„Patogus pėsčiųjų, dviratininkų ir vairuotojų atvykimas į ir išvykimas iš būsimo daugiafunkcio komplekso – vienas iš svarbiausių mūsų siekių. Optimalių sprendimų paieškai skyrėme daug dėmesio, konsultavomės su ekspertais ir Vilniaus miesto savivaldybės specialistais. Svarbiausias būsimų infrastruktūros pokyčių siekis yra užtikrinti patogų atvykimą į būsimą kvartalą visomis transporto rūšimis ir didinti šalia jo esančių gatvių ir sankryžų pralaidumą“, – sako „Akropolis Group“ direktorius Manfredas Dargužis.
Projektinius pasiūlymus parengė bendrovė „INHUS Engineering“, juose siūlomi sprendiniai parinkti atsižvelgiant į Vilniaus miesto savivaldybės rekomendacijas, platesnį aplinkinių rajonų kontekstą ir sprendinių tęstinumą bendrame miesto infrastruktūros tinkle.
Ketinama Gerosios Vilties g. pradžioje įrengti žiedinę sankryžą, po Geležinio Vilko g. – požeminę pėsčiųjų ir dviratininkų perėją bei požeminį įvažiavimą į komplekso automobilių stovėjimo aikštelę, taip pat numatoma rekonstruoti dalį Eigulių g. ir sutvarkyti dalį M. K. Čiurlionio g. prieigų. Visi darbai bus vykdomi „Akropolis Group“ valdomos bendrovės lėšomis.
Visų eismo dalyvių patogumui – žiedinės sankryžos
Iš esmės pertvarkant Geležinio Vilko g. ir Gerosios Vilties g. sankryžos infrastruktūrą numatyta įrengti žiedinę sankryžą Gerosios Vilties g. ties Geležinio Vilko g., požeminį lengviesiems automobiliams skirtą įvažiavimą į daugiafunkcinio komplekso požeminę automobilių saugojimo aikštelę ir požeminę pėsčiųjų bei dviračių perėją po Geležinio Vilko g.
Įgyvendinus šiuos sprendinius sankryža taps nepertraukiamo eismo, tai turėtų padidinti eismo pralaidumą ir užtikrinti saugų bei patogų susisiekimą visiems eismo dalyviams. Gerosios Vilties g. atsiras ne tik žiedinė sankryža, bet ir papildoma kairio posūkio juosta į Savanorių prospektą.
Keisis ir Savanorių žiedinės sankryžos eismo organizavimas dalyje iš Geležinio Vilko g. į Tūkstantmečio g. Šiuo metu ties įvažiavimu į šią žiedinę sankryžą yra dvi eismo juostos: dešinė, skirta važiuoti tiesiai ar į dešinę, ir kairė, važiavimui kitomis kryptimis. Projektiniuose pasiūlymuose numatyta, kad žiedinėje sankryžoje, posūkiui tik į dešinę, atsiras papildoma eismo juosta. Geležinio Vilko g. taip pat numatoma įrengti papildomą eismo juostą atkarpoje nuo M. K. Čiurlionio g. Savanorių žiedinės sankryžos link.
Eigulių gatvės infrastruktūros projektinių pasiūlymų sprendiniai apima esamos Eigulių gatvės atkarpos tarp Tūkstantmečio g., Geležinio Vilko g. ir Savanorių pr. žiedinės sankryžos rekonstrukciją. Čia numatyta įrengti žiedinę sankryžą, pačią Eigulių g. pertvarkyti įrengiant papildomą eismo juostą nuo Neries upės pusės link daugiafunkcinio komplekso, dviračių taką taip pat patogius šaligatvius ir perėjas pėstiesiems.
Nauji želdynai – greta senų medžių
Tvarkant ir atnaujinant susisiekimo infrastruktūrą projektiniuose pasiūlymuose taip pat numatoma rekonstruoti gatvių apšvietimą, įrengti daugiau nei 2,5 km naujų pėsčiųjų ir dviračių takų, žaliuosius plotus. Itin didelis dėmesys skiriamas tiek esamų medžių išsaugojimui, tiek naujų želdinių sodinimui. Teritorijoje planuojama išsaugoti kuo daugiau jau augančių brandžių medžių.
Planuojama, kad tobulinant infrastruktūrą aplinkinėse gatvėse ir teritorijose bus pasodintas 491 naujas medis, įrengta beveik 9 tūkst. kv. m krūmų plotų, virš 10 tūkst. kv. m tvariai šienaujamų pievų, 941 kv. m žolinių augalų plotų ir 389 kv. m šlapbalių.
Visi infrastruktūros projektai bus įgyvendinami vystytojo lėšomis, vadovaujantis su savivaldybe sudarytomis sutartimis. Remiantis galiojančiais teisės aktais leidimas multifunkcinio komplekso eksploatavimui (statinio pripažinimo tinkamu naudoti aktas) galės būti išduotas tik vystytojui pilnai užbaigus infrastruktūros gerinimo projektų įgyvendinimą.
Numatoma, kad buvusioje pramoninėje teritorijoje iškilsiančiame daugiafunkciniame komplekse „Akropolis Vingis“ veiks prekybos ir paslaugų teikimo erdvės, 2500 sėdimų vietų arba iki 4000 stovimų vietų koncertų salė, konferencijų bei kino centrai, biurų ir ilgalaikei gyvenamajai nuomai skirtų apartamentų erdvės, didelė maisto halė bei rekreacijos erdvės.
Komplekso dviejų aukštų požeminė automobilių stovėjimo aikštelė talpins apie 3500 automobilių, dar apie 1000 automobilių bus galima statyti dviejų aukštų aikštelėje šalia prekybinės paskirties patalpų bei komplekso prieigose. Pačioje kvartalo „Akropolis Vingis“ teritorijoje prioritetas bus teikiamas pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimui – jiems numatyta įrengti naujus dviračių bei pėsčiųjų takus.