Šios pramonės šakos atstovai šalies premjerui Borisui Johnsonui išsiuntė laišką raginami įsikišti ir palengvinti kelią vairuotojams iš Rytų Europos sugrįžti į darbo rinką.
Verslininkai siūlo vairuotojams pritaikyti specialias vizas, panašias į tas, kurias gauna atvykstantieji dirbti žemės ūkyje, ir įspėja, kad tiekimo grandinėje situacija jau krizinė, rašo theguardian.com.
Prekybininkai teigia, kad darbo jėgos sandėliuose ir gamybos įmonėse stygius atsispindi pakuoto maisto parduotuvių lentynose.
Prekybos tinklo „Tesco“ vadovai informuoja, kad dėl darbuotojų trūkumo kas savaitę išmetamos 48 tonos maisto, skaičiuojant kitaip – du sunkvežimiai.
Šaltiniai prekybos tinkluose kalba apie tai, kad stingant sunkvežimių vairuotojų ima trikti šviežio maisto pristatymai.
Tai atsiliepia ir ūkininkams.
Mėlynių augintojas Jamesas Mee pasakojo: „Prekių išvežiotojas iš kompanijos, su kuria dirbame daug metų, pasakė, kad jie pas mus tegali atvykti kartą per savaitę. Tačiau uogas skiname kas dieną, o parduotuvės lentynoje jos gali išbūti penkias dienas. Jei negalėsime mėlynių pristatyti į parduotuves, tai mums turės didžiulį poveikį“.
Anot J.Mee, jei vyriausybė neįsikiš, vaisiai ir uogos supus laukuose, o ūkininkai rimtai svarsto vėlyvai vasarai vietoj uogų laukuose sėti grūdus.
Krovinių gabenimo įmonių asociacija, vienijanti 796 verslus ir įdarbinusi 45 tūkst. vairuotojų, atliko apklausą. Pagal ją, darbuotojų ieško visos įmonės. Turint omenyje, kad dabar – atostogų metas ir vairuotojai britai eis ilsėtis, situacija tik dar labiau paaštrės.
Verslininkų laiške vyriausybei rašoma, kad prekybos tinklai jau dabar praneša apie tai, kad jie nesulaukia dalies užsakymų, o kitoje tiekimo grandinės pusėje maistą tenką išmesti, nes bestovėdamas sandėliuose jis sugenda.
Pastaraisiais metais, iki „Brexit“ ir iki pandemijos, daugelis vilkikų vairuotojų, dirbusių Jungtinėje Karalystėje, buvo atvykėliai iš Rytų Europos.