Artūras Kapitanovas. Ar įmonės, pirkusios brangius automobilius, pažeidė įstatymus?

Praėjusią savaitę paaiškėjo, kad dalis įmonių, kurios buvo nukentėjusios nuo COVID-19, gavo valstybės paramą ir ją panaudojo įsigydamos brangius automobilius.

Pasak A.Kapitanovo, kuo brangesnius automobilius perka įmonės, tuo daugiau mokesčių sumoka valstybei. 
Pasak A.Kapitanovo, kuo brangesnius automobilius perka įmonės, tuo daugiau mokesčių sumoka valstybei. 
Daugiau nuotraukų (1)

Artūras Kapitanovas

Jun 4, 2021, 11:58 AM

Kilo visuomenės pasipiktinimas ir noras bausti tokius verslininkus. Bet ar tai visiška tiesa ir kodėl tik praėjus daugiau nei penkiems mėnesiams buvo gauta ši informacija? Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) elektroninės sistemos informaciją gauna kiekvieną mėnesį, tačiau apie subsidijų panaudojimą buvo sužinota tik po kurio laiko.

Svarbi automobilių užsakymo data

Norint nusipirkti naują lengvąjį automobilį, 2020 metais reikėjo laukti apie pusę metų, o žvelgiant iš dabartinės perspektyvos – jau metus laiko. Galbūt čia ir yra bėda – valdžios atstovai negali dabar nusipirkti naujo lengvojo automobilio, nes rinkoje jų nėra ir reikia laukti metus laiko.

Šis faktas rodo, kad dalis įmonių užsisakė automobilius 2019 metais, kai dar nebuvo jokių krizių, o juos įsigijo kai jau buvo paskelbtas karantinas.

Jei įmonės būtų nepirkusios, tuomet prarastų sumokėtus avansus. Vadinasi sumokėtų baudas, kurios priskiriamos prie neleidžiamų atskaitymų.

Užsakant automobilius, įmonės planuoja savo pajamas, rezultatus ir tikrai negalėjo numatyti paskelbto karantino. Taip pat – dalis įmonių įsigijo naujus automobilius 2020 metų sausio-vasario mėnesį, kai apie paramas nebuvo jokios kalbos.

Kaina ir mokesčiai 

Pagal skelbiamą informaciją, iš Užimtumo tarnybos paramą dėl paskelbto karantino daugiausiai gavo didelės įmonės.

Kompensacija buvo skirta tam, kad būtų padengtas darbuotojų darbo užmokestis dėl prastovų. Ši parama turėjo būti naudojama tiesiogiai darbo užmokesčiui.

Dalis įmonių gavo lengvatines paskolas, tačiau paskolas privalu grąžinti. Be to, dalis įmonių gavo galimybę atidėti mokesčių mokėjimą, bet juos vis tiek yra privalu sumokėti.

Dar reikėtų priminti, kad kuo brangesnį automobilį įmonė pirko, tuo daugiau mokesčių valstybei tenka sumokėti.

Nuo 2002 metų PVM įstatyme yra nurodyta, kad įsigyjant lengvąjį automobilį, PVM atskaita negalima. Tokia nuostata buvo įteisinta dėl to, kad nebūtų galimybės automobilių naudoti asmeniniams poreikiams.

Nuo 2010 metų galioja Finansų ministro nustatyta tvarka, kur pasakyta, kaip darbuotoją reikia apmokestinti, gavus pajamas natūra už lengvojo automobilio naudojimą. Manau, kad dalis šių kaltinamų įmonių mokėjo ir moka valstybei gyventojo pajamų mokestį bei valstybinio socialinio draudimo įmokas.

Įstatymai neriboja kainos

Taigi galime daryti išvadą, kad įmonės įstatymų nepažeidė. Pelno mokesčio, Gyventojų pajamų mokesčio įstatymai ar kiti teisės aktai neriboja įmonių lengvųjų automobilių įsigijimo kainos.

O gal valdžios tikslas buvo visai kitas. Šią savaitę paaiškėjo, kad nebus svarstomas pasiūlymas dėl nuostolių atkėlimo atgaline data. Ir pagrindinė priežastis dėl neva neteisėtai naudotos paramos.

Artūras Kapitanovas yra auditorius, mokesčių konsultantas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: pirma JAV siunta Ukrainai – dar šią savaitę