Stebuklų būna: sakė, kad mažylė nekalbės ir nevaikščios, o ji uždirba neįtikėtinas sumas

Krasnodaro krašte gimusiai penkiametei Nastiai Radzinskajai daug kas gali pavydėti – ji gyvena Majamyje (JAV), ilsisi Maldyvuose ir kas savaitę keičia garderobą. Toks gyvenimo būdas mergaitei ir jos tėvams atneša nuo 200 tūkst. iki 500 tūkst. JAV dolerių pajamų kiekvieną mėnesį.

Nastios palydovas vaizdo įrašuose – tėtis.<br>Lrytas.lt fotomontažas
Nastios palydovas vaizdo įrašuose – tėtis.<br>Lrytas.lt fotomontažas
Šiandien penkis Nastios kanalus „Youtube“ tinkle seka 87 mln. žmonių.<br>Youtube.com stop kadras
Šiandien penkis Nastios kanalus „Youtube“ tinkle seka 87 mln. žmonių.<br>Youtube.com stop kadras
Šiandien penkis Nastios kanalus „Youtube“ tinkle seka 87 mln. žmonių.<br>Youtube.com stop kadras
Šiandien penkis Nastios kanalus „Youtube“ tinkle seka 87 mln. žmonių.<br>Youtube.com stop kadras
Šiandien penkis Nastios kanalus „Youtube“ tinkle seka 87 mln. žmonių.<br>Youtube.com stop kadras
Šiandien penkis Nastios kanalus „Youtube“ tinkle seka 87 mln. žmonių.<br>Youtube.com stop kadras
Šiandien penkis Nastios kanalus „Youtube“ tinkle seka 87 mln. žmonių.<br>Youtube.com stop kadras
Šiandien penkis Nastios kanalus „Youtube“ tinkle seka 87 mln. žmonių.<br>Youtube.com stop kadras
Šiandien penkis Nastios kanalus „Youtube“ tinkle seka 87 mln. žmonių.<br>Youtube.com stop kadras
Šiandien penkis Nastios kanalus „Youtube“ tinkle seka 87 mln. žmonių.<br>Youtube.com stop kadras
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Sep 29, 2019, 3:57 PM

Gimusiai mažylei buvo diagnozuota sunki cerebrinio vaikų paralyžiaus forma. Medikai sakė, kad mergaitė nevaikščios ir nekalbės. Tėvai visas jėgas metė dukters gydymui, o liga po kelių metų pasitraukė.

Viena terapijų buvo darbas su kamera – taip tėvai mokė Nastią bendrauti su supančiu pasauliu.

Šiandien penkis Nastios kanalus „Youtube“ tinkle seka 87 mln. žmonių. Jos vaizdo siužetai transliuojami rusų, anglų, arabų ir ispanų kalbomis. Paprasti vaizdai, kaip mergaitė ruošiasi į mokyklą, valgo, džiaugiasi naujais drabužiais, ožiuojasi ar šokinėja ant batuto kas mėnesį atneša tūkstančius dolerių.

„Forbes“ duotame interviu tėvai papasakojo, kaip rusaitė per trejus metus tapo turtingesnė už daugelį įmonių vadovų.

Gydo meile

Būsimieji milijonieriai 34-erių Ana ir 42-ejų Jurijus Radzinskiai pradėjo bendrauti po pažinties internete. Kurį laiką pora santykius palaikė per atstumą. Vėliau Ana iš Tuapsės (Rusija) persikėlė į Graikiją, kur tuomet gyveno Jurijus. Į šią šalį vyras persikėlė dar praėjusio amžiaus dešimtajame dešimtmetyje – Graikijoje jis plėtojo kelis nedidelius verslus. O Ana, sėkmingai baigusi universitetą, išsirengė į atostogas. „Metus maudžiausi ir kaitinausi saulėje“, – prisiminė moteris.

2008 m. pora grįžo į Rusiją, kad čia įkurtų šeimos verslą. Tuapsėje jiedu susituokė ir ėmė siūlyti statybų darbams reikiamų įrankių nuomos paslaugą. Netrukus verslas išaugo į statybų kompaniją. Ana ėmėsi kitos veiklos – pradėjo organizuoti šventes, po to atidarė ir vestuvių saloną. Pajamų buvo tiek, kad sutuoktiniai galėjo stabiliai gyventi.

2014 m. jiedviem gimė duktė. Medikai naujagimei diagnozavo sunkią cerebrinio vaikų paralyžiaus formą ir sakė, kad mergaitė nevaikščios bei nekalbės. Tėvai visas jėgas metė dukters gydymui, o po dvejų metų paaiškėjo, kad mažylė vystosi visiškai normaliai. „Ar gydymas ir mūsų meilė padėjo, ar diagnozuodami suklydo medikai“, – gūžčioja pečiais Ana.

Pasiektam rezultatui įtvirtinti tėvai ėmė ugdyti Nastios aktorinius gebėjimus.

„Pasidairėme, ko, skirto vaikams, esama „Youtube“ kanale. Pamatėme, kad labai populiarūs vaizdo įrašai, kuriuose vaikas išpakuoja dovanas – nusprendėme nufilmuoti ir Nastią“, – pasakojo mama.

Kadangi, jos teigimu, internete nerado jokios informacijos, kaip iš tokios veiklos uždirbti, šeima įsiklausė į savo intuiciją: nupirkę kelis žaislus, nufilmavo mergaitės reakciją juos gavus. Vaizdo įrašą įkėlė į kanalą, kurį pavadino „Like Nastya“.

Dvimetė prieš kamerą jautėsi ramiai – juokėsi ir nuoširdžiai stebėjosi dėžučių turiniu.

Mažylė už milijoną

2016 m. vaikiškasis segmentas „YouTube“ kanale jau buvo gana gerai išvystytas. „Tai – milžiniška srovė su didžiule lojalia auditorija. Specialiai vaikiškajai auditorijai paleidome atskirą kanalą programoje „YouTube Kids“, – forbes.ru sakė Jelizaveta Lychina, kuri yra atsakinga už bendradarbiavimą su „YouTube“ Rusijos ir Nepriklausomų valstybių sandraugos rinkose.

„Mes nebuvome pirmieji, tačiau populiarėjome labai greitai. Svarstau, jog padėjo tai, kad Nastia kadre visada elgėsi natūraliai. Į ją buvo miela žiūrėti“, – mano Ana.

Kanalo žiūrovai daugiausia buvo vaikai, kurie vaizdus iš Nastios gyvenimo žiūrėjo vietoje pabodusių animacinių filmų.

Šeima pradėjo gauti nedideles pajamas. Reklamdavių Radzinskiai neieškojo. Pagal tuomet galiojusias „YouTube“ taisykles į vaizdo įrašus, kurie surinkę daugiau nei 10 tūkst. peržiūrų, savaime integruojama reklama, kuri rodoma prieš pagrindinį vaizdo įrašą. Jo autorius gauna tam tikrą pinigų sumą, kurią sumoka reklamdaviai.

Lūžis įvyko praėjus pusmečiui po to, kai buvo paleistas vaizdo tinklaraštis. Vieną dieną į Radzinskių sąskaitą iš „Youtube“ įkrito 20 tūkst. rublių (284 eurai).

„Supratome, kad toliau reikia laukti tik augimo: šiandien gavome 20 tūkst., ryt bus dar daugiau. Per mėnesį uždirbome 10 tūkst. JAV dolerių. Tai – geros pajamos“, – džiaugėsi sutuoktiniai.

Jie nusprendė, jog pakankamai uždirba, kad galėtų kurti kūrybiškesnius vaizdo įrašus. Paįvairinti turinį leido kelionė po Aziją. Per devynis mėnesius trukusią išvyką šeima visiškai perdarė tinklaraštį: ėmė kurti siužetą turinčius filmukus apie tai, kaip Nastia pliuškenasi atrakcionuose, renkasi, ką apsirengti, ragauja vietos maistą.

Sekėjų skaičius išaugo iki milijono, o pajamos – iki dešimčių tūkstančių dolerių. „Nastią pradėjo pažinti gatvėje. Vaikai iš Tailando, Malaizijos, Indonezijos rodydavo į ją ir sakydavo: „O, tu iš „Youtube!“, vadino ją vardu“, – prisiminė Ana.

Tuo metu pora nusprendė uždaryti vestuvių saloną ir nutraukti švenčių organizavimo paslaugas – tam reikėjo skirti daug laiko ir jėgų, o naudos beveik nebuvo. Statybų kompaniją pasiliko, tik rūpintis ja patikėjo kitam asmeniui. Pagrindinėmis šeimos pajamomis tapo trimetės Nastios kanalas.

Amerikietiškoji svajonė

Po kelionės Azijoje tapo aišku, kad vaizdo įrašai su Nastia įdomūs vaikams visame pasaulyje. „Nesvarbu, kad filmuke girdėti rusų kalba. Vaikai iš kitų šalių jį taip pat žiūrės, nes jiems svarbios emocijos“, – fenomeną paaiškino tinklaraštininkų agentūros „WildJam“ įkūrėjas Jaroslavas Andrejevas.

Vaizdo įrašų siužetus iš tiesų buvo galima suprasti be žodžių, tačiau tam, kad padidintų užsienio žiūrovų auditorijos lojalumą, Radzinskiai pradėjo kiekvieną įrašą versti. Tam pasamdė vertėjus, kurie dubliavo Nastios ir jos tėčio Jurijaus, dar vieno nuolatinio scenų herojaus, replikas. Pradėję nuo anglų kalbos, pridėjo ispanų, kad pasiektų Lotynų Ameriką, ir arabų.

Iš mėgėjiškų šeimos vaizdelių filmavimo procesas virto visaverčiu verslu: Radzinskiai įrašus į savo kanalą kėlė kasdien, samdė montuotojus ir specialiųjų efektų profesionalus, ieškojo tinkančio rekvizito – neįprastų žaislų, rūbų, aksesuarų. „Rusijoje nieko negalima rasti, o tokios parduotuvės kaip „Amazon“ mums beveik jokių prekių nesiunčia“, – guodėsi Ana.

Visa tai ir rusiška žiema buvo priežastys, pastūmėjusios šeimą 2017 m. pabaigoje persikelti į Majamį.

Pajamos iš vaizdo tinklaraščio leido gyventi netaupant: šeima nuomojo didelį namą, kuris tapo vaizdo įrašų filmavimo poligonu.

Į „Like Nastya“ duris ėmė belstis reklamdaviai, tačiau Radzinskiai į jų pasiūlymus reagavo be didelio entuziazmo. „Jie nori, kad būtų kaip televizijoje: „Mūsų prekė – pati geriausia, kuo greičiau ją pirkite“. Tačiau mes nenorime nieko daryti jėga. Tą, ką naudojame buityje, esame pasirengę parodyti, tačiau neversime žiūrovo žiūrėti reklamos“, – aiškino Nastios mama.

Vienu iš nedaugelio reklamdavių, su kuriais vis dėlto šeima sudarė sutartį, tapo „Danone“ – keliuose vaizdo įrašuose matyti, kaip Nastia valgo jų pieno produktus.

Tūkstančiai taisyklių

2018 m. atsiradusios naujos „YouTube“ taisyklės vaikiškam turiniui pristabdė rusų sėkmę. Mat platforma ėmė blokuoti kanalus, kurie, jos nuomone, propaguoja nesveiką gyvenimo būdą ir smurtą. „Like Nastya“ taip pat buvo užblokuota. Anos aiškinimu, taip nutiko dėl vaizdo įrašo, kuriame duktė valgo tortą.

Dar viena naujovė – dėl reklamos rodymo. Jei anksčiau prieš 10 tūkst. peržiūrų sulaukusį vaizdo įrašą atsirasdavo reklama, tai dabar tam per pastaruosius metus reikėjo surinkti 4 tūkst. valandų peržiūrų ir tūkstantį sekėjų.

Kad išgyventų tą laiką, kai buvo blokuotas kanalas (po kelių mėnesių „YouTube“ „Like Nastya“ grąžino teisę būti matomam), Radzinskiai įregistravo kelis kitus kanalus. Anos tikinimu, peržiūrų kritimo jie praktiškai nepajuto. „Vaikas paieškos eilutėje nerinks konkretaus kanalo pavadinimo. Jis gali parašyti „Nastia“ arba paspausti ant pažįstamo paveikslėlio prie siūlomų peržiūrėti vaizdų“, – aiškino moteris.

Tuo metu Radzinskiai nutarė darbą su „YouTube“ deleguoti tarpininkui – partnerių tinklui „Yoola“, kuris apsiima bendrauti su socialiniu tinklu, spręsti konfliktus, bendrauti su reklamdaviais, pataria dėl turinio.

„YouTube“ turi tūkstančius taisyklių, kurias nepatyręs tinklaraštininkas gali pažeisti pats apie tai neturėdamas nė menkiausio įtarimo. Pavyzdžiui, viename vaizdo įrašų Nastia šokinėjo ant batuto ir pasirodė nedidelis lopinėlis apatinių rūbų. Mūsų teisininkas išsyk pasakė, kad tai užklius „YouTube“, todėl įrašą reikia perdaryti“, – teigė viena „Yoola“ vadovių Ana Gradil.

Mergaitė, gyvenanti tinkle

Šiandien pagrindinis kanalas „Like Nastya Vlog“ turi 34,3 mln. sekėjų, rekordinis vieno vaizdo įrašo peržiūrų skaičius – 724 milijonai. Taip Nastia patenka tarp dešimties populiariausių vaizdo tinklaraštininkų pasaulyje. Ana tvirtina, kad jie niekada savo kanalams nepirko reklamos.

Tačiau tik atrodo, kad kurti vaizdo tinklaraštį paprasta. „Dirbdamas įprastą darbą gali pasiimti poilsio dieną. O čia užtenka praleisti vieną dieną, ir peržiūrų skaičius krinta. Vadinasi, pajamos taip pat“, – sakė moteris.

Jaunosios vaizdo tinklaraštininkės mamos dienotvarkė surikiuota minutėmis. „Visi stebisi – vaikas nieko nedaro, o uždirba milijonus. Bet vaikas – tik aktorius. Mūsų kanalas – tai mūsų darbas nuo auštos iki sutemų, tai didžiulės komandos, be kurios nieko nebūtų, darbas“, – aiškino Ana.

Tam, kad atsirastų vienas vaizdo įrašas, reikia išleisti tūkstantį ar netgi du tūkstančius JAV dolerių – šeima ne tik perka rekvizitą, samdo tarpininkus ir panašiai, bet netgi moka muzikantams, kad šie specialiai jų kanalui sukurtų muziką. Tačiau pajamos, kurias suneša tokia veikla, stebina – per mėnesį jie gauna 200-500 tūkst. JAV dolerių.

Michailas Karpušinas iš platformos, kuri padeda reklamdaviams surasti reikiamus tinklaraštininkus, įspėja, kad siekis užsidirbti iš vaiko įvaizdžio gali būti pavojingas paties vaiko psichologijai.

„Užgriuvęs populiarumas gali stipriai pakeisti vaikų supratimą apie pasaulį, – mano M.Karpušinas. – Taip, vaikiškasis „YouTube“ – pelningas verslas. Tačiau, pavyzdžiui, aš nenorėčiau, kad mano vaikai taptų vaizdo tinklaraštininkais“.

Nastios tėvai dėlto neišgyvena. Jie tikina, kad mergaitė iš proceso jaučia malonumą ir jokių neigiamų pasekmių dėl savo populiarumo nejaučia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.