Italijos TV žiūrovai leipsta juokais iš tokios rinkimų kampanijos

Italijos televizijų atostogų planus sujaukė artėjantys rinkimai į parlamentą, pirmą kartą respublikos istorijoje vyksiantys rudenį. Tik kažin ar pavyks politinėmis laidomis sudominti tradiciškai rugpjūtį atostogaujančius italus?

Silvio Berlusconi ir Marta Fascina.<br>Nicola Marfisi/AGF/SIPA/Scanpix nuotr.
Silvio Berlusconi ir Marta Fascina.<br>Nicola Marfisi/AGF/SIPA/Scanpix nuotr.
Partijos „Lyga“ vadovas Matteo Salvini.<br>Maria Laura Antonelli/AGF/SIPA/Scanpix nuotr.
Partijos „Lyga“ vadovas Matteo Salvini.<br>Maria Laura Antonelli/AGF/SIPA/Scanpix nuotr.
Mario Draghi.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Mario Draghi.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Partijos „Lyga“ vadovas Matteo Salvini.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Partijos „Lyga“ vadovas Matteo Salvini.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Per vasaros karščius Italijos televizijos žiūrovus vilioja S.Berlusconi ir kitų politikų pasisakymais.<br>123rf.com nuotr. Lrytas.lt motažas
Per vasaros karščius Italijos televizijos žiūrovus vilioja S.Berlusconi ir kitų politikų pasisakymais.<br>123rf.com nuotr. Lrytas.lt motažas
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Aug 9, 2022, 9:24 AM

Netikėtai griuvus Italijos vyriausybei teko staiga perbraižyti TV programų tinklelius ir vietoj koncertų bei filmų į eterį anksčiau laiko sugrąžinti diskusijų laidas.

Rinkimų kampanijai besirengiantys politikai žada okupuoti TV ekranus, nors abejojama, ar jiems pavyks iš paplūdimių ištraukti tradiciškai rugpjūtį atostogaujančius italus.

Visi prie jūros? Ne, į rinkimų kampaniją! Italija ruošiasi parlamento rinkimams, kurie po 103 metų pertraukos vėl vyks rudenį – rugsėjo 25 d. Paskutinį kartą italai prie urnų šiuo metų laiku ėjo 1919-aisiais, dar Italijos Karalystės laikais.

Neeiliniam įvykiui ruošiasi ne tik vasaros poilsį aukoti turintys politikai, bet ir šalies televizijos, privalėjusios skubiai pertvarkyti programas ir iš atostogų sukviesti laidų vedėjus bei žurnalistus.

Italijos žiniasklaida traukia per dantį politikus, pasiryžusius agitacijai per vasaros karščius.

„Rinkimų mitingai po paplūdimio skėčiu su mochitu rankose? – retoriškai klausia dienraščiai. – Vasaros estradų scenoje – politikai vietoj dainininkų. Ir televizija, transliuojanti analitines bei pokalbių laidas, o ne filmus ir koncertus.

Partijos balsų medžioklę jau pradėjo ir artimiausiomis savaitėmis dar sustiprins. Didžiulis klausimas šiuo metu yra – kaip?

Kai žmones vilioja jūra, privilioti bent keletą rinkėjų į miestų aikštes taps tikru iššūkiu.“

Nenuostabu, kad visas viltis šiuose rinkimuose italų politikai deda į žydruosius ekranus.

Komunikacijos ekspertai neabejoja, kad būtent televizija ir socialiniai tinklai lems sėkmę rinkimuose.

Dar 2000-aisiais priimtos įstatymų pataisos draudžia agitacinę kampaniją nacionalinėje Italijos žiniasklaidoje. Tai reiškia, kad nusipirkti eterio laiko reklamai politikai negali.

Toks sprendimas tuomet buvo priimtas dėl to, kad buvęs Italijos premjeras Silvio Berlusconi, kurio šeima valdo didelį „Mediaset“ grupės TV tinklą, nepiktnaudžiautų televizijos galia.

Todėl italai jau 22 nemato įkyrių politinių reklamų per nacionalinę televiziją, tačiau reklamuotis regioninėse TV, radijuje ir vietinėje spaudoje politikams leidžiama.

Savo idėjas jie gali pristatyti ir naujienų bei diskusijų laidose, kurių vedėjams dažnai tenka gesinti itališkas aistras.

Netrukus paaiškės, ar vasarai neįprasti TV tinkleliai sulauks žiūrovų dėmesio.

„Prašau jūsų aktyviai dalyvauti visose laidose, paaiškinti žiūrovams, už ką kovojame ir kas kaltas dėl šios krizės“, – partijos narius ragino kairiosios Demokratų partijos ( it. “Partito Democratico“) lyderis Enrico Letta.

S.Berlusconi „Forza Italia“ (liet. „Pirmyn, Italija“) taip pat ruošiasi šturmuoti TV eterį vasarą.

„Aš būsiu čia kiekvieną dieną“, – patikino neseniai žavią 32 metų partijos narę Martą Fasciną vedęs 85-erių S.Berlusconi, pastaruoju metu daug rečiau rodęsis TV ekranuose.

Manoma, kad tiesioginėse diskusijų laidose tikrai nepritrūks ir eterį itin mėgstančių populistinių partijų lyderių, sugebančių išnaudoti kiekvieną minutę savo propagandai.

Dabar reitingų viršūnėse esančios euroskeptiškų kraštutinių dešiniųjų partijos „Fratelli d’Italia“ (liet. „Italijos broliai“) lyderė žurnalistė Giorgia Meloni mėgsta aršią retoriką ir jau sapnuoja šalies premjerės postą.

Prognozuojama, kad ji gali tapti pirmąja vyriausybei vadovaujančia moterimi Italijos istorijoje.

Rinkimų kampaniją jau pradėjo ir palankumu Maskvai dažnai kaltinamas partijos „Lyga“ vadovas Matteo Salvini, pagrindinius programos punktus pristatęs tiesioginiame interviu šventųjų paveikslų ir Italijos vėliavų fone.

Italai iki šiol prisimena, kaip M.Salvini agitacinius mitingus anksčiau rengė jaunimo itin lankomuose paplūdimiuose šalia Milano.

Tiesioginių pokalbių laidų vedėjai neabejotinai lauks ir atsistatydinusio premjero Mario Draghi.

Nemėgstantis daugžodžiauti politikas iki šiol vengė dalyvauti pokalbių laidose. Jų vedėjai net viešai skundėsi, kad mišių metu paskutiniame bažnyčios suole paprastai sėdintį M.Drahi prisikviesti į studiją yra neįmanoma misija.

„M.Draghi yra neprisikviečiamas – pokalbių laidas jis laiko kažkokiu nešvariu dalyku“, – socialiniame tinkle dar pernai rašė žinomas TV žurnalistas Corrado Formigli.

Artėjanti rinkimų kampanija pasižymės dar viena savybe. Pirmą kartą Italijoje balsavimo biuletenius gaus ir aštuoniolikmečiai.

Todėl partijos daug pajėgų meta į socialinius tinklus, kuriuose jaunimas ne tik pramogauja, bet ir ieško informacijos.

Italijos žiniasklaida atkreipia dėmesį, kad prie televizijos ekranų dažniau prisėda vyresni žmonės, o didžioji dalis jaunimo pirmenybę teikia internetui ir socialiniams tinklams, kur apie politiką kalbama jiems suprantama kalba.

„Politikai turi sudėtingomis ir jaunimui svetimomis temomis kalbėti kuo paprasčiau. Tik taip galima sumažinti atstumą tarp rinkėjų ir valdžios bei kuo daugiau jaunimo prisikviesti prie balsadėžių“, – rašė socialinių tinklų įtaką agitacinei kampanijai nagrinėjęs dienraštis „La Repubblica“.

Italijos žiniasklaida šmaikštauja – per patį atostogų įkarštį eteryje pasirodysiantys politikai italams atrodo juokingi.

Juk iki šiol rugpjūtį daugeliui jų terūpėjo atostogos ir futbolas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.