Siekiama reglamentuoti verslo atsakomybę vartotojams teikiant skaitmenines paslaugas ar turinį

Vyriausybė pritarė Teisingumo ministerijos siūlymui užtikrinti vartotojų apsaugą, kai jie sudaro sutartis dėl skaitmeninio turinio ar skaitmeninių paslaugų teikimo, taip pat sudarant prekių pirkimo–pardavimo sutartis tiek įprastose parduotuvėse, tiek internetu.

Siekiama reglamentuoti verslo atsakomybę vartotojams teikiant skaitmenines paslaugas ar turinį.<br>V.Skaraičio nuotr.
Siekiama reglamentuoti verslo atsakomybę vartotojams teikiant skaitmenines paslaugas ar turinį.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2021-04-28 14:38

Pasak teisingumo ministrės Evelinos Dobrovolskos, plečiantis elektroninėms paslaugoms, sparčiai vykstant procesų skaitmenizacijai, svarbu ne tik atliepti technologijų plėtros tendencijas, bet ir užtikrinti vartotojų teises, kad būtų aiškiai reglamentuota verslo atsakomybė vartotojams, teikiant skaitmeninį turinį ar skaitmenines paslaugas.

Siūlomais Civilinio kodekso pakeitimais, kaip teigia ministerija, numatoma apibrėžti vartotojų apsaugos reikalavimus, kai sudaromos sutartys dėl skaitmeninio turinio ar skaitmeninių paslaugų teikimo. Tais atvejais, kai paslaugos vartotojams nepateikiamos arba pateikiamos su trūkumais, siūloma nustatyti verslininko atsakomybę ir vartotojų teises.

Norima išplėsti vartotojų apsaugos taikymo sritį – šie reikalavimai būtų taikomi ne tik tais atvejais, kai vartotojas už skaitmeninio turinio ar skaitmeninės paslaugos teikimą sumokėtų, bet ir tuomet, kai sudarant sutartį vartotojui mokėti nereiktų, bet jis pateiktų savo asmens duomenis, sakoma Teisingumo ministerijos pranešime.

Taip pat numatoma reglamentuoti skaitmeninio turinio ir skaitmeninių paslaugų naujinių (angl. k. „updates“) teikimą.

Ketinama atnaujinti ir vartotojų apsaugos reikalavimus mažmeninės prekybos srityje, t. y., kai sudaromos vartojimo pirkimo–pardavimo sutartys.

Ministerija nurodo, kad siekiama reglamentuoti prekių kokybės reikalavimus, jų atitiktį sutarčiai, pardavėjo atsakomybę už prekių trūkumus, pardavėjo atsakomybės terminus, įrodinėjimo naštos paskirstymą, vartotojų teises, kai prekė yra netinkamos kokybės, komercines garantijas.

Norima įteisinti ilgesnį vartotojams palankų įrodinėjimo naštos paskirstymo terminą – vietoj dabartinio 6 mėnesių – nustatyti vienų metų terminą, kai, kilus ginčui dėl prekės kokybės, pareiga įrodyti, kad prekė buvo tinkamos kokybės, tektų pardavėjui, o ne vartotojui. Be to, siūloma gamintojus skatinti suteikti prekės patvarumo garantiją.

Numatoma, kad šis ES direktyvose apibrėžtas teisinis reglamentavimas į nacionalinę teisę būtų perkeltas iki šių metų liepos 1 d., o nuo 2022 m. sausio 1 d. – šios nuostatos būtų pradėtos taikyti.

Šie siūlymai bus taikomi, jeigu Seimas priims teikiamus įstatymų projektus, pažymi Teisingumo ministerija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.