Šių metų birželį sėkmingai startavęs projektas „Legalus Dragas“ su šiomis azarto ir adrenalino nestokojančiomis lenktynėmis jau supažindino žiūrovus Alytuje ir Panevėžyje. Ten buvo surengtos šių miestų pirmenybės, kuriose galėjo dalyvauti visi šio sporto entuziastai.
Tačiau tiek Panevėžyje, tiek Alytuje drago lenktynėms skirta trasa neatitiko visų šios sporto šakos reikalavimų, todėl pilnaverčiu Lietuvos drago čempionato etapu tapo tik Šiauliuose surengtos lenktynės „Legalus Dragas: Šiauliai 2020“.
Dalyvauti lenktynėse Šiauliuose panoro 82 drago entuziastai. Baigti varžybas pavyko 79 jų dalyviams. Trys varžybų dalyviai iš jų turėjo pasitraukti dėl per lenktynes sugedusių automobilių.
Į septynias klases suskirstytiems lenktynininkams teko varžytis vienos ketvirtosios mylios (402,366 metrų) ilgio trasoje.
Varžybų dalyviai privalėjo turėti galiojantį vairuotojo pažymėjimą, būti apsirengę visą kūną dengiančia apranga, mūvėti šalmą.
Be to, automobilių vairuotojai lenktynių trasoje negalėjo beatodairiškai spausti greičio pedalą, o turėjo ir dirsčioti į laikmatį. Kiekvienai automobilių klasei buvo nustatytas greičio maksimumas, kurio jie negalėjo viršyti. Pavyzdžiui „Daily drive“ klasėje varžęsi lenktynininkai negalėjo trasos įveikti greičiau nei per 15,5 sekundės, o „Outlaw“ klasės lenktynininkai – greičiau nei per 7,5 sekundės.
Šeštadienį ir sekmadienį ryte trasoje vyko kvalifikacinės lenktynės, per kurias paaiškėjo lenktynininkų rikiuotė prieš finalus, kurie prasidėjo sekmadienio popietę.
Žiūrovų dėmesio sulaukusiose lenktynėse netruko įdomių dvikovų.
Didelio susidomėjimo sulaukė „Street B“ klasės ketvirtfinalis, kur varžytis stojo vyras ir žmona.
„Audi TT“ vairavęs Mindaugas Beniušis startavo neužtikrintai ir pralaimėjo automobilį „Nissan GTR“ vairavusiai savo žmonai Airidai Beniušienei, kuri vėliau laimėjusi ir pusfinalyje bei finale tapo lenktynių nugalėtoja „Street B“ klasėje.
„Daily Drive“ klasėje nugalėjo Liutauras Sapavalovas, „Stock“ klasėje – Robertas Šalna, „Street A“ – Justas Pečeliūnas, „Super Stock“ – Edgaras Ignatavičius.
Galingiausių automobilių klasėse sėkmė lydėjo Latvijos lenktynininką Jevgenijų Bičkovą (Jevgenijs Bičkovs).
„Super Gas“ klasėje iššūkį tituluotam Latvijos lenktynininkui metė Andrius Ūsas, kuris turėjo tenkintis antra vieta.
„Outlaw“ klasės varžybose viską lėmė sekundės dalys. Nežymiai aplenkęs automobilį „Nissan GTR“ vairavusį Kęstutį Volbeką, J.Bičkovas su automobiliu „Audi S2“ lenktynių trasą įveikė greičiau ir tapo nugalėtoju.
Kitą Lietuvos drago čempionato etapą lenktynių organizatoriai planuoja surengti rugsėjo mėnesį Palangoje.
Nepavykus surengti lenktynių Palangoje antrasis Lietuvos drago čempionato etapas vėl vyktų Šiauliuose.
Lenktynės „Legalus Dragas: Šiauliai 2020“ vyko netoli aerodromo esančioje kelio atkarpoje, kur anksčiau automobilių mėgėjai rinkdavosi į nelegalias drago lenktynes.
Šiauliuose vykusių drago lenktynių vyriausioji sekretorė Marta Benetytė sakė, kad drago lenktynių organizatoriai DragFest.LT legalias lenktynes anksčiau rengdavo Kazlų Rūdos aerodrome.
„Tačiau į atokiai esantį aerodromą susirinkdavo tik jo dalyviai ir vienas kitas šio sporto entuziastas. Rengiant varžybas miesto gatvėse, jas gali išvysti kur kas daugiau žmonių“, – sakė M.Benetytė.
Šiemet startavusį projektą „Legalus Dragas“ organizuojanti Lietuvos kelių policijos tarnyba, bendradarbiaudama su ilgamečiais traukos lenktynių organizatoriais DragFest.LT ir Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) – kviečia visus vairuotojus kelyje elgtis atsakingai, o norintiems pasimėgauti greičiu siūlo tai daryti lenktynių trasoje per legaliai rengiamas lenktynes.