Siuntų nesulaukiančius žmones jau ima siutas: mums dar neatkeliavo kalėdinės dovanos

Yra žmonių, kurie dar neturėjo progos pasidžiaugti kalėdinėmis dovanomis. Siuntų iš logistikos bendrovės „Itella Logistics“ beveik du mėnesius negaunančius žmones jau ima siutas. Kai kurie, sulaukę savo siuntų, piktinasi, jog jas gavo visiškai sugadintas. Įmonės atstovai pripažįsta, kad padarė klaidų ir teigia, jog situaciją keičia, tačiau siuntų vis dar laukiantys žmonės to patvirtinti negali – kada gaus siuntas, neaišku.

Siuntų iš „Itella Logistics“ nesulaukiantys žmonės piktinasi – kalėdinės dovanos dar neatkeliavo.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Siuntų iš „Itella Logistics“ nesulaukiantys žmonės piktinasi – kalėdinės dovanos dar neatkeliavo.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Siuntų iš „Itella Logistics“ nesulaukiantys žmonės piktinasi – kalėdinės dovanos dar neatkeliavo.<br>T.Bauro nuotr.
Siuntų iš „Itella Logistics“ nesulaukiantys žmonės piktinasi – kalėdinės dovanos dar neatkeliavo.<br>T.Bauro nuotr.
Siuntų iš „Itella Logistics“ nesulaukiantys žmonės piktinasi – kalėdinės dovanos dar neatkeliavo.<br>M.Vizbelio nuotr.
Siuntų iš „Itella Logistics“ nesulaukiantys žmonės piktinasi – kalėdinės dovanos dar neatkeliavo.<br>M.Vizbelio nuotr.
Siuntų iš „Itella Logistics“ nesulaukiantys žmonės piktinasi – kalėdinės dovanos dar neatkeliavo.<br>T.Bauro nuotr.
Siuntų iš „Itella Logistics“ nesulaukiantys žmonės piktinasi – kalėdinės dovanos dar neatkeliavo.<br>T.Bauro nuotr.
Siuntų iš „Itella Logistics“ nesulaukiantys žmonės piktinasi – kalėdinės dovanos dar neatkeliavo.<br>T.Bauro nuotr.
Siuntų iš „Itella Logistics“ nesulaukiantys žmonės piktinasi – kalėdinės dovanos dar neatkeliavo.<br>T.Bauro nuotr.
Siuntų iš „Itella Logistics“ nesulaukiantys žmonės piktinasi – kalėdinės dovanos dar neatkeliavo.<br>Lrytas.lt skaitytojos nuotr.
Siuntų iš „Itella Logistics“ nesulaukiantys žmonės piktinasi – kalėdinės dovanos dar neatkeliavo.<br>Lrytas.lt skaitytojos nuotr.
Siuntų iš „Itella Logistics“ nesulaukiantys žmonės piktinasi – kalėdinės dovanos dar neatkeliavo.<br>Lrytas.lt skaitytojos nuotr.
Siuntų iš „Itella Logistics“ nesulaukiantys žmonės piktinasi – kalėdinės dovanos dar neatkeliavo.<br>Lrytas.lt skaitytojos nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Feb 1, 2021, 8:03 PM

Gavo sugadintą siuntą

Gintarės siunta įmonę „Itella Logistics“ pasiekė gruodžio 3 dieną, tačiau ji ją gavo tik sausio 22-ąją, tačiau ir tai nepaguodė – siunta buvo sugadinta.

„Pirkau kalėdinę dovaną vyrui. Bandžiau skambinti – prisiskambinti nepavyko. Galiausiai buvo pranešta, kad siuntą gausiu iki švenčių. Nepasakė tik iki kurių“, – ironizuoja moteris. – Sausio 8 dieną sulaukiau skambučio iš kurjerio, tačiau siuntinio tą dieną negavau, skambučio taip pat nebesulaukiau.“

Po ilgų susirašinėjimų Gintarė galiausiai siuntą gavo – praėjus 50 dienų nuo tada, kai siuntinys pasiekė „Itella Logistics“ siuntų tarnybą.

„Ir ką jūs galvojate? Kurjeris net neišlipęs iš automobilio pro langą iškišo siuntą. Nepaklausė nei vardo, nei kodo – nieko. Atsiprašė, kad siunta „truputėlį“ suspausta atkeliavo iš sandėlio“, – pasakoja moteris.

Anot jos, siuntos dėžė buvo ne tik sulamdyta, suspausta, bet net ir praplėšta.

„Mūsų siunta buvo išplėšta, joje esantys daiktai išpakuoti, o jie net nesugebėjo tų daiktų įdėti į originalią pakuotę. Nekalbu apie tai, kad turinys sugadintas ir tinkamas tik išmetimui“, – savo nemalonia patirtimi dalijasi Gintarė.

Įmonę kaltina melavimu

Tokių nemalonių potyrių, kaip Gintarės, patyrė itin daug „Itella Logistics“ paslaugomis Kalėdų laikotarpiu nusprendusių pasinaudoti žmonių. Deja, tačiau kai kurie net iki dabar nėra gavę savo siuntos.

Štai Monika jau anksčiau turėjo nemalonios patirties su šia įmone. Labai ilgai laukta siunta rudenį į jos namus taip pat atkeliavo gerokai aplamdyta.

Kaip teigia Monika, dabartinės siuntos, kurios vertė 170 eurų, ji laukia neseniai, tačiau tik pamačiusi internetinės parduotuvės „Amazon“ informaciją, kad prekė bus vežama su „Itella Logistics“ suprato, jog nebus nieko gero.

„Prisiskambinau, sulaukiau atsakymo, kad vairuotojas pakliuvo į autoįvykį. Šiuos žodžius sakydama konsultantė net prunkštelėjo. Neaišku, nei kur siunta, nei kokia jos būsena, nei kas ją pristatys ir kada. Sistemoje tik yra įrašas, kad nerado namuose, tad nepavyko pristatyti“, – apie situaciją pasakoja Monika.

Ji teigia, jog namuose aplinką fiksuoja kameros, o ir pati visada yra namuose, tad įmonės atstovai, pasak jos, paprasčiausiai meluoja.

Klaidas pripažįsta

„Tokia situacija įvyko dėl neįtikėtai didelio siuntų kiekio – mes jo nesuvaldėme, padarėme klaidų“, – pripažįsta įmonės „Itella Logistics“ atstovai.

Anot jų, planuota, kad kalėdiniu laikotarpiu, siuntų kiekis įmonėje turėtų išaugti 30–40 proc., tačiau iš tikrųjų jų kiekis išaugo net 133 proc.

„Esame ir vėlavę, dar kai kuriems žmonėms nesame pristatę siuntų, siųstų gruodžio mėnesį. Situaciją sustiprino ir COVID-19 virusas. Jei pirmosios bangos metu praslydome ir neturėjome susirgimų įmonėje, tai antroji banga kirto iš peties“, – teigia įmonės atstovai.

Pasak jų, susirgę darbuotojai buvo keičiami naujais, mažiau patyrusiais, o ir vadybinių klaidų išvengti nepavyko.

Įmonė darbuotojus gina

Daugelis nepatenkintų siuntų pervežimo tarnybos „Itella Logistics“ teikiamomis paslaugomis pabrėžia, jog vienas didžiausių įmonės minusų – netinkamai pasirinkti darbuotojai.

Įmonės „Itella Logistics“ atstovų paklausus, kaip jie patys vertina savo darbuotojų elgesį, paaiškėjo, jog priekaištų turima ne jiems: „Šioje vietoje turime priekaištų pirmiausia sau – vadovybei, kad nepasirūpinome reikiamų darbuotojų skaičiumi. Dėl to galėjo nukentėti ir aptarnaujančio personalo emocinis būvis.“

Anot įmonės atstovų, situacija šiuo metu gerėja, nes darbuotojų gretos yra plečiamos.

„Dabar kasdien vykdome 46 proc. daugiau maršrutų, procesus planuoja, stebi ir tobulina 75 proc. išaugusi komanda, o klientų aptarnavimo komanda išaugo kone dvigubai“, – naujienų portalui lrytas.lt teigia „Itella Logistic“ atstovai.

Įmonės atstovai tvirtino, jog situaciją žada taisyti: „Visus iššūkius sprendžiame žingsnis po žingsnio. Priimame naujus darbuotojus, darbus sandėlyje perkėlėme ir į naktines pamainas – kiekviena naktis sandėlyje gali sumažinti siuntų vėlavimo dienas.“

Anksčiau neužkliuvo

Anksčiau įmonė „Itella Logistics“ Ryšių Reguliavimo Tarnybai (RRT), kuri reguliuoja siuntų tarnybų veiklą, neužkliuvo.

RRT Skundų skyriaus vedėja Ugnė Karbočiūtė teigia, jog 2020 m. gauti tik 2 vartotojų skundai dėl „Itella Logistics“ iš bendrai gautų 124 skundų dėl pašto paslaugų.

Vis dėlto šiemet gauti jau 4 oficialūs skundai dėl įmonės veiklos, kurie šiuo metu dar vertinami.

Elektroninei prekybai pasiekus aukštumas, siuntų kiekis išaugo kelis kartus. Taip pat padaugėjo ir nusiskundimų dėl netinkamai teikiamų siuntų tarnybų paslaugų.

Anot RRT atstovės U.Karbočiūtės, lyginant gautų kreipimųsi dėl pašto paslaugų kiekį pastaraisiais metais, pastebimas skundų skaičiaus augimas: 2018 m. buvo gauti 45 skundai, 2019 m. – 73 skundai, tuo tarpu, kaip minėta, 2020 m. gauti 124 skundai.

„Daugiausia vartotojai į RRT kreipiasi dėl žalos atlyginimo kuomet susiduriama su siuntos sugadinimo ar dingimo situacijomis, – naujienų portalui lrytas.lt pasakoja U.Karbočiūtė. – Neretai sulaukiama kreipimųsi ir dėl užtrukusio siuntų pristatymo. Ypač pastebima, kad tokio pobūdžio kreipimųsi kiekis išauga šventiniu žiemos laikotarpiu.“

Pirmiausia aiškintis teks patiems

RRT atstovė U.Karbočiūtė teigia, jog pašto veiklą reglamentuojantys teisės aktai nenustato siuntų pristatymo terminų ir atsakomybės pašto paslaugos teikėjams už siuntų pristatymo užtrukimą, tad savo siuntinio galite užsilaukti ir ilgam.

„Svarbu atkreipti dėmesį, kad siuntos gavėjui nesulaukus siuntos, rekomenduotina visų pirma susiekti su siuntėju ir būtent su jo pagalba išsiaiškinti situaciją“, – teigia U.Karbočiūtė.

„Atkreipiame dėmesį, kad atsiimant siuntą visų pirma yra svarbu ją atidžiai apžiūrėti ir neskubėti patvirtinti siuntos atsiėmimo fakto“, – patarimus teikia U.Karbočiūtė.

Anot jos, tais atvejais, kuomet atsiimant siuntą yra pastebimas jos pažeidimas, atplėšimas, svarbu yra operatyviai reaguoti ir fiksuoti siuntos pažeidimus, taip pat nepasirašyti, kad siunta priimta arba pasirašant dėl priėmimo fakto pareikšti raštu aiškias pastabas dėl pastebėtų siuntos pažeidimų (jei siunta atsiimama pašto skyriuose arba ją pristato kurjeris).

Specialistės paklausus, ką daryti žmogui, kuris gavo sugadintą siuntą, U.Karbočiūtė pataria pirmiausiai apie pastebėtus siuntos pažeidimus nedelsiant informuoti siuntėją, kuris savo ruožtu turėtų teikti pretenziją pašto paslaugos teikėjui.

Vadinasi, pirmiausia santykius teks aiškintis patiems – be kitų tarnybų įsikišimo. Taikiai nesusitarus – žmogus galėtų kreiptis į RRT dėl situacijos įvertinimo ir ginčo išsprendimo.

Pasak U.Karbočiūtės, RRT kiekvieną atvejį nagrinėja individualiai, sistemiškai išanalizavus visas konkrečios situacijos aplinkybes ir ginčo šalių pateiktus paaiškinimus bei turimus įrodymus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.