Pagrindinės šio nuosmukio priežastys – dėl mikroprocesorių stygiaus smarkiai sumažinta daugumos automobilių modelių gamyba ir labai apribotos galimybės patenkinti didelę reeksporto paklausą.
Greitojo reeksporto mastai praeitą mėnesį buvo maži: tik 95 įregistruoti nauji automobiliai (iš jų – 50 „Fiat“ ir 22 „Seat“) buvo išregistruoti iki mėnesio pabaigos, o dar 18 bus išregistruota artimiausiu metu.
Rugsėjį asmeninių automobilių (M1) registravimas sumažėjo 56,6 proc. iki 2 032 vnt., tuo tarpu lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) apimtis ūgtelėjo 17,9 proc. iki 231 vnt.
Kalbant apie atskiras darbo dienas, pati sėkmingiausia buvo rugsėjo 29 d., kuomet įregistruoti 174 automobiliai, o prasčiausia buvo rugsėjo 20 d., kuomet įregistruoti 39 automobiliai.
Praeitą mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinkoje pirmavo „Toyota“ markė (482 vnt.), antroje vietoje buvo „Volkswagen“ (228), trečiąją vietą užėmė „Peugeot“ (157), ketvirtą ir penktą dalijosi „Fiat“ bei „Kia“ (139). Tarp prestižinių markių ir vėl pirmavo BMW (61).
Rugsėjį tarp asmeninės paskirties (M1) automobilių pirmavo „Toyota Corolla“ (153 vnt.), „Toyota RAV4“ (147), „Fiat Panda“ (98), „Opel Crossland“ (60) ir „Volkswagen Golf“ (50). Tarp lengvųjų komercinių automobilių (N1) populiariausi buvo „Volkswagen Crafter“ (51 vnt.) ir „Toyota Proace City“ (22).
Praeitą mėnesį įregistruota 160 tikrųjų elektromobilių (EV), tai yra net 190,9 proc. daugiau nei prieš metus. Populiariausias modelis – „Volkswagen Crafter“ (45 vnt.). 2020 m. rugsėjį buvo įregistruoti 55 elektromobiliai.
Nuo metų pradžios Lietuvoje iš viso įregistruota 29 096 nauji lengvieji automobiliai, t. y., 4,9 proc. mažiau nei atitinkamu laikotarpiu praėjusiais metais (30 580). Rugsėjo mėnesį Lietuvos rinkoje įregistruotas pirmasis „Tesla Model Y“ elektromobilis.