Atostogos Barselonoje už 16 eurų: kaip tai įmanoma?

Taip, šiame tekste papasakosiu apie stebuklą. Ne, neiškart, nes kiekvienai istorijai reikia įžangos ir nebūtinai įdomios. Taigi, Katalonijos sostinėje apsilankyti norėjau jau nuo šešerių metų. Kartais neturėjau tam laiko, kartais lėktuvų bilietai buvo per brangūs, o dažniausiai tai tiesiog buvo priežasčių nevykti ieškojimas. Kaip sako mano kartu vykęs draugas: „Yra kas nori ir yra kas tai jau padarė“. Tad kai radau galimybę iki Barselonos nuvažiuoti vos už 16 eurų, pasirinkau būti tarp tų, kurie Barselonoje jau lankėsi.

Barselonos katedra.<br>Scanpix nuotr.
Barselonos katedra.<br>Scanpix nuotr.
Kelionės į Barseloną akimirkos.<br>E.Mikšio nuotr.
Kelionės į Barseloną akimirkos.<br>E.Mikšio nuotr.
Kelionės į Barseloną akimirkos.<br>E.Mikšio nuotr.
Kelionės į Barseloną akimirkos.<br>E.Mikšio nuotr.
Kelionės į Barseloną akimirkos.<br>E.Mikšio nuotr.
Kelionės į Barseloną akimirkos.<br>E.Mikšio nuotr.
Kelionės į Barseloną akimirkos.<br>E.Mikšio nuotr.
Kelionės į Barseloną akimirkos.<br>E.Mikšio nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Eimantas Mikšys

Oct 20, 2015, 3:32 PM, atnaujinta Oct 8, 2017, 10:22 PM

Apie tai, kodėl reikia apsilankyti Barselonoje, jau prirašyta daugiau nei reikia, todėl kartotis būtų tas pats, kas jums, mieli skaitytojai, pasiūlyti pasižmonėti nuvykti į Palangą. Tiesa, vien kelionė autobusu Vilnius–Palanga, be nuolaidos, kainuoja kiek daugiau nei 18 eurų – brangiau nei mūsų 6 tūkstančių kilometrų maratonas. Be to, miesto valdžia dar tikrins jūsų optimizmo lygį ir dar gal netgi sugalvos paduoti į teismą. Bet mes ne apie tai.

Kelionės planavimas

Šią kelionę planavau kiek daugiau nei 3 valandas. Visų pirma, aptikau, jog autobusų kompanija „Megabus“ rinkai pasiūlė naujus maršrutus, todėl galima rasti puikių akcijų. Vienas patogesnių susisiekimui taškų – Kelnas, į kurį nesunkiai galima patekti iš bet kurio Vokietijos miesto, ypač – Berlyno. Iš Kelno autobusai važiuoja ne tik į Jungtinę Karalystę, Italiją ar Prancūziją, bet ir į Belgiją, Nyderlandus ar Ispaniją, todėl nusprendžiau pradėti paieškas nuo šio taško. Ir man pasisekė – radau pigius bilietus į Barseloną ir atgal, kurie į abi puses žmogui kainavo vos 7 eurus. Įprasta kaina gali siekti ir daugiau nei 200 eurų. Aptikau keletą datų, kuriomis vykstant pirmyn ir atgal kelionė kainavo tokią sumą.

Tada ėmiausi planuoti kelionę iš Berlyno iki Kelno (šiaip jau mes labiau įpratę šį miestą vadinti Kiolnu, bet kas aš toks, kad būdamas mažyčiu akmenėliu iš Mažosios Lietuvos žemės nesutikčiau su kalbininkais), pagal jau suplanuotas kelionės datas iš Kelno iki Barselonos. Kadangi tai gerokai trumpesnė kelionė, ji ir įprastai kainuoja pigiau. Tačiau nesinori mokėti brangiau nei už bilietus iki Barselonos, tad tik ilgos paieškos duoda rezultatų. Bilietai iš Berlyno į Kelną ir atgal gula iškart į kišenę. Jie atsiėjo nei daug, nei mažai – 3 eurus. Gerai, sutinku, labai mažai. Tam, kad galėčiau rasti pigesnius bilietus, pasirinkau parą praleisti Kelne – buvau girdėjęs daug gražių atsiliepimų, niekada nesilankiau, o ir poilsio po 24 valandų kelionės iš Vilniaus iki Kelno norėjosi.

Liko išspręsti vieną klausimą. Kaip nuvykti iki Berlyno? Variantų nemažai, tačiau esu ne kartą išbandęs „Simple Express“ autobusus ir jie manęs niekada nenuvylė. Ne tik dėl kokybės, bet ir dėl kainos. Kadangi kelionę pradėjome planuoti likus kiek daugiau nei dviem mėnesiams iki jos pradžios, aptikome puikią akciją ir vėl. „Simple Express“ autobusuose pirmos penkios vietos visada kainuoja vos 3 eurus, nesvarbu, kokia kryptimi važiuoji. Taip pat kompanija dažnai pateikia ir akcijinių pasiūlymų į Rygą, Taliną, Varšuvą, Prahą ar Berlyną. Mums šįkart reikėjo Berlyno, todėl štai ir išleidome likusius 6 eurus kelionei – bilietai maršrutu Vilnius – Berlynas – Vilnius irgi atgulė į elektroninio pašto dėžutę. Bet tai jau panašu ne į sėkmę, o į stebuklą – paprastai tokių pigių bilietų reiktų ieškoti likus bent 4 mėnesiams iki kelionės, dažnai – net pusmečiui. Tačiau 50 procentų ir daugiau nuolaidos pasitaiko gana dažnai, rekomenduoju užsiprenumeruoti įmonės naujienlaiškį.

Taigi, kelionė jau suplanuota. Keliausime maršrutu Vilnius–Berlynas–Kelnas–Barselona–Kelnas–Berlynas–Vilnius. Viso: 16 eurų ir nė cento daugiau.

Žinoma, tokie pasiūlymai kasdien nesimėto. Jų reikia laukti, ieškoti, planuoti, dėlioti ir galiausiai neatidėlioti. Ši kelionė galėjo kainuoti ir 12 eurų, tačiau per pusvalandį, kol ieškojau draugijos, bilietai šiek tiek pabrango. Po valandos nuo užsakymo pigių bilietų nebeliko. Su panašia situacija galėjote susidurti ir tąkart, kai „Ryanair“ siūlė bilietus į Kopenhagą už 1 eurą. Nuskridusiųjų už tokią sumą išties nemažai, tačiau jie buvo pirmi ir neatidėliojo.

Į pagalbą galima pasitelkti socialinius tinklus, sekti lietuviškuosius kelionių entuziastus, kurie tokius pasiūlymus dažniausiai pamato pirmieji ir jais pasidalina. Jų tikrai nemažai – nuo „Makaliaus“ iki „Elmonas.lt“ paskyros. Patogu sekti ir kaimynų akcijas. Iš Lenkijos dažnai būna labai pigių skrydžių visomis pasaulio kryptimis. Vieni pirmųjų apie tokias akcijas skelbia portalas fly4free.pl. Pasitarnauja ir pigių skrydžių sekimo platformos kayak.com ar skyscanner.net. Kiek anksčiau, dažnai pigius skrydžius aptikdavau pasinaudojęs „Azuon“ programa. Ji mokama, tačiau galima išbandyti ir kai kurių funkcijų neturinčią DEMO versiją.

55 valandos malonumo

Iš viso nukeliavome apie 6 tūkstančius kilometrų. Tai nėra mažai, todėl būtina kelionei pasiruošti morališkai. Mes žinojome, kad važiuodami iki Barselonos turėsime įveikti apie 55 valandų maratoną. Tarpinė stotelė buvo Kelnas. Ten praleidome parą, visai netyčia pataikėme į Kelno šviesų šventę, kur fejerverkai dangų skrodė ištisas 2 valandas.

Pailsėjome, išsimiegojome ir kitą dieną pajudėjome į Barseloną. Kelionė buvo ilga, tačiau visų jėgų neišeikvojome – atvykę į Katalonijos sostinę iškart susiradome vietą, kur nakvosime, ir pajudėjome miesto centro link. Vietos laiku buvo 22 valanda ir naktinis miesto gyvenimas tuo metu tik įsibėgėjo. Labiausiai baugino tai, kad grįžtant į Vilnių atgal nebuvome numatę ilgesnio sustojimo. Viso labo 2 valandos Kelne ir 4 valandos Berlyne. Tačiau kelionė atgal netgi buvo lengvesnė. Kūnas jau buvo apsipratęs prie pavarų perjungimo, užsiėmėme priekines vietas antrajame aukšte, todėl galėjome ištiesti kojas ir grožėtis Prancūzijos gamta ar vairavimo kultūra Vokietijoje.

Ypatingi vairuotojai

Praėjus 5 minutėms nuo kelionės užsakymo, svarstėme, ar autobuse iš Kelno į Barseloną veiks oro kondicionierius. Visgi laukė tiesioginė 24 valandų kelionė su sustojimais kas 3-4 valandas. Kondicionieriai veikė ir „Megabus“ autobusas buvo pakankamai patogus, gal net geresnis nei tikėjausi. Pirmasis į galvą šovęs palyginimas – „Megabus“ yra kaip „Ryanair“ lėktuvas, tik kad neskraido. Tuo tarpu „Simple Express“, nepaisant žodžio „Simple“, labiau jau primena prašmatnesnių oro linijų pirmąją klasę, nes kėdės patogios, tualetai švarūs, veikia ir multimedijos sistema, galima žiūrėti filmus, klausytis muzikos, žaisti žaidimus, naršyti internete.

Deja, „Megabus“ kondicionierius tapo iššūkiu mums. Kai lauke buvo per 40 laipsnių šilumos, o autobuse oro temperatūra siekė vos 20 laipsnių, greit pajutome, kad nesame įpratę prie tokio skirtumo – gerklės ėmė perštėti. Kai bandžiau susikalbėti su prancūzu vairuotoju angliškai ir paprašyti jo padidinti temperatūrą autobuse, jis iš pradžių galvojo, kad kalbu apie „Wi-fi“ ryšį. Ir ne dėl to, kad labai prastai kalbėčiau angliškai. Tiesiog mokydamasis anglų kalbos jis nematė reikalo išmokti daugiau žodžių nei katė ar šuo.

Dar vienas kuriozas buvo bandant išsiaiškinti, kiek laiko aikštelėje stovės autobusas. Šįkart jau kitas prancūzas bandė netgi suskaičiuoti ant pirštų, tačiau ir tai nepadėjo jam apsispręsti – ar firti, ar forti. Galiausiai radome bendrą kalbą – vokiečių. Paaiškėjo, kad visgi autobusas stovės ne trisdešimt ir ne keturiasdešimt minučių, o tik dvidešimt. Tad tokiems nuotykiams siūlau pasiruošti. Jie nėra nemalonūs, kol su šypsena bandote išsiaiškinti. Būtų kur kas blogiau, jei kokioje nors degalinėje autobusas jus paliktų ir tiesiog išvažiuotų. Su visais daiktais ir svajonėmis apie atostogas.

Nakvynė pas nepažįstamuosius

Šįkart beveik nebandėme apsistoti per „Couchsurfing“ platformą, kurios esmė – keistis patirtimis, supažindinti su savo kultūra ir už tai nemokėti už nakvynę. Nutarėme daug nevargti ir naudotis „AirBnb“ paslaugomis, juolab, jog ankstesnė patirtis Paryžiuje įrodė, kad tai puikiai veikia, mus pasitiko draugiški žmonės, butas atrodė jaukiai ir nesiskyrė nuo nuotraukų. Tąkart 4 nakvynės žmogui Paryžiaus centre kainavo 100 eurų. Šįkart viena nakvynė Kelno centre atsiėjo 23 eurus, 3 nakvynės Barselonoje – 56 eurus. Gyvenome šalia „Torre Agbar“ dangoraižio, apie 15 minučių pėsčiomis nuo „La Sagrada Familia“ šedevro. Turėjome atskirą savo kambarį, butas buvo suremontuotas ir tvarkingas, veikė oro kondicionavimo sistema ir netgi buvo terasa.

Buto šeimininkai argentiniečiai mus pasitiko maloniai, supažindino su namų taisyklėmis, papasakojo apie miestą, infrastruktūrą ir daugiau mums nelindo į akis – leido mėgautis miestu. To ir tikėjomės – juk temperamentingieji tango mokytojai negalėjo nuvilti.

Vietoj didingos pabaigos

Jei turite bent savaitę laiko, nebijote iššūkių, autobusai jūsų neatbaido ir norite sutaupyti ar daugiau išleisti ne kelionei, o tiesiog pramogaujant Barselonoje, toks planas kaip tik jums. Gali būti, kad daug kas jūsų nesupras, nes 55 valandų kelionė net skamba varginančiai, tačiau tada galėsite išsišiepti ligi ausų ir atkirsti, kad kelionė kainavo tik 16 eurų. Pamatysite – smagiausias jausmas yra ne išleisti mažai, o planuoti, ieškoti ir galiausiai atrasti. Na ir žinoma, po to jau maudytis Viduržemio jūroje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.