakalbino ir vienos įmonės darbuotoją.

„Internetiniai projektai negali pakeisti gyvo bendravimo. Niekas nepakeis tikrosios kalėdinių vakarėlių dvasios. Valandos pabendravimas internetu – tai ne metų darbuotojų šventė, kuri neretai su pratęsimu užtrukdavo nuo vakaro iki paryšių“, – mano vienos didelės uostamiesčio įmonės darbuotojas Darius.

Anot jo, tradiciniai įmonių Kalėdų vakarėliai būdavo ir savotiškas barometras darbuotojams. Renginio dydis, pramoga, pakviesti atlikėjai ir vedėjai, vaišių stalas ir gėrimų kokybė bei kiekis padėdavo žmonėms susidaryti nuomonę ir apie įmonės finansinę situaciją, pajusti vadovybės požiūrį į dirbančiuosius.

„Manau, kad įvairios virtualios kolektyvo bendravimo formos gali būti plėtojamos ir ateityje, tačiau, kai tik leis situacija, gyvi kalėdiniai vakarėliai tikrai bus atgaivinti“, – mano Darius.

Virtualūs patogumai

„Žinoma, virtualus bendravimas neatstos gyvo, taip paprastai per vaizdo pokalbius neįgausime pozityvo. Tačiau technologijos tikrai padės sujungti žmones. Galimybė yra, todėl reikia ja naudotis. Man labai liūdna, kai to nepabandę žmonės iš karto atstumia šią idėją“, – sako psichologė Rosita Pipirienė.

Virtualūs vakarėliai turi ir daugiau privalumų. Ne visi kolektyvo nariai yra vienodi. Jei žmogus pagal savo tipą yra intravertiškas, jis dažnai net vengia dalyvauti triukšminguose gyvai vykstančiuose vakarėliuose. Tačiau kai toks renginys vyksta virtualioje erdvėje, o į save nukreiptas žmogus gali jame dalyvauti būdamas sau įprastoje namų aplinkoje, yra didelė tikimybė, kad jis prisijungs.

Virtualus vakarėlis šiek tiek palengvina situaciją ir moterims. Tuomet nekankina šukuosenos ir makiažo klausimas, nekyla problemų, kuo apsirengti. Tačiau per ilgai užsitęsęs sportinės aprangos sezonas gali turėti ir gilesnių psichologinių pasekmių.

Nėra pigu

Jau du dešimtmečius įmonėms renginius organizuojančios bendrovės „Pramogų burės“ savininkas Nerijus Ivanauskas sako, kad šiemet pavyko suorganizuoti tris pakankamai nemažus virtualius kalėdinius įmonių renginius.

„Svarbiausia, kad į tokį projektą kuo labiau pavyktų įtraukti pačius darbuotojus, kurie iš anksto ruošia reportažus, skaito horoskopus. Vėliau visa tai virsta savotiška tiesiogine žinių transliacija, kurią gyvai internetu stebi visi darbuotojai“, – pasakoja N.Ivanauskas.

Anot jo, tokiems projektams šiemet buvo pasitelktas žinomas Lietuvoje veidas Rolandas Vilkončius. O įmonių darbuotojai aktyviai įsiliejo ir dalyvavo paruoštuose žaidimuose ir atrakcijose.

„Tai 1-2 valandas trunkantys renginiai, kurių sėkmę daugiausia lemia tai, kaip į visą procesą įsitraukia patys darbuotojai“, – pastebi N.Ivanauskas.

Anot jo, kadangi tokiems renginiams~naudojama nemažai techninių priemonių, jie nėra pigūs. Toks vakarėlis gali kainuoti 6-8 tūkstančius eurų. O jeigu norite, kad dar jo metu jus linksmintų ir linkėjimus siųstų pageidaujama grupė ar atlikėjas, kainos žymiai kyla.

„Nors karantinas ir gyvų koncertų nėra, Lietuvos atlikėjai honorarų nesumažino ir laikosi pozicijos, kad geriau visai nieko nedaryti, nei daryti pigiai“, – apibūdina situaciją N.Ivanauskas.

Renginius organizuojančios „Trijų karalių“ prekės ženklo savininkės UAB „Žiogų pieva“ direktorė Reda Skrinskienė sako, kad įmonėms siūlė taip pat nemažai virtualių renginių idėjų. Buvo parengti ir žaidimai, ir konkursai, kalbėta su atlikėjais ir vedėjais. Susidomėjimo buvo, tačiau praktiškai apsiribota virtualiais Kalėdų Senelio sveikinimais.

„Matome, kad yra laukiama, kol pasibaigs apribojimai, įmonės mano, kad verčiau palaukti vasaros ir tuomet padaryti šventę darbuotojams“, – pastebėjo R.Skrinskienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.