Patyčių problema itin opi
Iniciatyvą „Tele2“ įgyvendina kartu su tarptautine organizacija „Reach for Change“. Jos veiklos modelis – padėti plėtoti socialinių verslininkų idėjas, kaip spręsti didžiausias vaikų problemas. „Reach for Change“ kartu su partneriais verslininkams padeda auginti socialines inovacijas suteikdami finansinę ir organizacinę paramą, prieigą prie verslo ekspertų bei kontaktų tinklo.
„Reach for Change“ remia iniciatyvas, sprendžiančias opias problemas, su kuriomis susiduria vaikai. Labai džiaugiamės bendradarbiavimu su „Tele2“, drauge ieškosime drąsių asmenybių ir teiksime paramą toms socialinėms iniciatyvoms, kurios žino, kaip prisidėti prie patyčių mažėjimo tarp vaikų Lietuvoje. Patyčios yra kompleksinė problema, o sujungę mūsų patirtį su inovatyviomis visuomenės idėjomis galime sukurti realų pokytį“, – sakė Sara Damber, „Reach for Change“ vadovė.
Kurti bendrą iniciatyvą „Tele2“ ir „Reach for Change“ paskatino patyčių žala vaikams Lietuvoje. Pasaulio sveikatos organizacijos prieš kelis metus atlikto tyrimo duomenimis, Lietuvoje patyčias patiria 31 proc. 11-15 m. berniukų ir 28 proc. mergaičių.
„Jaunimo linijoje“ per metus sulaukiame beveik 2 tūkstančių skambučių dėl patyčių. Problema yra aktuali ir vaikams, ir jaunimui, o jos žala yra didžiulė. Patyčios yra visos visuomenės problema, ir jeigu daugiau žmonių stos jos spręsti, tikiuosi, galėsime pakeisti situaciją“, – iniciatyvos pristatyme teigė Paulius Skruibis, emocinės paramos tarnybos „Jaunimo linija“ direktorius.
„Vaiko gerovė – svarbi tema „Tele2“, stengiamės būti ten, kur pagalbos labiausiai reikia. Jaučiame, kad dabar patyčios tarp vaikų yra įgavusios grėsmingą mastą, ir turime pamėginti kažką pakeisti. Verslas savo tiesiogine veikla gali ir turi keisti žmonių gyvenimus į gerą, kaip atsitiko padarius mobilųjį ryšį ir internetą prieinamus Lietuvoje, todėl „Reach for Change“ veiklos modelis mums yra artimas.
Žmonės turi nuostabių idėjų, kurios gali tapti tvaraus verslo pagrindu ir padėti spręsti vaikų problemas. Kviečiame papasakoti savo idėjas, o mes padėsime jas įgyvendinti“, – sakė Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius.
Idėjos autoriui – 20 tūkst. eurų
Paraiškas socialinio verslo finansavimui galima jau nuo šiandien iki 2016 m. sausio 16 d. pateikti adresu https://lithuania.reachforchange.org/lt. Atrankoje gali dalyvauti fiziniai asmenys arba jaunos nedidelės organizacijos. Idėjas vertins „Reach for Change“ ir „Tele2“ atstovai bei nepriklausomi specialistai, o laimėtoją po idėjų pristatymo kovo mėn. išrinks ekspertų komisija.
20 tūkst. eurų finansavimą verslo vystymui gaus vienos idėjos autoriai, tačiau visi atrankos finalininkai bus kviečiami dalyvauti socialinio verslo inkubatoriaus užsiėmimuose ir gaus visą ekspertinę „Tele2“ atstovų ir kitų specialistų paramą savo idėjų realizavimui.
„Reach for Change“ kiekvienoje iš 17 savo veiklos šalių remia tvarius verslo modelius norinčius sukurti socialinius verslininkus pagal pasiteisinusį modelį. Viena paramos dalis yra pradinis finansavimas veiklai. Teikiama finansinė parama skirta tam, kad socialinis verslininkas galėtų visiškai susikoncentruoti į savo pagrindinių veiklų vystymą ir verslo augimą.
Kita dalis – patarimai ir ekspertinė parama socialinio verslo inkubatoriuje. Į tai įeina mentorystė, mokymai ir įvairūs įrankiai, pavyzdžiui, strateginio planavimo, poveikio matavimo ir vertinimo, lyderystės. Plėtojant sėkmingam verslui reikalingą kontaktų tinklą taip pat reguliariai organizuojamos „Pokyčių lyderių sesijos“, kurių metu socialiniai verslininkai susipažįsta, bendrauja tarpusavyje ir mokosi vieni iš kitų.
Lietuvoje „Tele2“ nuosekliai rūpinasi vaikų ir jaunimo gerove – skyrė paramą emocinės paramos tarnybos „Jaunimo linija“ savanorių grupės apmokymui, finansavo vaikų širdies ligų diagnostikos ir gydymo įrangos įsigijimą Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikose, saugo vaikus nuo netinkamo turinio naudojantis mobiliuoju ryšiu ir internetu.