ES biurokratai stipresni nei Lietuvoje – jų sienai pramušti prašo pagalbos

Ekonomikos ir inovacijų ministerijoje veikiantis Lietuvos SOLVIT centras, kuris padeda mūsų šalies piliečiams ir įmonėms apginti jų teises Europos Sąjungoje, praėjusiais metais daugiausia sulaukė skundų, susijusių su ES šalių institucijų sprendimais socialinės apsaugos, laisvo asmenų judėjimo srityse ir vairuotojų pažymėjimų keitimo klausimais.

Ne viena Lietuvos įmonė, plėtojanti verslą kitoje šalyje, pastebi, kad jai taikomi griežtesni reikalavimai nei vietos verslininkams.<br> A.Vaitkevičiaus nuotr.
Ne viena Lietuvos įmonė, plėtojanti verslą kitoje šalyje, pastebi, kad jai taikomi griežtesni reikalavimai nei vietos verslininkams.<br> A.Vaitkevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 26, 2021, 10:39 AM

Lietuvos verslas kreipėsi dėl PVM grąžinimo, darbuotojų komandiravimo ir transporto paslaugų teikimo problemų.

„Ne viena Lietuvos įmonė, plėtojanti verslą kitoje šalyje, pastebi, kad jai taikomi griežtesni reikalavimai nei vietos verslininkams – reikia papildomų dokumentų, testų, be kurių prekės neįleidžiamos į vietinę rinką, neleidžiama teikti paslaugų ar nepavyksta susigrąžinti PVM.

Lietuvos piliečiams kitose ES šalyse kelią pastoja biurokratinės kliūtys: nepripažįstama mūsų šalyje įgyta profesinė kvalifikacija, nesuteikiamos asmeniui priklausančios socialinės garantijos, neleidžiama pradėti paslaugų verslo. 

Tokiais atvejais tiek verslui, tiek piliečiams siūlome kreiptis į mūsų centrą“, – sako Lietuvos SOLVIT centro atstovė Gabija Balikė.

Iš viso praėjusiais metais Lietuvos SOLVIT centre išnagrinėti 59 skundai. Iš jų 83 proc. centre nagrinėtų skundų sudarė piliečių nusiskundimai, 17 proc. – verslo atstovų skundai.

SOLVIT gaunami skundai yra tarsi ES vidaus rinkos veikimo veidrodis, kuris atspindi, kaip praktiškai taikomi ES teisės aktai ir kokios yra silpnosios vidaus rinkos sritys.

Pagrindinės problemų sritys, tokios kaip socialinė apsauga, laisvas darbuotojų judėjimas, paslaugų teikimas ar PVM apmokestinimas, kasmet tos pačios, tačiau kiekvienas kreipimasis yra vis kitoks. Išsprendus konkrečią problemą, SOLVIT suteikia ne tik individualią naudą besikreipiančiajam, bet kartu užtikrina sklandesnį visos ES vidaus rinkos veikimą.

Nuo 2004 m. šalyje veikiantis SOLVIT centras suteikia patogią, efektyvią ir nemokamą pagalbą verslui ar asmenims, kuriems kyla sunkumų kitose ES šalyse.

Kai Lietuvos įmonė, plėtojanti verslą kitoje šalyje, pastebi, kad jai taikomi griežtesni reikalavimai nei vietos verslininkams – prekės neįleidžiamos į vietinę rinką, neleidžiama teikti paslaugų, apsunkinamas darbuotojų komandiravimas ar nepavyksta susigrąžinti PVM, – kilusius sunkumus ji gali spręsti ne tik savo jėgomis.

ES turi specialią instituciją, padedančią tokias problemas spręsti neteisminiu būdu, – tai SOLVIT tinklas. Jį sudaro nacionaliniai SOLVIT centrai, veikiantys visose ES šalyse, taip pat Norvegijoje, Lichtenšteine ir Islandijoje.

Kilusią problemą siekiama išspręsti per 10 savaičių. Paprastai tai užtrunka kur kas trumpiau nei ieškoti sprendimo savarankiškai ar kreipiantis į teismą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.