Šios istorijos geradariu tapo Vokietijoje pripažintas optometrijos specialistas Güntheris Fielmannas, kuris ne tik išgelbėjo mažas pajamas gaunančius žmones nuo patyčių, bet ir sukūrė tarptautinę kompaniją „Fielmann AG“.
Kaip nedidelė akinių krautuvėlė išaugo į didžiausią ir Europoje lyderiaujantį optikų tinklą, sėkmingai veikiantį jau 50 metų?
„Fielmann“ rūpi kiekvienas: panaikinta socialinė stigma – tramplinas į sėkmę
„Fielmann“ istorija prasidėjo dar 1972 m., kai Vokietijoje pripažintas optometrijos specialistas Güntheris Fielmannas atidarė savo pirmąją optiką Kukshafene. 1981-aisiais įmonės įkūrėjui kilusi kilni idėja sukėlė tikrą revoliuciją šalies optikų rinkoje, o įmonei po devynerių metų veiklos leido pasiekti lūžio tašką.
„20-ojo amžiaus 8-ajame dešimtmetyje Vokietijoje socialiai remtiniems asmenims buvo kompensuojami akiniai. Deja, jų pasirinkimas buvo labai mažas – vos kelios paprastos rėmelių poros, nes tuo metu akiniai buvo tik paprastas protezas, leidžiantis geriau matyti. Apie jo dizainą anuomet niekas negalvojo. Negana to, valstybės kompensuojamus akinius dėvėję žmonės būdavo atpažįstami kaip socialiai remtini asmenys. Norėdamas sumažinti šią socialinę stigmą, G.Fielmannas pasisiūlė sukurti nemokamų rėmelių kolekciją ir pacientams, apdraustiems sveikatos draudimu, suteikti daugiau pasirinkimo“, – sako „Fielmann“ optikų tinklą Baltijos šalyse valdančios įmonės įkūrėjas ir vadovas Gintautas Kersnauskas.
„Taip vietoje vos keleto rėmelių atsirado daugiau nei šešiasdešimt nemokamų, tačiau stilingų, aukštos kokybės akinių modelių, kurie skyrėsi savo dizainu ir faktūra. Socialiai remtini asmenys galėjo jaustis gerokai laisviau ir ramiau“, – priduria akinių mados tendencijų žinovė Jūratė Kersnauskė.
Dešimt kartų padidinęs nemokamų rėmelių pasirinkimą, G.Fielmannas socialiai remtinus asmenis išlaisvino iš visuomenės nuostatų spąstų. Kilnus, socialiai atsakingas ir novatoriškas „Fielmann“ įkūrėjo poelgis sulaukė itin palankių žiniasklaidos atsiliepimų – jis net buvo pramintas „akinių nešiotojų Robinu Hudu“. G.Fielmannas greitai tapo žymus ir sėkmingas, jo verslas ėmė sparčiai augti. 1982 m. Kylyje buvo atidaryta dar viena optika, kurioje buvo galima rinktis net iš daugiau kaip 7 000 rėmelių!
Šiuo metu nemokamą „Fielmann“ rėmelių kolekciją galima rasti kiekviename šio tinko optikos salone, tačiau ji nebėra skirta tik socialiniai remtiniems žmonėms. Nuo 60 modelių ji išsiplėtė iki 200, tarp kurių – ir išskirtiniai akinių rėmeliai moterims, vyrams ir vaikams.
Klaidinga yra galvoti, kad nemokamai siūlomi akinių modeliai – nekokybiški, brokuoti, senoviško dizaino ar itin nepaklausūs, dėl to galiausiai dalinami dykai. Tai – visiška netiesa: jiems taikomi tie patys kokybės reikalavimai, kaip ir bet kuriems kitiems nuosavos „Fielmann“ kolekcijos rėmeliams.
Rinkdamiesi nemokamus kokybiškus rėmelius, žmonės akiniams skirtą sumą gali investuoti į pažangiausių technologijų akinių lęšius. Tai – ne tik puiki galimybė norintiems sutaupyti, kuria naudojasi vis daugiau klientų, bet ir tiems, kurie nenori savęs sutapatinti su prekinio ženklo logotipu, kuris įprastai kitose kolekcijose būna itin ryškiai išreikštas ant rėmelio kojelių fasadinės dalies.
„Fielmann“ rūpi kiekvienas, tad taip atiduodame duoklę klientui, kuris tuo metu negali skirti pakankamai lėšų brangesniems rėmeliams, tačiau nori komfortiškai matyti. Mes nesiekiame priversti žmogaus sumokėti daugiau, nei jis yra suplanavęs išleisti. Norime, kad visi, kuriems yra reikalingi korekciniai akiniai, juos įsigytų kokybiškus, pagamintus pagal jų regos poreikius, o ne pirktų abejotinos kokybės „gatavų“, kurie netgi gali sugadinti regą“, – tikina J. Kersnauskė.
Nuo vienos optikos – iki didžiausio optikos salonų tinklo Europoje
Prieš pusę amžiaus Vokietijoje įkurtas pirmasis „Fielmann“ salonas galėtų savimi didžiuotis – šiandien šiam optikos salonų tinklui priklauso daugiau nei 930 optikų 16-oje Europos šalių. Tarp jų – neseniai prie „Fielmann“ šeimos prisijungę optikos tinklai Ispanijoje ir Slovėnijoje, kol kas veikiantys kitais pavadinimais, tačiau taip pat pristatantys nuosavą „Fielmann“ kolekciją bei suteikiantys visas įmonės siūlomas garantijas.
„Fielmann“ gaminamais akiniais ir teikiamomis paslaugomis Europoje pasitiki daugiau nei 27 milijonai korekcinių akinių ir kontaktinių lęšių nešiotojų. Kita neapskaičiuota dalis klientų – saulės akinių pirkėjai. Iki 2025 metų kompanija turi dar ambicingesnį tikslą – praplėsti klientų ratą iki 35 milijonų akinių nešiotojų! Akivaizdu, kad šiomis dienomis 50-ąjį jubiliejų švenčianti įmonė augimo ribų neturi.
Güntheris Fielmannas savo įkurtai įmonei vadovavo daugiau nei 40 metų. Per veiklos dešimtmečius jis suformavo kompanijos filosofiją ir stiprią vertybinę sistemą. Pagrindinės „Fielmann“ siekiai ir vertybės – aukščiausia kokybė, patikimumas, profesionalumas ir „Klientas esi Tu!“.
„G.Fielmannas – tikras kokybės fanatikas. Kiekviena naujai pagaminta akinių rėmelių partija testuojama nuosavoje kokybės laboratorijoje Ratenow mieste Vokietijoje, tuo siekiama įsitikinti, kad kiekvienas optikoje esantis akinių modelis atitiktų reikiamus standartus ir tarnautų ne vienerius metus. Jei vienoje akinių partijoje pastebima prastos kokybės detalių , ji yra sunaikinama ir nebepatenka į optikos salonus“, – pasakoja J.Kersnauskė.
Kaip ir tobulėjant technologijoms, taip ir keičiantis kartoms, kiekviena įmonė ilgainiui pareikalauja inovacijų – naujų idėjų, žmonių ar krypties. Ne išimtis – ir „Fielmann“. Įvairiose įmonės srityse vadovaujančias pozicijas užėmęs ir įgūdžių įgijęs Güntherio Fielmanno sūnus Markas Fielmannas 2019 m. perėmė tarptautinės kompanijos bendrovės vairą.
Didelės nuostabos nekelia ir faktas, kad „Fielmann“ – viena iš trijų didžiųjų Vokietijos įmonių, vadovavimo lygmenyje sėkmingai įveikusių kartų pasikeitimą. Anot G.Kersnausko, daug pokario metu sukurtų įmonių buvo perimtos stambių investicinių grupių ir neliko vadovaujamos šeimos narių. Tuo tarpu „Fielmann“ yra sėkmingai vadovaujama jaunosios kartos, kuri stipriai modernizuoja įmonę ir prisitaiko prie nūdienos visuomenės poreikių.
„Valdybos pirmininko pareigas perėmęs Markas Fielmannas daro perversmą – atsigręžia į skaitmenizaciją. Jaunas vadovas keičia įmonės veidą, kad ji nebūtų senamadiška. Kadangi mums rūpi kiekvienas klientas, įvedama daugiau inovacijų, kurios yra itin įdomios ir paklausios tarp jaunimo. Viena iš didžiausių Marko Fielmanno įvedamų naujovių – interaktyvus akinių pasirinkimas“, – atskleidžia G.Kersnauskas.
„Fielmann“ prisijungia prie sprendinio, kurį naudoja pažangiausios pasaulio optikos. Nuo šiol, prieš atliekant regos patikrą ir norint sutaupyti laiko išsirenkant akinių rėmelius, nebus būtina keliauti į optikos saloną – tai bus galima padaryti tiesiog išmaniajame telefone, o išsirinkti akinių rėmeliai lauks pasimatavimui sutartame optikos salone. „Fielmann“ rūpi inovacijos ir patogumas, tad skaitmeninis, interaktyvus saulės akinių ar rėmelių pasirinkimas, klientų mėgstamas dėl komforto ir laiko taupymo, netrukus bus pasiūlytas ir Lietuvos vartotojams.