Dzūkijoje pagaminti šaldytuvai užkariauja pasaulį

Išgyveno permainas ir krizes

Šaldytuvų istorija. Pirmoji šaldytuvų reklama.<br>Nuotr. iš „Snaigės“ archyvo
Šaldytuvų istorija. Pirmoji šaldytuvų reklama.<br>Nuotr. iš „Snaigės“ archyvo
Daugiau nuotraukų (1)

Ulvija Korsakaitė

Jan 30, 2015, 9:00 AM, atnaujinta Jan 14, 2018, 3:29 PM

Išgyveno permainas ir krizes

G.Čeika pasidžiaugė, kad žlugus Sovietų Sąjungai ir jos planinei ekonomikai „Snaigė“ nenugarmėjo į praeitį, o privatizacijos metu nebuvo išgraibstyta. Ji atlaikė visas XX ir XXI amžiaus permainas ir krizes. „Kad „Snaigė“ išliko, fenomenalu. Turbūt nėra vienos priežasties, kurią galėčiau įvardinti. Bet privalau paminėti keletą dalykų, kurie buvo ir yra reikšmingi iki šiol“, – sakė įmonės vadovas. Vienas svarbiausių išlikimo vardiklių, G.Čeikos žodžiais, buvo subalansuotas eksportas. „Snaigė“ ir sovietmečiu buvo daug eksportuojanti įmonė – ne tik į vadinamąsias broliškas socialistines respublikas, bet ir į kitas šalis, esančias už geležinės uždangos. „Jau nuo 8-ojo dešimtmečio bendrovė vežė savo gaminius į Vengriją, Lenkiją, Bulgariją, Čekoslovakiją ir net Kubą. Lietuvai atgavus nepriklausomybę, įmonė kuriam laikui prarado dalį savo rinkos, tačiau sugebėjo greitai persiorientuoti ir intensyviau prekiauti Vakarų šalyse“, – sakė G.Čeika. Naujų rinkų paieškos pamokas „Snaigė“ išmoko labai gerai – visais laikas bendrovė stengėsi turėti tinkamai diversifikuotą prekybinį portfelį, išlaikyti pusiausvyrą tarp pelningų ir rizikingų Rytų rinkų, taip pat stabilių ir patikimų, bet mažiau pelningų Vakarų.

Net ir pastaruoju metu, kai dėl Ukrainai skaudžių įvykių „Snaigė“ prarado didžiąją dalį apyvartos vienoje jai svarbiausių rinkų, įmonės strategai nukreipė savo veiksmus į kitas rinkas, tad bendras apyvartos mažėjimas nebuvo ypač ženklus.

Patirtis padeda sukurti gerą gaminį

G.Čeika pripažįsta, kad „Snaigė“ nėra madas šiame sektoriuje diktuojanti įmonė.

„Lyginant su kitais buitinės technikos gigantais, ji pernelyg maža. Bet mūsų gaminiai nė kiek neatsilieka nuo šiuolaikinių šaldymo technologijų, energijos naudojimo standartų, funkcionalumo ir dizaino reikalavimų.

Todėl „Snaigės“ šaldytuvus mielai perka Prancūzijoje, Vokietijoje, Portugalijoje, Lenkijoje, Vengrijoje, Bulgarijoje. Ne viena šaldytuvų partija yra nukeliavusi į Maroką ir Alžyrą. Visą laiką šaldytuvus ir šaldymo technologijas kūrėme savo jėgomis. Turime puikią atsidavusią konstruktorių bei technologų komandą. Patikėkite, penkiasdešimties metų patirtis tikrai leidžia mums sukurti gerą gaminį“, – tikino pašnekovas.

Verslininko nuomone, buvimas kryžkelėje tarp Rytų ir Vakarų turi daug privalumų. Tai padeda gerai suprasti ir vienos, ir kitos pusės lūkesčius, mentalitetą, bendrauti ta kalba, kuria kalba užsakovas.

„Rytuose mus priima ir kaip savus, ir kaip europiečius. Europietiškas produktas garantuoja kokybę. Beje, mūsų kokybės supratimas yra nepalyginamai geresnis nei, pavyzdžiui, kinų“, – tvirtino pašnekovas.

Jis juokauja, kad norėtųsi ant kiekvieno „Snaigės“ šaldytuvo užrašyti: „Pagaminta ne Kinijoje“.

Pasak pašnekovo, vakariečiai vertina „Snaigės“ gebėjimą greitai ir lanksčiai reaguoti į jų poreikius, atvežti prekes greitai, laiku ir geros kokybės“, – tvirtino pašnekovas.

„Visa tai „Snaigei“ užtikrina komercinę sėkmę. Geriausias įrodymas – eksportas į daugiau nei 30 Europos ir Azijos šalių, didžioji dalis klientų – ilgamečiai partneriai, su kuriais bendradarbiavimas trunka dešimtmečius“, – teigė G.Čeika.

Šiuo metu verslininko žvilgsnis krypsta į Skandinavijos rinką, vyksta aktyvios derybos su jos prekybininkais. Anot verslininko, svarbiausia šaldytuvo funkcija nekinta – jis turi šaldyti ir kuo ilgiau išlaikyti produktus šviežius. Tačiau vartotojui vien to neužtenka. Gaminys turi būti patrauklaus dizaino, patogus naudoti ir turėti visą virtinę įvairių savybių ir funkcijų, kurias pastaruoju metu diegia šaldytuvų gamintojai.

„Ieškome išskirtinumo ir konkurencinio pranašumo. Šioje srityje neketiname kam nors nusileisti. Galime pasiūlyti daugybę funkcijų ir patogumo elementų: nešerkšnijančią šaldymo sistemą „No frost“, nulinės temperatūros, greito užšaldymo skyrius, elektroninį valdymą, LED apšvietimą, antibakterinę dangą, didesnės talpos stalčius ir kitus patobulinimus“, – vardijo verslininkas.

Ukraina – skaudi tema arba kaip nors kitaip

G.Čeika neslepia, kad konkurencija šioje sferoje arši.

„Paradoksalu, bet konkurentai yra tos kompanijos, kurios turi mažiau žinomus prekių ženklus, bet yra labai aktyvioje rinkoje. Tai turkų, kinų, mažiau žinomi Europos gamintojai. Konkurentai yra ir tie gamintojai, kurie neturi savo prekių ženklų, bet gamina didiesiems prekybos tinklams Vakarų Europoje – Prancūzijoje, Vokietijoje, Austrijoje“, – sakė pašnekovas.

„Snaigė“ griežtai laikosi strateginės krypties – lygiuotis tik į rinkos lyderius, kurie turi didesnius finansinius pajėgumus kurti ir parduoti produktus. „Mūsų, kaip gamintojo vardas, labai gerai žinomas ir Prancūzijoje, ir Vokietijoje, bet čia mūsų šaldytuvai dažniausiai parduodamai su užsakovų prekių ženklais. O „Snaigės“, kaip prekės ženklo, vardas geriausiai žinomas Baltijos šalyse, Ukrainoje, Čekijoje, Slovakijoje, Bulgarijoje, Vidurinėje Azijoje, Moldovoje“, – eksporto kryptis vardijo pašnekovas.

Kalbant apie didžiausią „Snaigės“ rinką – Ukrainą, įmonės vadovas pripažino, kad čia būta ir daug pakilimų, ir kritimų, tačiau pavyko tuos procesus suvaldyti.

„Manau, kad svarbiausia yra tinkamai reaguoti į situaciją. Ji buvo sudėtinga per 2008–2009 metų krizę. Tuomet labai krito pardavimas. Dėl kritusios rublio vertės, perprodukcijos Rusijos rinkoje nusprendėme uždaryti antrinę įmonę Kaliningrade.

Po to buvo šuolis, kai Ukrainoje per metus parduodavome iki 150 tūkst. šaldytuvų. Dėl visiems žinomos situacijos praėjusieji metai buvo nelengvi, pardavimas Ukrainoje sumažėjo tris ir daugiau kartų. Bet dabar jau žinojome, ką daryti, kaip valdyti pinigų srautus, kaip išsaugoti santykius su klientais“, – pasakojo pašnekovas. Jis neslėpė, kad labai skauda širdį, matant, kas vyksta Ukrainoje. „Ten gyvena daugybė verslo partnerių, kolegų, kurie yra įtraukti į tuos procesus, kurie ten vyksta. Tai turi įtakos ne tik verslo, bet ir žmogiškuoju požiūriu“, – sakė G.Čeika.

Teikia unikalią paslaugą

Pasak įmonės vadovo, viena šaldytuvų savybių, kuri tapo itin svarbi per pastarąjį dešimtmetį, – tai jo energijos suvartojimas. Juk šaldytuvas – kiekvienuose namuose bene didžiausias elektros energijos naudotojas. Norėdami padėti vartotojui sutaupyti gaminame šiuo metu pačius taupiausius, mažiausiai elektros energijos sunaudojančius A+++ ir A++ klasės šaldytuvus.

„Snaigė" turi išskirtinių produktų, kurių kiti gamintojai negali pasiūlyti. Veikiau paslaugą, kurios dar nepasiūlė nė vienas konkurentas. Ji skirta išskirtinio skonio vartotojams, keliantiems aukštus reikalavimus ne tik virtuvės interjerui, bet ir šaldytuvui, kaip dizaino objektui. „Mes galime nudažyti šaldytuvą bet kokia RAL paletės spalva – ir bet kokį kiekį, ir atskirą vieną vienetą klientui“, – tikino pašnekovas. Kita unikali paslauga – tai šaldytuvas su bet kokiu pasirinktu paveiksliuku ant durelių. Įmonės dizaineriai turi daugiau kaip šimto įvairaus dizaino paveikslėlių „Snaigės“ katalogą, iš kurio norintys gali išsirinkti norimą paveikslą.

„Klientas eina kartu su technologijomis. Kadangi šaldytuvų pramonėje nėra esminio šuolio, bandoma konkuruoti įvairiais pridėtiniais dalykais. Iš pirmo žvilgsnio jie gal ir nėra būtini, tačiau vartotojas kinta – jam patinka daugybė funkcijų, nors jis jomis galbūt nesinaudos.

Mes neatsiliekame: pristatome šaldytuvus ir su jutikliniu elektroniniu valdymu, turime įdiegę dinaminį oro cirkuliacijos procesą. Mes norime būti populiarūs“, – sakė G.Čeika.

Rusai mėgsta pinigus, ukrainiečiai – saulėgrąžas

Įmonės vadovo teigimu, drąsiausi ir įdomiausi vartotojai yra prancūzai. Jie yra užsisakę įdomiausiais lipdukais puoštų arba spalvotų šaldytuvų.

Praėjusiais metais futbolo čempionatui prancūzai pageidavo juodų šaldytuvų su Brazilijos čempionato motyvais. Nuo jų neatsilieka ir vokiečiai. Ukrainiečiai mėgsta saulėgrąžų motyvą, rusai – vaizdus su pinigais ir aukso luitais. O štai iš lietuvių tokie užsakymai – tik individualūs.

G.Čeika tikina, kad „Snaigės“ šaldytuvai ilgaamžiai, o tai neįprasta šiais laikais. „Naudojame brangias, kokybiškas, ekologiškas medžiagas, todėl nors ir esame Lietuvos gamintojai, nesame patys pigiausi. Šaldytuvus remontuojantys meistrai jums pasakytų, kad „Snaigė“ – blogas klientas, nes labai retai kviečiami remontuoti mūsų gaminius“, – tikino verslininkas. Planai – ambicingi

G.Čeika sako, kad logistiniu požiūriu Alytus yra patraukli vieta, pro įmonę driekiasi geležinkelio atkarpa – rusiško standarto vėžė, todėl gabenant siuntas į Rytus, nereikia jų perkrauti.

Kasmet bendrovė investuoja ženklias sumas naujiems gaminiams kurti, įrenginiams ir technologijoms atnaujinti.

„Mūsų bendrovė pasiruošusi toliau augti pasinaudodama visais savo ir Lietuvos konkurenciniais pranašumais: palankia geografine padėtimi, konkurencingomis darbo užmokesčio sąnaudomis, išsilavinusiais ir gebančiais mokytis darbuotojais, gebėjimu gaminti kliento poreikiams pritaikytą produkciją mažomis partijomis per trumpą laiką, geresniu Rytų rinkų verslo poreikių suvokimu ir išplėtota transporto ir logistikos sistema“, – sau ir įmonei keliamus uždavinius vardijo pašnekovas. Faktai:

„Snaigė“ eksportuoja apie 96 proc. savo produkcijos.

Įmonėje gaminama apie 30 modelių šaldytuvų.

Įmonės produkcija parduodama 30-yje šalių.

Prieš krizę per metus buvo pagaminama iki 480 tūkst. šaldytuvų.

Didžiausias gamybos pajėgumas – 550 tūkst. vienetų per metus. 

Apie 5 proc. įmonės gaminių sudaro komerciniai šaldytuvai.

Apyvarta – 150 mln. litų.

Įmonė yra didžiausia privati darbdavė Alytaus regione.

Bendrovėje šiuo metu dirba 660 darbuotojų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.