Įvertino „Daktaro deserto“ istoriją: ko jie siekė iš tikrųjų ir kodėl nutylėjo apie pažeidimus?

Viešojoje erdvėje prasidėjus diskusijai dėl desertinės „Daktaras Desertas“ ir Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) veiksmų, apie situaciją pasisakė ir vartotojų bei komunikacijos ekspertai. Jie stebisi, kodėl įmonė nieko nesakė apie užfiksuotus pažeidimus.

„Daktaras desertas“.<br>Įmonės nuotr.
„Daktaras desertas“.<br>Įmonės nuotr.
„Daktaras desertas“.<br>Įmonės nuotr.
„Daktaras desertas“.<br>Įmonės nuotr.
„Daktaras desertas“.<br>Įmonės nuotr.
„Daktaras desertas“.<br>Įmonės nuotr.
„Daktaras desertas“.<br>Įmonės nuotr.
„Daktaras desertas“.<br>Įmonės nuotr.
D.Tamkvaitė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
D.Tamkvaitė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba.<br>V.Balkūno nuotr.
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Nov 17, 2021, 9:06 AM

„Kodėl nėra atviri?“

Nacionalinės vartotojų konfederacijos prezidentė Alvita Armonavičienė, komentuodama situaciją, atkreipė dėmesį, jog VMVT nustatė ne vieną įmonės pažeidimą, susijusį su ženklinimu. Yra netinkamai pateikiami maistingumo deklaracijos duomenys, gaminių sudėtinės dalys, temperatūros režimas, angliavandenių kiekis, įspėjamoji informacija apie galimą šalutinį poveikį.

„Juk tai – pamatinis nusižengimas. Vartotojai privalo turėti informacijos apie maistą ar paslaugą, kuri perkama, maksimaliai. Kas būtų, jei pirktume žoliapjovę ir nebūtų jokios instrukcijos, techninio aprašymo? O maistas juk dar svarbiau – juk mūsų sveikata priklauso nuo to, ką valgome. Nebežinome, ką valgome, taip ir atsiranda visi vėžiai.

Jie gali sakyti, kad jų produktas sveikas, bet tada tegu įrodo. Tai ką jie slepia? Kodėl nėra atviri?“ – kėlė klausimus ji.

Pasak jos, visi verslai turi būti lygūs – jei vieniems pateikti informaciją apie produkciją privaloma, kodėl kitiems tai turėtų negalioti. Tada likusieji ims piktintis, sakyti, jog ir jiems taisyklės neprivalomos. „Visiems turi būti vienodi standartai. Kam tada tie įstatymai? Tada vyksta nelygiavertė konkurencija“ – sakė A.Armonavičienė.

Jai nepraslydo pro akis ir desertinės šūkis: „Vaistai yra placebas. Torčiukais tai iš tikrųjų gydo!“ Jos nuomone, tai tiesiog prasilenkia su mokslu ir sveiku protu, tai klaidinanti informacija: „Tai kam tuos vaistus kurti? Bet kokią nesąmonę įvyniokime ir sakykime, kad gydo.“

O tai, kad įmonė gamindama nenaudoja pridėtinio cukraus ir taip neva gamina sveikesnį maistą, A.Armonavičienės irgi neįtikino. Jos manymu, saldiklis nėra pranašenis už cukrų ir torto taip geresniu nepadaro.

„Čia tas pat būtų, jei pasakytume, kad alkoholis sveikas, nes į jį dedame saldiklio“, – palygino A.Armonavičienė.

Nepatinka jai ir įmonės interejeras bei darbuotojų apranga – balti chalatai. Tai neva iš tiesų gali suklaidinti žmones, šie nebesupras, kur pateko.

„Kur nueisime su tokiomis fantazijomis? Viskam yra ribos. Kiti sako: kas gali pagalvoti, kad čia gydymo įstaiga? Bet kartok ir kartok, ir kartok tą melą, net patį didžiausią, ir jis vėliau bus suprastas kaip tiesa“, – negailėjo kritikos ji, paminėdama, kad prie desertinės pavadinimo prikabinta iškaba „Testavimo punktas“ išvis vartotojams gali susukti galvą.

„Kiek daug klaidinančių detalių! Juk jei autobusuose testuojama, skiepijama, tai žmonės gali iš tiesų patikėti reklama ir atėję pasakyti: atlikite man tą testą, duokite man tą skiepą“, – kalbėjo A.Armonavičienė.

Kas pirmesnis, tas gudresnis?

Komunikacijos agentūros „Penkiolika minučių iki vidurnakčio“ vadovė Dovilė Tamkvaitė pastebėjo, jog šioje situacijoje desertinė ilgai nedelsė užsiimti patogesnės pozicijos pasakodama, kaip juos puola VMVT.

„Daktaras desertas“ suskubo pirmasis išplatinti pranešimą apie VMVT išvadas. Vėliau į tai atsakė VMVT.

Kyla klausimas – ar suskubę apie šią situaciją kalbėti desertinės savininkai nenorėjo užbėgti už akių krizinei komunikacijai dėl neva neteisingai nurodytos produktų sudėties, alergenų ir produktų galiojimo laiko?“ – iškėlė klausimą D.Tamkvaitė.

Be to, komunikacijos ekspertės teigimu, visuomenė visada yra labiau atlaidesnė mažesniems verslams nei valstybinėms institucijoms, kurioms įprastai keliami aukštesni reikalavimai. Tad šiuo atveju VMVT tiesiog pateko į prastesnę poziciją komunikaciniame lauke, nes ji negalėjo diktuoti kalbėjimo tono ir temų.

Tačiau, pasak D.Tamkvaitės, dabar akivaizdu, kad ši situacija davė viena: „Tai prisidėjo prie „Daktaro deserto“ žinomumo didinimo ir net didesnių pardavimų, kuriuos bendrovė atvirai komentavo.“

Tai galima suprasti ir iš socialinių tinklų, kuriuose desertinės atstovai dalijasi tuščių vitrinų nuotraukomis. Pirkėjai viską išperka. Pastaruoju metu įmonė ieško ir naujų darbuotojų.

Pasak ekspertės, desertinės koncepcija yra drąsi, kitoniška, smagi ir šiuolaikiška, padedanti išsiskirti iš kitų prekės ženklų, pritraukti vartotojų dėmesį, o būtent tą verslai kasdien ir stengiasi daryti – kovoti už vietą po saule. „Tačiau ir būnant drąsiems svarbiausia – sąžiningumas“, – sakė D.Tamkvaitė.

Dar lapkričio pradžioje savo socialiniuose tinkluose desertinė išplatino pranešimą, kuriame teigė, kad VMVT pasiūlė pakeisti desertinės pavadinimą, logotipą, neįprastą interjerą, darbuotojų drabužius bei sustabdyti konceptualią komunikaciją.

„Greičiausiai „Daktarą Desertą“ teks ginti teisme. Deja, bet kuo toliau, tuo mažiau laiko lieka tiesioginiam mūsų darbui. Senka ne tik jėgos, entuziazmas, bet ir materialūs resursai“, – rašė įmonės atstovai.

Tačiau ilgai netrukus VMVT paskelbė atsaką, neva įmonė prakalbusi apie viena, pamiršta pasakyti ir kita.

„Norime aiškiai pažymėti, VMVT neketina ir neketino reikalauti keisti ar uždrausti įmonės „Daktaras desertas“ pavadinimo. VMVT siekis – kad įmonė susitvarkytų savo produktų ženklinimą ir vartotojams pateiktų visą privalomą informaciją. Produktai buvo pardavinėjami be etikečių, o ženklinimo pažeidimai iki galo nėra ištaisyti ir šiandien.

Tikrinimo metu pasigesta esminių dalykų – privalomos nurodyti vartotojui būtinos informacijos apie produktų sudėtį, alergijas arba netoleravimą sukeliančias medžiagas, galiojimo laiką, kas yra būtina užtikrinant maisto saugą. Be to, įmonė neturi susitvarkiusi visų reikiamų leidimų prekybai“, – skelbė VMVT.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.