Traukinių palydovams skundžiantis pragariškomis darbo sąlygomis, sulaukta pasiūlymo gerti daugiau vandens

Po publikacijos apie septynias valandas trukusią kelionę nekondicionuojamu traukiniu Vilnius-Klaipėda į redakciją kreipėsi „Lietuvos geležinkelių“ profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas, pranešęs, jog karštį kenčia ne tik keleiviai, bet ir darbuotojai. „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo įmonė „LTG Link“ informaciją neigia ir tikina užtikrinantys padorias darbo sąlygas.

Skundžiasi ne tik keleiviai, bet ir darbuotojai.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Skundžiasi ne tik keleiviai, bet ir darbuotojai.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
 Temperatūra tarukinyje.<br> S.Fedaravičiaus nuotr.
 Temperatūra tarukinyje.<br> S.Fedaravičiaus nuotr.
Darbo metu vagonuose fiksuojama net 36 laipsnių temperatūra.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Darbo metu vagonuose fiksuojama net 36 laipsnių temperatūra.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
T.Digaitis teigė, jog patikra atlikta traukiniuose be kondicionierių.<br>M.Patašiaus nuotr.
T.Digaitis teigė, jog patikra atlikta traukiniuose be kondicionierių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Profsąjungos atstovo teigimu, darbuotojai dėl nepakeliamų darbo sąlygų skundžiasi nuo birželio mėnesio.<br>T.Bauro nuotr.
Profsąjungos atstovo teigimu, darbuotojai dėl nepakeliamų darbo sąlygų skundžiasi nuo birželio mėnesio.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Aug 7, 2021, 10:01 AM, atnaujinta Aug 7, 2021, 10:01 AM

„Kaip praeitą vasarą, taip ir šiuo metu teko sulaukti ypač daug nusiskundimų, nepasitenkinimo iš kelionių palydovų dėl darbo sąlygų per tokius karščius. Manau, niekas nesiginčys, kad parduotuvėse arba kitose uždarose patalpose dėvėdami apsaugines kaukes jaučiame diskomfortą.

O ar gali kas įsivaizduoti, kaip tenka dirbt UAB „LTG Link“ kelionių palydovams visą darbo dieną keleiviniuose traukiniuose po 8 ir daugiau valandų?“ – klausė profsąjungos pirmininkas Stanislavas Fedaravičius.

Pasak jo, darbo metu vagonuose fiksuojama net 36 laipsnių temperatūra. L.Fedaravičiaus įsitikinimu, ne mažiau nei pusėje „Lietuvos geležinkelių“ eksploatuojamų traukinių neveikia oro kondicionieriai: „Į darbuotojų saugą ir sveikatą žiūrima labai atmestinai“.

Anot pašnekovo, Valstybinei darbo inspekcijai (VDI) jau pernai kilo abejonių dėl kai kurių traukinių techninės būklės, todėl profsąjungos vadovas kėlė klausimą, ar tokie traukiniai tebėra tinkami eksploatuoti.

„Neaišku, kodėl iki šiol darbdavys neremontuoja ar neatnaujina savo riedmenų parko. Galimai tokie remontai yra labai brangūs, ilgai užtrunka viešieji pirkimai. Galima pamanyti, kad darbdavys siekia tik sutaupyti“, – nuogąstavo L.Fedaravičius.

„Paskutinis lašas buvo liepos 12 dieną, kai gavome atsiskaitymo lapelius, kuriuose už tokias pragariškas darbo sąlygas nebuvo sumokėta, nors 2019 m. šakos kolektyvinėje sutartyje toks apmokėjimas yra numatytas, tačiau, deja, dar niekada nebuvo įvykdytas“, – apgailestavo L.Fedaravičius.

Siūlo gerti daug vandens

Į pastabas, kad už sudėtingas darbo sąlygas nebuvo sumokėta, kaip tai numatyta kolektyvinėje sutartyje, „LTG Link“ atstovas Tomas Digaitis atsakė, kad įmonė darbo sąlygas mėgina palengvinti kitais būdais: „Darbuotojams teikiame rekomendacijas, kaip jie turėtų elgtis esant didelei oro temperatūrai: gerti daugiau vandens, prašome nedėvėti pilnos aprangos – švarko ar liemenės, kaklaraiščio ar kaklaskarės, pasirinkti atvirą avalynę“.

T.Digaitis atmetė ir prielaidas esą taupant neatnaujinamas parkas. Įmonės atstovas tikino, kad visi LTG grupės darbuotojai dirba saugioje aplinkoje. 

Anot pašnekovo, visi kelionėms skirti „LTG Link“ traukiniai saugūs eksploatuoti: „Tačiau net ir nauji automobiliai genda, o traukinys techniškai yra dar sudėtingesnis įrenginys“. 

Darbo vietoje – 35 laipsnių kaitra

VDI duomenimis, liepos 17 dieną keturiuose traukiniuose atlikus patikrinimą nenuolatinėje darbo vietoje buvo užfiksuota 34,8–35,7 laipsnių temperatūra, nors norma priklausomai nuo darbo krūvio nurodoma 15–29, 13–28 laipsnių temperatūra.

VDI pareigūnai už pažeidimus „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei skyrė administracinę baudą, „nes už darbą, kai yra nukrypimų nuo normalių darbo sąlygų, neskaičiuojama ir nemokama kolektyvinėje sutartyje nustatyta 1,3 dydžio priemoka, tuo pažeidžiant Darbo kodeksą“.

Anot T.Digaičio, VDI matavimus atliko kondicionierių neturinčiuose, stovinčiuose riedmenyse. „Važiuojant dėl natūralaus vėdinimo temperatūra yra mažesnė. Tinkamai temperatūrai užtikrinti traukiniuose be oro kondicionierių naudojame natūralią ventiliaciją, o esant ekstremaliam karščiui iš rikiuotės išimame nekondicionuojamus traukinius ir keičiame juos kitais riedmenimis“, – tikino atstovas spaudai.

Profsąjungos atstovo teigimu, darbuotojai dėl nepakeliamų darbo sąlygų skundžiasi nuo birželio mėnesio.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.