Kaune, Gedimino ir Griunvaldo gatvių sankryžoje, šalia prekybos ir pramogų centro „Akropolis“, nuolatos tenka matyti, kaip siautėja eismo taisyklių nepaisantys vairuotojai.
Šalia esančios policijos nuovados pareigūnai tik skėsčioja rankomis – jie esą ir taip užversti darbais, todėl nėra pajėgūs tramdyti pažeidėjų.
„Laikinoji sostinė“ neseniai rašė, kaip kauniečiai užstato šalia Aušros gatvėje įsikūrusios muzikos mokyklos esančią pėsčiųjų perėją.
Kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas pažadėjo: šalia Aušros gatvės įsikūrusios patrulių rinktinės pareigūnai tinkamai reaguos į vaikams pavojų keliančius pažeidėjus. Keli vairuotojai buvo nubausti, tačiau tai problemos neišsprendė. Vairuotojai ir toliau nepaiso automobilius prieš perėją statyti draudžiančio ženklo.
Pareigūnų kaimynystės nebijo
Griunvaldo ir Gedimino gatvių sankryžoje įrengti stovėti draudžiantys ženklai.
Draudžiamose vietose atsiradus automobilių voroms, kyla realus pavojus niekuo dėtiems vairuotojams sukelti avariją ir likti kaltiems.
Nuo Karmelitų bažnyčios Gedimino gatve vykstant link Laisvės alėjos tiesiai važiuoti kirtus sankryžą galima tik pirmąja eismo juosta. Jeigu ji užstatoma automobiliais, vairuotojui tenka išvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą.
Tas pats kartojasi sankryžoje sukant į dešinę pusę, į Griunvaldo gatvę. Čia kelio ženklas draudžia statyti automobilius 50 metrų ruože, tačiau jo mažai kas paiso.
Automobiliai draudžiamose vietose paliekami, nepaisant šalia esančios Centro policijos nuovados ir policijos mokymo centro kaimynystės. Pažeidėjų neatbaido ir tai, kad čia pat, Gedimino gatvėje, įsikūrusi Kauno savivaldybės viešosios tvarkos tarnyba.
Centro policijos nuovadai laikinai vadovaujanti Gitana Zujytė tikino, jog ir pareigūnams tenka kentėti nuo įžūlių vairuotojų.
„Eismo taisyklių pažeidimus nustato ir vairuotojus baudžia kelių policija. Mums patiems reguliariai tenka kviesti pareigūnus, kai vairuotojai draudžiamose vietose pastato savo automobilius taip, kad nuovados darbuotojai negali išvažiuoti“, – sakė pareigūnė.
Paklausta, ar nebado akių policijos įstaigos pašonėje siautėjantys eismo taisyklių pažeidėjai, pareigūnė atsiduso.
„Mes ir taip turime labai daug savo tiesioginių darbų. Jeigu dar pradėtume dirbti ir už kelių policiją, nežinau, kaip reikėtų išgyventi“, – sakė nuovadai laikinai vadovaujanti vyresnioji tyrėja G.Zujytė.
Baudos kauniečių negąsdina
Savivaldybės viešosios tvarkos skyriaus vadovas Danas Bortkevičius pripažino, jog jo vadovaujamos įstaigos pašonėje taip pat pažeidinėjamos kelių eismo taisyklės.
„Mūsų darbuotojai nuolat pastebi pažeidimų, prie neteisėtai pastatytų automobilių klijuoja lapelius. Tačiau už šį pažeidimą skiriamos 50 litų baudos mažai ką gelbsti. Daliai neklusnių vairuotojų tai nėra priežastis paisyti taisyklių“, – sakė D.Bortkevičius.
Viešosios tvarkos skyriaus vadovas pripažino: sulaukiama labai daug pranešimų apie draudžiamose vietose paliktus automobilius. „Turiu krūvas gyventojų atsiųstų nuotraukų. Tačiau norint į visus pažeidimus tinkamai reaguoti mums reikėtų kelis kartus daugiau darbuotojų, nei šiuo metu turime“, – svarstė D.Bortkevičius.
Kauno kelių policijos valdybos viršininkas D.Česnauskas teigė, kad eismo priežiūros pareigūnai pagrindinį dėmesį kreipia į šiurkščius taisyklių pažeidimus, dėl kurių gali žūti žmonės.
Girtus vairuotojus ir greičio mėgėjus gainiojantiems kelių policininkams pasirūpinti tvarka pačiame miesto centre tarsi nebeužtenka laiko.
„Išvaikyti pažeidėjus „Akropolio“ prieigose – tas pats, kas įvesti tvarką prie Kauno klinikų. Elementarios kultūros ir pilietiškumo stokojantiems vairuotojams baudos nedaro deramo poveikio.
Kodėl už draudžiančio statyti automobilį ženklo nepaisymą baudos nepadidinus iki 500 litų? Jeigu yra pinigus mokėti norinčių piktybinių pažeidėjų, jiems reikėtų sudaryti galimybę daugiau paremti valstybės biudžetą“, – svarstė Kauno apskrities Kelių policijos valdybos vadovas.
Kaltina vairuotojų mąstymą
Vertindamas piktybiško taisyklių nepaisymo priežastis komisaras D.Česnauskas užsiminė apie kauniečių mąstymo ypatumus. Pareigūnas pastebėjo, kad daugiausia pažeidėjų Griunvaldo ir Gedimino gatvių sankryžoje pastebima tada, kai „Akropolyje“ vyksta išpardavimai ar „Žalgirio“ arenoje – rungtynės.
„Randa laisvą vietą ir stato automobilį. Kad tai draudžia daryti kelio ženklas, nė motais. Galvojama: palikus automobilį prie pat durų nereikės toli nešti maišų su pirkiniais. Į krepšinio varžybas atvykusiems žmonėms rūpi tik kuo greičiau patekti į areną“, – svarstė D.Česnauskas.
Išeitis – daugiau vaizdo kamerų
Vytas Bancevičius
Kauno savivaldybės Eismo saugumo komisijos pirmininkas
„Policininko prie kiekvieno kelio ženklo nepastatysi. Kita vertus, policininkai yra tie patys vairuotojai, tik vilkintys uniformas, jų mąstymas kartais nedaug kuo skiriasi. Nenuostabu, kad tokie tokius supranta, kito paaiškinimo, kodėl nebaudžiami siautėja kai kurie pažeidėjai, aš nerandu.
Vienintelė išeitis, kuri gal leistų suvaldyti kelių eismo taisyklių pažeidėjus, – draudžiamose vietose įrengti vaizdo stebėjimo kameras. Tada nereikėtų patruliuoti pažeidėjus atjaučiantiems uniformuotiems žmonėms. Pažeidimus fiksuotų vaizdo kameros, o pareigūnams reikėtų tik juos tinkamai įforminti.
Ši sistema puikiai veikia Laisvės alėjoje. Manau, kitų metų biudžete reikės numatyti lėšų vaizdo kamerų tinklui plėsti.“