Iš Dainos Bosas dukters sąskaitos savavališkai nuskaičiuoti pinigai: „Su manim šita korta nepaeis“ „Sodros“ ir „Vilniaus teritorinių ligonių kasų“ komentarai

Verslininkė Daina Bosas (50 m.) socialiniuose tinkluose dažnai pasisako aktualiomis socialinėmis temomis.

Daina Bosas ir jos dukra Maria Randers.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daina Bosas ir jos dukra Maria Randers.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daina Bosas ir jos dukra Maria Randers.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daina Bosas ir jos dukra Maria Randers.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daina Bosas su dukra Magdalena ir Marija.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daina Bosas su dukra Magdalena ir Marija.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daina Bosas.<br>D.Umbraso nuotr.
Daina Bosas.<br>D.Umbraso nuotr.
Daina Bosas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daina Bosas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daina Bosas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daina Bosas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daina Bosas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daina Bosas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daina Bosas.<br>D.Umbraso nuotr.
Daina Bosas.<br>D.Umbraso nuotr.
Daina Bosas.<br>D.Umbraso nuotr.
Daina Bosas.<br>D.Umbraso nuotr.
Daina Bosas.<br>D.Umbraso nuotr.
Daina Bosas.<br>D.Umbraso nuotr.
Daina Bosas.<br>D.Umbraso nuotr.
Daina Bosas.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

Jun 2, 2021, 5:09 PM, atnaujinta Jun 3, 2021, 11:17 AM

Šįkart į moters akiratį pateko iš jos dukters Marios Randers (21 m.) sąskaitos savavališkai nuskaičiuoti pinigai.

Kaip naujienų portalui lrytas.lt sakė pati D.Bosas, viskas įvyko prieš kelias dienas.

Anot verslininkės, su tokia problema susiduria tikrai ne vienas.

„Asmuo, pasisavinęs pinigus iš svetimos sąskaitos, vadinamas vagimi ir neša atsakomybę.

O kaip vadinti valstybines kontoras Sodra ir Ligonių kasas, kurie neteisėtai, per dvi dienas, iš studentės sąskaitos, be perspėjimo pasisavina visus pinigus ir dar daugiau, nei buvo sąskaitoje?

Susisiekus, paaiškina, jog įvyko sisteminė klaida, paprašo užpildyti krūvą prašymų ir pažada grąžinti pinigus per 20 d.d. Pabrėžiu, per 20 d.d. ?!!!! Žmogus minusinėj saskaitoj dėl babcių, į kurių kabinetus XXI a. dar neatėjo, klaidos ir prašom laukite 20 d.d.

Jau nekalbant apie tai, kad sugadinta banko kreditinė istorija.

Tai kaip juos vadinti? Šaraškino kontoromis ar vagimis? Ir nuo kada jiems suteiktas leidimas šarinti po svetimas sąskaitas ir nusirašinėti pinigus? Ypač, kai žmogus jiems nieko neskolingas.

P.S. Išsiaiškinau, kad ši „sisteminė klaida“ labai dažnai kartojasi. Nenoromis pradedi galvoti, jog tai ne klaida, o sistema.

Gerovės valstybėje žmogus paliekamas be euro ir tai padaro valstybinė įstaiga Sodra, 20 d.d. ir daugiau, neteisėtai naudamiesi jų lėšomis.

Bet su manim šita korta nepaeis.

Įkeliu žinutes rašytas man. Ir tai tik kelios iš tūkstančių...“, – feisbuke įžvalgomis dalijosi ji. 

Tiesa, kitą dieną, birželio 2-iąją, kilus šaršalui žiniasklaidoje, Dainos dukra sulaukė pinigų grąžinimo.

Naujienų portalas lrytas.lt kreipėsi į „Sodrą“ ir sulaukė komentaro, kurį išdėstė raštu. 

„Apskaičiuodama gyventojų mokėtinas įmokas, „Sodra“ vadovaujasi savo ir kitų valstybės institucijų tvarkomų registrų duomenimis. Jei informacija registruose, už kurių tvarkymą yra atsakingos kitos institucijos, patikslinama, mokėtinos įmokos atitinkamai gali būti perskaičiuotos. Klaidų pasitaiko dėl įvairių priežasčių, pavyzdžiui, institucijų pateiktos neteisingos ar laiku nepateiktos informacijos arba dėl žmogaus laiku nepateiktos informacijos.

Jei iš gyventojo sąskaitos dėl klaidos ar netikslių registrų duomenų yra nurašomos lėšos, po skundo užregistravimo ar trūkstamų dokumentų pateikimo „Sodra“ stengiasi grąžinti pinigus į gyventojo sąskaitą kuo greičiau. Vidutiniškai tai įvyksta per 2 darbo dienas.

Pinigai niekada nėra nurašomi nuo gyventojų sąskaitų be įspėjimo. Informavimas apie PSD įsiskolinimą tai procedūra vykstanti keliais etapais. Kas mėnesį iš anksto siunčiame priminimus tiems gyventojams, kuriems atsiranda pareiga sumokėti PSD įmokas – jie nedirba, nesimoko ir nėra užsiregistravę Užimtumo tarnyboje. Tokiems gyventojams primename, kad jie turi sumokėti PSD įmokas už einamąjį mėnesį iki mėnesio pabaigos. Jeigu gyventojas vykdo savarankišką veiklą ir nemoka PSD įmokų, bent vieną kartą siunčiame raginimą sumokėti įmokas, o tik tada įsiskolinimą nurašome nuo sąskaitos.

Taigi, kiekvieną mėnesį pranešimus dėl PSD įmokų gauna ir pirmą kartą įsiskolinę asmenys, ir gyventojai, kurių skolos kaupiasi ilgiau. Kadangi „Sodra“ didžiąją dalį paslaugų perkėlė į elektroninę erdvę, sumažino popierinių pažymų skaičių, todėl popieriniai pranešimai apie PSD įmokas gyventojams nėra siunčiami.

Pranešimus apie PSD įmokų mokėjimą galima rasti pisijungus prie asmeninės paskyros www.sodra.lt/gyventojui, o klientai, kurie yra nurodę savo elektroninio pašto adresus, priminimus gauna taip pat ir elektroniniu paštu. Asmeninėje paskyroje taip pat galima pasitikrinti, ar nėra susidaręs PSD įsiskolinimas.

Žinome, kad yra dalis gyventojų, kurie elektronine prisijungimo sistema visgi nesinaudoja, įspėjimų nepastebi ir apie savo skolą prisimena ar sužino tik tada, kai „Sodra“ būna jau nuskaičiavusi pinigus. Tačiau svarbu suprasti, kad su žmonėmis susisiekiame tais kanalais, kuriuos jie yra nurodę savo asmeninėse paskyrose. Todėl raginame gyventojus pasitikrinti savo kontaktinius duomenis ir, jei reikia, juos atnaujinti, kad „Sodros“ siunčiama informacija pasiektų juos pačiu patogiausiu būdu“, – laiške rašė „Sodros“ vyriausioji specialistė Malgožata Kozič.

Netrukus lrytas.lt sulaukė ir Vilniaus teritorinės ligonių kasos Administravimo skyriaus vyriausiosios specialistės Jolantos Sadauskaitės komentaro:

„Dėkojame, kad kreipėtės dėl šios situacijos. Atsakydami į Jūsų klausimus paaiškiname, kad pagal Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymą Lietuvos piliečiai ar turintys leidimą nuolat gyventi Lietuvoje aukštųjų mokyklų studentai, studijuojantys pagal nuolatinės studijų formos programas, privalomuoju sveikatos draudimo draudžiami valstybės lėšomis. Studentų registro duomenis apie šiuos apdraustuosius (studentus) ligonių kasos gauna iš Švietimo informacinių technologijų centro. Minėtos grupės apdraustųjų privalomojo sveikatos draudimo galiojimo laikotarpiai automatiškai nustatomi pagal studento statuso įgijimo ir jo netekimo datas.

Jeigu Studentų registre pateikiami netikslūs ar ne visi duomenys, ligonių kasų visa reikiama informacija nepasiekia ir asmens draustumas negali būti nustatytas. Ligonių kasos, iš asmenų gavusios informacijos apie galimus netikslumus, skubiai kreipiasi dėl duomenų patikslinimo Studentų registre ir prireikus jie greitai tikslinami, asmeniui nustatomas draudimo galiojimas ir jis iškart gali naudotis visomis privalomojo sveikatos draudimo garantijomis. Situacijos, kai registre pateikiami netikslūs duomenys nėra būdingos, veikiau – pasitaiko labai retai.

Atkreiptinas dėmesys, kad kitose Europos Sąjungos šalių narių ar Norvegijos, Islandijos, Lichtenšteino ir Šveicarijos aukštosiose mokyklose studijuojantys asmenys teritorinei ligonių kasai kasmet turi pateikti mokymo įstaigos akademinės pažymos originalą. Automatiškai šie duomenys ligonių kasų nepasiekia. Taigi šių šalių studentai kviečiami nepamiršti tuo pasirūpinti iki mokslo metų pradžios.

Taip pat pabrėžiame, kad nepagrįstai nurašytos lėšos visais atvejais asmenims yra grąžinamos. Privalomojo sveikatos draudimo įmokas administruoja Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos Valstybinio socialinio draudimo įstatymo nustatyta tvarka. Taigi dėl detalesnės informacijos dėl šių įmokų susigrąžinimo reikia kreiptis į mokesčio administratorių, t. y. į Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinį skyrių el. paštu info@sodra.lt.

Kartu ligonių kasos atkreipia dėmesį, kad, siekiant užkirsti kelią panašioms situacijoms, kiekvienam studijas pradedančiam jaunuoliui vertėtų sistemoje pasitikrinti, ar galioja jo draudimas, ar neįsivėlė klaidų, ar netrūksta papildomų dokumentų ir duomenų. Gavusi informaciją apie aptiktas neatitiktis, susijusias su privalomuoju sveikatos draudimu, ligonių kasa padeda kaip galima greičiau jas pašalinti“, – rašoma pranešime.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.