Į Lietuvą atgabentas galingas elektros įrenginys – iki mūsų plaukė 7 tūkst. km

Į Klaipėdos uostą atgabentas ir į baržą pakrautas autotransformatorius, skirtas Lietuvos ir Lenkijos elektros sistemų jungčiai „LitPol Link“ išplėsti. Tai pirmasis iš trijų įrenginių, kurie sudarys „LitPol Link“ jungties šerdį ir leis Baltijos šalių elektros sistemoms veikti vienu dažniu – kitaip tariant, sinchroniškai – su kontinentine Europa.

Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.<br>„Litgrid“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

May 13, 2021, 11:13 AM, atnaujinta May 13, 2021, 11:15 AM

Anot energetikos ministro Dainiaus Kreivio, po kelių mėnesių užbaigus „LitPol Link“ projektą būsime pasiruošę sinchroninio prisijungimo prie kontinentinės Europos bandymui.

„Naujoji įranga – autotransformatorius – atveria mums galimybę jau šiemet išbandyti mūsų pasirengimą sinchroniniam darbui su Lenkijos energijos perdavimo sistema, jei to prireiktų. Dar du autotransformatoriai Lietuvą pasieks artimiausioje ateityje“, – sakė „Litgrid“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.

Naujojo 400/330 kV galios autotransformatoriaus kelionė prasidėjo daugiau nei prieš mėnesį. „General Electric“ gamykloje Gebzėje, Turkijoje, pagamintas įrenginys buvo nugabentas į Derindžės uostą ir, pakrautas į laivą, iki Lietuvos keliavo daugiau nei 7 tūkst. km per Viduržemio jūrą, Atlanto vandenyną ir Baltijos jūrą.

Atplukdytas į Klaipėdą autotransformatorius ketvirtadienį buvo pakrautas į baržą Klaipėdos konteinerių terminale.

Vidaus vandens kelių direkcijos barža autotransformatorių Kuršių mariomis ir Nemunu iki Kauno krovinių uosto plukdys tris paras. Kaune 164 tonas sveriantis įrenginys bus perkeltas ant 39 m ilgio vilkiko ir specialios platformos sąstato, kuris, padedamas dar vieno vilkiko, nugabens krovinį į Alytaus rajone esančią „LitPol Link“ keitiklių stotį.

Vežant autotransformatorių bus stabdomas eismas, todėl jo kelionė iš Kauno į Alytų vyks naktį.

Iš viso „LitPol Link“ bus sumontuoti trys tokie autotransformatoriai, planuojama, kad antrasis ir trečiasis bus atgabenti vasarą.

Aukštos įtampos nuolatinės srovės jungtis „LitPol Link“ plečiama įrengiant tris 400/330 kV galios autotransformatorius, išplečiant 400 kV ir 330 kV skirstyklas, rekonstruojant elektros linijas, pertvarkant savųjų reikmių maitinimo 400 kV skirstyklą. Bendros projekto investicijos siekia 22,5 mln. Eur, projektas iš dalies finansuojamas iš ES Europos infrastruktūros tinklų priemonės.

Įrengti autotransformatorius reikia tam, kad po sinchronizacijos 2025 metais „LitPol Link“ jungtis galėtų veikti visu galingumu ir sinchroniniu režimu su Lenkijos tinklais. Šalia Alytaus esanti elektros infrastruktūra – kertinė visam sinchronizacijos projektui, kadangi būtent per „LitPol Link“ jungtį bus sinchronizuojamas Baltijos šalių ir žemyninės Europos elektros tinklų dažnis.

„LitPol Link“ jungties išplėtimas yra vienas iš 14 Vyriausybės patvirtintų ypatingos valstybinės svarbos sinchronizacijos projektų, kurie apima naujos jūrinės jungties su Lenkija „Harmony Link“ statybą, 3 sinchroninių kompensatorių įrengimą, vidinių tinklų stiprinimą ir sistemos valdymo bei IT tobulinimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.