Blogiausias scenarijus Klaipėdos uostui – netekti pusės krovinių Rusiškų krovinių neturi ir Ryga su Talinu

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos (LJKKA) vykdomasis direktorius Robertas Valantiejus sako, kad blogiausias, koks gali būti, scenarijus esant dabartinei situacijai – krovinių Klaipėdos uoste gali sumažėti per pusę. Ar Lietuvos uostas gali atsidurti ekonominėje izoliacijoje?

Anksčiau labai daug rusiškų krovinių turėjo Ryga ir Talinas, šiandien jų ten nėra. Taigi rusiškų krovinių tikėtis Klaipėdos uostui nėra jokių galimybių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Anksčiau labai daug rusiškų krovinių turėjo Ryga ir Talinas, šiandien jų ten nėra. Taigi rusiškų krovinių tikėtis Klaipėdos uostui nėra jokių galimybių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Anksčiau labai daug rusiškų krovinių turėjo Ryga ir Talinas, šiandien jų ten nėra. Taigi rusiškų krovinių tikėtis Klaipėdos uostui nėra jokių galimybių.<br> A.Srėbalienės nuotr.
Anksčiau labai daug rusiškų krovinių turėjo Ryga ir Talinas, šiandien jų ten nėra. Taigi rusiškų krovinių tikėtis Klaipėdos uostui nėra jokių galimybių.<br> A.Srėbalienės nuotr.
Anksčiau labai daug rusiškų krovinių turėjo Ryga ir Talinas, šiandien jų ten nėra. Taigi rusiškų krovinių tikėtis Klaipėdos uostui nėra jokių galimybių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Anksčiau labai daug rusiškų krovinių turėjo Ryga ir Talinas, šiandien jų ten nėra. Taigi rusiškų krovinių tikėtis Klaipėdos uostui nėra jokių galimybių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Anksčiau labai daug rusiškų krovinių turėjo Ryga ir Talinas, šiandien jų ten nėra. Taigi rusiškų krovinių tikėtis Klaipėdos uostui nėra jokių galimybių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Anksčiau labai daug rusiškų krovinių turėjo Ryga ir Talinas, šiandien jų ten nėra. Taigi rusiškų krovinių tikėtis Klaipėdos uostui nėra jokių galimybių.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Dalia Bikauskaitė, www.ve.lt

Oct 19, 2021, 11:07 AM

Pasak LJKKA prezidento Vaidoto Šileikos, visa laimė, kad Klaipėdos uoste nebuvo daug rusiškų krovinių.

Rusija ir toliau sėkmingai įgyvendina planus krovinius krauti tik savo uostuose.

Anksčiau labai daug rusiškų krovinių turėjo Ryga ir Talinas, šiandien jų ten nėra. Taigi rusiškų krovinių tikėtis Klaipėdos uostui nėra jokių galimybių.

Iš Rytų į Baltijos jūrą eina daugiau kaip 100 mln. tonų krovinių, turint omenyje ir vietinę rinką. V.Šileika sako, kad Lietuvai tranzitas iš Rytų gana sudėtingai pasiekiamas.

Situacija darosi gana įtempta turint omenyje ir Kinijos politiką, ir tai, kad kai kurioms Baltarusijos įmonėms taikomos ES ir Amerikos sankcijos. Jos nutraukė krovą per Klaipėdos uostą.

Vidurinė Azija orientuojasi į Juodosios jūros uostus.

Klaipėdos uoste dirbančios kompanijos patiria ir vadinamąją vidinę, ir išorinę konkurenciją tarp kaimyninių uostų.

Paklaustas, ar Klaipėdos uostas gali atsidurti ekonominėje izoliacijoje, V.Šileika atsakė:

„Vargu ar galima tai vadinti ekonomine izoliacija, bet šiandien turėtume įvertinti, kokios iš tikrųjų yra Klaipėdos uosto rinkos.

Beje, tai darome jau ne pirmus metus. Netiesa, kad nevertiname tam tikrų šalių keliamos rizikos, mes ją vertiname.

Jeigu būtų buvęs krovinių pasirinkimas, tai šiandien Ryga ir Talinas nebūtų tušti. Deja, ne viskas įmanoma, nepaisant to, kad daug dirbame su savo klientais.“

Kol kas Klaipėdos uoste situacija nėra labai prasta ir jis tebėra lyderis tarp Baltijos uostų.

Krovinių, gabenamų konteineriuose, kiekis Klaipėdos uoste auga, o pačių konteinerių krova – ne ir yra praėjusių metų lygio.

Klaipėdos uoste LKAB „Klaipėdos Smeltė“ liepą atnaujintas konteinerių, atgabentų okeaniniais laivais, paskirstymo centras, vadinamasis „transschipmentas“.

Kompanijos MSC linija konteineriai gabenami iš Pakistano ir Indijos į Europos uostus.

Ir dėl to, kad paskirstymo centras atnaujino veiklą, ir todėl, kad auga trumpųjų nuotolių laivybos pervežimai, ir todėl, kad į Lietuvos uostą atėjo nauja linija, jam pavyksta šiemet šiek tiek sumažinti konteinerių krovos kritimą.

Šiemet Lietuvos uoste, Klaipėdos konteinerių terminale, atidaryta konteinerinė Norvegijos kompanijos „Viasea Shipping“ linija, užsiimanti konteinerių pervežimais tarp Europos, Baltijos jūros ir Norvegijos uostų.

Šiuo metu ja gabenami konteineriai iš Klaipėdos į Oslą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.