Klaipėdos uoste sumenko skystųjų krovinių kiekis – atsvarą jiems sudarė ne tik grūdai

Klaipėdos jūrų uosto bendra krovinių apyvarta pirmąjį šių metų ketvirtį išliko kone tokia pati, kaip kaip pernai. Šių metų sausio–kovo mėnesiais Klaipėdos uosto krovos įmonės krovė 11,29 mln. tonų krovinių, tai yra 0,2 proc. mažiau, nei pernai per tą patį laikotarpį, kai krauta 11,32 mln. tonų.

Klaipėdos jūrų uoste krovinių krova šiemet šiek tiek sumenko.<br> V.Ščiavinsko nuotr. 
Klaipėdos jūrų uoste krovinių krova šiemet šiek tiek sumenko.<br> V.Ščiavinsko nuotr. 
Klaipėdos jūrų uoste krovinių krova šiemet šiek tiek sumenko.<br> V.Ščiavinsko nuotr. 
Klaipėdos jūrų uoste krovinių krova šiemet šiek tiek sumenko.<br> V.Ščiavinsko nuotr. 
Klaipėdos jūrų uoste krovinių krova šiemet šiek tiek sumenko.<br> V.Ščiavinsko nuotr. 
Klaipėdos jūrų uoste krovinių krova šiemet šiek tiek sumenko.<br> V.Ščiavinsko nuotr. 
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 21, 2021, 12:07 PM

Nepaisant sudėtingo laikotarpio ir rinkų svyravimų, pirmąjį šių metų ketvirtį biriųjų krovinių srautas augo 4,8 proc. – perkrauta 5,46 mln. tonų.

Augimas fiksuotas ir generalinių krovinių segmente. Jų krauta 3,79 mln. tonų ir 2,3 proc. viršyta pernai to paties laikotarpio apimtis. Skystieji kroviniai smuktelėjo 15 proc. – iki 2,04 mln. tonų (pernai tuo pačiu laikotarpiu pilta 2,39 mln. tonų).

„Kiekvienais metais pasiekti krovos rekordą yra siekiamybė, bet uždavinys sunkus. Metų pradžia palyginti su praėjusiais, teikia tam vilčių, atsiliekame tik vienu nedideliu laivu (24 tūkst. tonų), jeigu toks matavimas galimas.

Didžiausias skirtumas tas, kad šių metų pirmojo ketvirčio visų trijų mėnesių rezultatas labai tolygus, besisukantis apie 3,8 mln. tonų. Tuo tarpu praėjusiais metais „išsišo“ kovas – perkrauta 4,53 mln. tonų krovinių“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Šių metų kovo mėnesį Klaipėdos uoste krauta 3,78 mln. tonų, tai yra 16,4 proc. mažiau, nei pernai kovą.

„Nepaisant visų nepalankių aplinkybių: pandemija, daranti įtaką vartojimui, įtampa geopolitinėje plotmėje ir tikėtinas ekstrateritorinių sankcijų taikymas, išsibalansavusios prekių judėjimo kryptys, – visgi į ateitį mes, uostininkai, žiūrime optimistiškai.

Į uostą toliau investuojama, jis tobulinamas, tai atveria naujas galimybes“, – pabrėžė A.Latakas.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos (LJKKA) prezidentas Vaidotas Šileika sakė, kad išlaikyti tokio pačio lygio pirmojo ketvirčio rodiklius kaip ir pernai labiausiai padėjo augusi ro-ro krovinių bei trąšų krova.

„Klaipėdos uosto stiprybė yra diversifikacija: praradimus vienose krovinių grupėse kompensuoja augimas kitose.

Kovą buvo stebimos krovinių mažėjimo tendencijos. Tam įtaką daro tiek tebesitęsianti COVID-19 pandemija, tiek geopolitiniai iššūkiai.

Klaipėdos uosto krovos kompanijos stengiasi išsaugoti esamus ir pritraukti naujus krovinių srautus, tačiau neapibrėžtumo vis tiek išlieka daug.

Paties sektoriaus specifika, jo sąsajos su geopolitiniais iššūkiais ir pasaulinėmis makroekonominėmis tendencijomis verčia būti atsargiais ir susilaikyti nuo tikslesnių ateities prognozių“, – situaciją komentavo V.Šileika.

2021 m. sausio–kovo mėn. į Klaipėdos uostą atplaukė 1 642 laivai, tai 3,1 proc. arba 50 laivų daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Uoste apsilankė 29 974 keleiviai, tai 20 proc. arba 7506 keleiviais mažiau nei 2020 m. sausio–kovo mėnesiais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Speciali „Nauja diena“ G. Kirkilui atminti