Į Nemuną meta milžiniškas investicijas – tokio masto darbų nebuvo jau 100 metų

Per artimiausius trejus metus Nemuno upės ruože nuo Kauno iki Atmatos upės žiočių numatoma stipriai pagerinti laivybos sąlygas – įrengti upės tėkmę reguliuojančias bunas, užtikrinti reikiamą laivakelio gylį ir plotį. Šiuo ruožu bus patogu plaukioti keleiviniams laivams ir krovininėms baržoms. Projektui įgyvendinti skirta 23,3 mln. eurų ES fondų investicijų. Bendra projekto vertė – 28,3 mln. eurų.

Dėl susidarančių seklumų laivybos sąlygos itin pablogėja sausrų metu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl susidarančių seklumų laivybos sąlygos itin pablogėja sausrų metu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl susidarančių seklumų laivybos sąlygos itin pablogėja sausrų metu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl susidarančių seklumų laivybos sąlygos itin pablogėja sausrų metu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl susidarančių seklumų laivybos sąlygos itin pablogėja sausrų metu.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Dėl susidarančių seklumų laivybos sąlygos itin pablogėja sausrų metu.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Dėl susidarančių seklumų laivybos sąlygos itin pablogėja sausrų metu.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Dėl susidarančių seklumų laivybos sąlygos itin pablogėja sausrų metu.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Dėl susidarančių seklumų laivybos sąlygos itin pablogėja sausrų metu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl susidarančių seklumų laivybos sąlygos itin pablogėja sausrų metu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

jurbarkosviesa.lt

2021-01-25 16:56

Per daugelį metų dėl finansinių ir techninių pajėgumų trūkumo Nemuno laivakelyje susiformavo seklumos. Jų formavimąsi skatina tai, kad upėje esantys hidrotechnikos statiniai – bunos – dėl blogos techninės būklės nebeatlieka savo funkcijos. Siekiant, kad vaga būtų mažiau užnešama, būtina sutvarkyti esamas ir, esant poreikiui, įrengti naujas bunas ar kitas vagos tvarkymo priemones.

Modernizavus kelią, bunos formuos reikiamų matmenų laivakelį, kurį natūraliai gilins susiaurėjusi srovės tėkmė. Vidaus vandens kelių direkcija kelio matmenis galės išlaikyti atlikdama valymo ir kitus priežiūros darbus.

Kaip praneša Vidaus vandens kelių direkcija, projektas bus įgyvendinamas trimis etapais: pirmas – Kauno mieste ir Kauno rajone, antras – Jurbarko ir Šakių rajonuose, trečias – Šilutės ir Pagėgių rajonų savivaldybių teritorijose.

Vidaus vandens kelių direkcijos duomenimis, tokio masto Nemuno tvarkymo darbai nebuvo vykdyti jau beveik 100 metų.

Dėl susidarančių seklumų laivybos sąlygos itin pablogėja sausrų metu. Tuo tarpu verslo susidomėjimas galimybe plukdyti krovinius Nemunu jaučiamas jau dabar – atlikus apklausą paaiškėjo, kad jau iškart įgyvendinus projektą krovinių vežimo vandens transportu paklausa sudarys apie 300 tūkst. t per metus.

Lietuvos vidaus vandenų kelias Nemuno upe ir Kuršių mariomis Kaunas–Klaipėda (E41) priklauso transeuropiniam transporto tinklui TEN-T.

Jis priskirtas tarptautinės reikšmės vidaus vandenų keliams ir per Klaipėdos valstybinį jūrų uostą jungiasi su tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje, o per Kuršių marias – su Vakarų Europos vidaus vandenų kelių sistema.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.