Už paskraidymą naikintuvu Rusijoje – įspūdinga kaina

„Didžiausias rusų pasididžiavimas – naikintuvas MIG-29. Greitis – per 2000 km/val. Maksimali apkrova – 9G. Jums bus leista pabandyti suvaldyti šį skraidantį monstrą. Po skrydžio gausite sertifikatą, patvirtinantį, jog skridote MIG-29, valdėte jį, viršijote garso greitį,“ – toks pasiūlymas internete laukia adrenalino ieškančių lietuvių.

MIG-29 naikintuvai Europoje uždrausti.<br>„Ria Novosti“ nuotr.
MIG-29 naikintuvai Europoje uždrausti.<br>„Ria Novosti“ nuotr.
Skrydis MIG-29 – nepigi pramoga.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Skrydis MIG-29 – nepigi pramoga.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Indrė Vainalavičiūtė

Jun 28, 2015, 9:49 PM, atnaujinta Oct 19, 2017, 6:39 AM

Tiesa, už 30-ties minučių trukmės skrydį teks pakloti 14 480,71 eurų (49 999,00 litų). Atsižvelgiant į kliento sveikatą ir norus bus parinktas skrydžio sunkumas bei ekstremalumas. Organizatoriai nurodo, kad pramogą privaloma užsisakyti iš anksto, kadangi reikia užsakyti leidimą į karinę bazę. Į skrydžio kainą kelionė į Nyžnij Novgorodą nėra įtraukta.

Skelbime nurodoma, kad skrydžiai naikintuvais civiliams yra uždrausti visoje Europoje, tad siūloma skubėti naudotis tokia unikalia galimybe.

Vietoje Rusijos renkasi Latviją

Tokią pramogą siūlančios įmonės „Laisvalaikio dovanos“ rinkodaros vadovė Vaida Sindaravičiūtė teigė, kad kol kas norinčiųjų vykti  į Rusiją  neatsirado. „Buvo skambučių, žmonės domėjosi šia galimybe, tik negalime būti tikri, ar jie buvo labai rimtai pasiryžę skristi, ar tas domėjimasis buvo tik iš sportinio intereso. Dažniau užsakomi skrydžiai naikintuvu Latvijoje, ten jie kainuoja 1500 eurų (5175 litų), tad norinčių per metus atsiranda 1–2.“

Pašnekovė tikino, kad pasiryžusieji sėsti į naikintuvo kabiną – anaiptol ne gyvenimo santaupas leidžiantys senjorai: „Tai vyrai, kuriems tokią dovaną įteikia verslo partneriai ar šeimos nariai. Dažniausiai tai 30–40 metų žmonės, jau turintys finansinį pagrindą po kojomis“, – sakė ji.

Taupieji renkasi pasivažinėjimą tanku

Anot jos, iš paskutinių santaupų lietuviai Latvijoje naikintuvais neskraido: „Labiau skaičiuojantys pinigus tautiečiai dažniau renkasi tokias ekstremalias pramogas kaip pasivažinėjimas tanku čia pat Lietuvoje, tankodrome netoli Vilniaus. Tokius klientus skaičiuojame šimtais.“

V.Sindaravičiūtė pasakojo, kad pasivažinėti tanku galima vos už 10 eurų. Jei norėsite jį pavairuoti, teks sumokėti apie 80 eurų, o norintiems patirti dar daugiau adrenalino ir tanku sutraiškyti automobilį teks piniginę palengvinti maždaug 300 eurų.

„Pastebėjome, kad su šaudymu ar su kita karine technika susijusios pramogos tapo populiaresnės tuomet, kai prasidėjo neramumai Ukrainoje“, – kalbėjo pašnekovė, tačiau pridūrė, kad tokios pramogos traukia išskirtinai vyrišką auditoriją, nors būta ir merginų, kurios domėjosi galimybėmis pasivažinėti tanku.

Išsodinti keleivių neteko

Į piloto kabiną neturėtų lipti tie, kurie bijo aukščio, uždarų patalpų, didelio greičio ar turi širdies problemų.

„Tai ne pasivažinėjimas automobiliu, o kur kas ekstremaliau, kalbame apie labai dideles apkrovas. Žmogus, lipdamas į tokią transporto priemonę, supranta, kad tai ne juokas, ir kiekvienas įvertina savo galimybes pats. Žinoma, kol kas išsodinti nieko neteko“, – juokavo pašnekovė. Paprastai po skrydžių ekstremalai noriai fotografuojasi prie orlaivių ir džiaugiasi gautais sertifikatais, patvirtinančiais skrydžio autentiškumą.

Rinkodaros vadovė teigė neturinti informacijos apie tai, kiek turistų kasmet skraidinama Rusijoje.

Ekspertas: „Skirtumas – labai didelis“

Karo ekspertas Audrius Bačiulis teigė, kad skirtumas tarp šių dviejų orlaivių yra labai didelis.

„L–39 yra mokomasis lėktuvas. Esama labai didelio skirtumo, sėdi į karinį ar į mokomąjį lėktuvą. Jei keleivis fiziškai skrydžiui yra pasirengęs, tai skrydžio MIG-29 bus didesnės perkrovos, lėktuvas gali kilti į padangę vos ne statmenai, pasivartyti ore. Jei žmogus pasirengęs ir nebijo tokių pojūčių, skrydis MIG-29 suteiks kur kas daugiau adrenalino“, – kalbėjo jis.

Eksperto teigimu, karinio lėktuvo variklio galia labai skiriasi nuo mokomojo: „Daug kas priklauso ir nuo to, kaip pilotas norės skraidinti savo keleivį. Keleiviui tam tikrų nepamirštamų pojūčių sukelti galima ir skraidant L-39. Jei gerai pasukios, padarys kilpas ore ar pavartys, tai prieš tai būtina gerai išsivalyti skrandį, kad nebūtų nemalonių pasekmių“, – juokavo pašnekovas ir pridūrė, kad visus tokius triukus oras su MIG-29 galima atlikti kur kas lengviau.

Kodėl taip skiriasi kainos?

A.Bačiulio teigimu, lėktuvui staigiai smingant žemyn, o paskui vėl staiga kylant patiriama didelė perkrova, kraujas staiga ima tekėti iš galvos žemyn, ir tai gali sukelti net sąmonės praradimą: „Net ir labai patyrusiems pilotams nuo to tamsėja akyse. Būtina vilkėti specialų kostiumą, kuris apspaudžia visas galūnes ir neleidžia į jas sutekėti kraujui. Dar viena detalė – pilotas turėtų griežtai pasakyti nieko neliesti, bet ar panikos apimtas žmogus tikrai nečiups už kokio nors prietaiso, juk niekas negali to nuspėti, tad veikiausiai galinės kabinos valdymas turi būti išjungtas.“

Kalbėdamas apie tokį didelį skrydžių kainų skirtumą pašnekovas pabrėžė, kad skrydžio L-39 lėktuvu didžiausią kainos dalį sudaro degalai: „Šie lėktuvai buvo konstruoti taip, kad jais būtų gali skraidyti labai daug, ir pagrindinę kainos dalį sudaro degalai, o MIG-29, kaip ir kiti kariniai lėktuvai, turi tam tikrą tarnavimo laiką, tad į šio skrydžio akiną įskaičiuotas ne tik pats skaidymo laikas, bet ir variklio nusidėvėjimas ir kiti ištekliai. Juk ir pačių lėktuvų kaina skiriasi. Taip pat svarbus pilotų kvalifikacijos klausimas.

Kalbėdamas apie orlaivį L-39 pašnekovas pabrėžė, kad tai mokomasis lėktuvas, juo skraidyti mokomi būsimieji naikintuvų pilotai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.