Įveikti pandemijos kliuvinius kepėjams padėjo sausainiai

Prieš metus Lietuvoje paskelbus pirmuosius karantino ribojimus daugybė verslo įmonių susidūrė su nežinomybe: kiek tai truks, ko laukti ateityje, ar apskritai pavyks tęsti veiklą. Tačiau sėkmės ir bendradarbiavimo pavyzdžių tikrai yra.

„Garliavos duona“ tiekia „Maximai“ 12 rūšių sausainius, kurių galima įsigyti šio tinklo parduotuvėse visoje šalyje.<br>LR archyvo nuotr.
„Garliavos duona“ tiekia „Maximai“ 12 rūšių sausainius, kurių galima įsigyti šio tinklo parduotuvėse visoje šalyje.<br>LR archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 17, 2021, 8:00 AM

Kauno rajone, Jonučių kaime, įsikūrusi „Garliavos duonos“ kepykla dėl pandemijos neteko didelės dalies svarbių užsakymų.

Vis dėlto įmonė net ir tokiu sudėtingu metu sugebėjo augti, o didžiausią postūmį tam suteikė sutartis su „Maxima“ dėl sausainių tiekimo.

Susitarė sunkiu metu

Pavasario pradžioje vykusiuose Kauno rajono savivaldybės apdovanojimuose nominaciją „Už sėkmingą verslo pažangą“ pelniusios kepyklos „Garliavos duona“ direktorius Andrius Raila pasakojo, kad praėję metai buvo permainingi ir kupini iššūkių, bet sėkmingi.

Įmonės pajamos išaugo apie 10–15 proc.

Šį rezultatą lėmė ne tik investicijos ir viso kolektyvo įdėtos pastangos, bet ir viena svarbi aplinkybė: prieš metus, kovo mėnesį, dar prieš įsisiūbuojant koronaviruso pandemijai, garliaviškiai išplėtė bendradarbiavimą su lietuvišku prekybos tinklu „Maxima“ ir pradėjo tiekti sausainius.

„Tai buvo išties neįprastas laikas. Aplinkui jau tvyrojo nežinia, kas bus toliau, o mes kaip tik kovo mėnesį sukirtome rankomis su „Maxima“ dėl sausainių tiekimo ir mums viskas pasikeitė kardinaliai.

Pradėjome nuo keturių rūšių sausainių, šiandien parduodame jau 12 rūšių, atitinkamai augo ir tiekiamos produkcijos kiekis – per pusmetį jis padidėjo maždaug tris kartus.

Bendradarbiavimas su „Maxima“ ne tik išgelbėjo verslą, bet ir padėjo mums sustiprėti“, – sakė kepyklos „Garliavos duona“ vadovas A.Raila.

Partneriai padeda augti

Į trečiąjį veiklos dešimtmetį įžengusi „Garliavos duona“ šiandien gali pasiūlyti daugiau negu 70 duonos ir konditerijos produktų, o per metus iškepa apie 3,5 mln. įvairių gaminių – nuo duonos ar pyragų iki sausainių.

Kepykla garsėja tuo, kad naudoja natūralius produktus ir tradicinę gamybos technologiją.

Ilgą laiką garliaviškių produkcijos buvo galima rasti tik turgavietėse, automobilinėse parduotuvėse ir kitose nišinėse prekybos vietose.

Požiūrį į didžiuosius Lietuvos prekybos tinklus įmonė pakeitė prieš trejus metus.

Tam įtakos turėjo ir tai, kad kepykla 2013-aisiais persikėlė į naujas erdvesnes patalpas, taigi išaugo ir jos pajėgumai.

„Visada turėjome ambicijų tapti žinomesni, labiau matomi. Juk dirbdamas su didžiaisiais prekybos tinklais ir pats augi. Tad kreipėmės į „Maximą“ ir pasiūlėme dvi savo duonos rūšis, netrukus jų skaičius išaugo iki šešių.

Mūsų išskirtinumas buvo ir tebėra tai, kad kepame tikrą lietuvišką duoną, kuriai tešlą natūraliai rauginame naudodami tiktai aukštos rūšies, sveikus komponentus“, – kalbėjo „Garliavos duonos“ vadovas A.Raila.

Tiekti ne tik duoną, bet ir sausainius kepyklai pernai pasiūlė paties prekybos tinklo „Maxima“ vadybininkai, įvertinę tiekiamos produkcijos kokybę.

Šiuo metu garliaviškiai didžiausiam Lietuvos prekybos tinklui tiekia net 12 rūšių sausainius, kurių galima įsigyti prekybos tinklo parduotuvėse visoje šalyje.

Sausainiai tapo varikliu

A.Raila pasakojo, kad tiek kepama duona, tiek sausainiai yra rankų darbo, taigi išaugus jų užsakymams Jonučių kaime veikianti kepykla galėjo sukurti daugiau darbo vietų, taip pat perkvalifikavo dalį darbuotojų.

„Dėl pandemijos užsidarius viešbučiams, restoranams, sanatorijoms ir kitoms įstaigoms, kurioms iki tol reguliariai tiekėme produkciją, duonos paklausa smuko. Vasarą buvo šioks toks atsigavimas, bet tik trumpalaikis. Taigi sausainiai tapo mūsų nauja varomąja jėga, leidusia ne tiktai neatleisti darbuotojų, bet ir priimti naujų“, – teigė A.Raila.

Šiuo metu „Garliavos duona“ turi 88 darbuotojus. Skaičiuojama, kad vien išaugę sausainių užsakymai leido sukurti apie 15 proc. darbo vietų.

Žvalgosi ir į užsienį

Iki šiol „Garliavos duona“ naujų galimybių daugiausia dairėsi Lietuvoje, bet pamažu dairomasi ir į eksporto rinkas.

Žengdama į jas įmonė pasinaudos visa patirtimi ir pamokomis, išmoktomis bendradarbiaujant su didžiaisiais Lietuvoje veikiančiais prekybos tinklais.

„Puikiai žinome, kad su pigia produkcija užsienyje nepakonkuruosi.

Taip pat svarbu ne tik kokybė, bet ir išskirtinumas – ką naujo, kitokio gali pasiūlyti, nustebinti. Savosios nišos dar ieškome“, – užsiminė A.Raila.

Veikti kaimyninių šalių rinkose leistų šaldyti produktai, nes jų galiojimo terminas ilgesnis.

Atsižvelgdama į augančią jų paklausą „Garliavos duona“ ketina plėsti ir šį segmentą. (LR)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.