Ir tik išvydę po improvizuotą virtuvę besisukiojančią režisierę Dalią Ibelhauptaitę
suprasdavo, kad tai - teatras.
„Bohemiečių“ trupė, dabar jau virtusi Vilniaus miesto operos teatru,
tokioje neįprastoje aplinkoje pristatė į Vilniaus Kongresų rūmus
lapkričio 28-gruodžio 2 dienomis grįžtančią Piotro Čaikovskio operą „Oneginas“.
Kodėl pristatymui pasirinktas paštas? Todėl, kad visą „Onegino“ veiksmą
įsuka Tatjanos parašytas laiškas Eugenijui Oneginui.
Kodėl virtuvė ir kepami lašiniai? Todėl, kad „bohemiečių“ „Onegino“
veiksmas iš XIX a. Rusijos provincijos dvarelio perkeltas į sovietinių
laikų komunalinį butą, o jame įdomiausias gyvenimas virdavo naktį
virtuvėje - kai nutildavo dienos šurmulys, prie stalo susėdę meno
žmonės sukurdavo genialius projektus ir užkariaudavo pasaulį.
Savo spektaklio vieta pasirinkę praėjusio amžiaus 8-ojo-9-ojo
dešimtmečių sovietinę „komunalkę“ pirmuosiuose dviejuse veiksmuose ir
Niujorko mados pasaulį trečiajame, „bohemiečiai“ sukūrė daug įsimintinų
personažų, sukaupė rekvizito, iš kurio galėtų atidaryti gerą sendaikčių
parduotuvę.
Oneginas - madingas, manieringas, arogantiškas rusų emigrantų sūnus,
pirmą kartą atvykęs į tėviškę ieškoti savo šeimos šaknų. Larina -
namo, paversto komunaliniais butais, savininkų palikuonė, pramoninių
prekių bazės vedėja, privilegijuota „komunalkės“ gyventoja, įsikūrusi su
dukterimis Tatjana ir Olga dviejuose kambariuose.
Tatjana - drovi, kukli svajotoja, gyvenanti knygų pasaulyje, o po
santuokos su Greminu iš „komunalkės“ pelenės tampanti Niujorko
intelektualų ir meno elito pažiba. Olga - padykusi, lengvabūdė, visada
flirtuojanti ir gundanti. Lenskis - studentas, „komunalkės“
šviesuolis, nepritampantis prie savo aplinkos.
Trikė - ekscentriškas„komunalkės“ juokdarys, visų globotinis ir kartu švelnios pajuokos
objektas.
Viskas primena tuos laikus, kai vienas butas galėdavo sutalpinti
įvairaus išsilavinimo, amžiaus, skirtingų pažiūrų, tautybių ir įpročių
žmones, kurie turėdavo dalytis bendra virtuve, vonia, tualetu,
koridoriumi, telefonu.
„Net prieš savo valią tie žmonės tapdavo labai artimi“, - per
spektaklio pristatymą sakė Trikė vaidmens atlikėjas Rafailas Karpis, iš
patirties žinantis, kaip atrodė komunalinis butas, nes tokiame gyveno jo
senelė.
„Bohemiečių“ spektaklyje, kaip tikroje „komunalkėje“, svetimi žmonės
ramiai vaikšto vilkėdami chalatus, sportinius kostiumus, su
rankšluosčiais ant galvų. Užtrukusius vonioje ar tualete ištraukia
nekantrus beldimas. Prie viryklės sukiojasi kelios šeimininkės.
Autentišką atmosferą spektaklyje kuria net po salę pasklindantis kvapas
- tų pačių čirškinamų lašinių.
Į sceną „Oneginas“ grįžta atsinaujinęs. Šį kartą operoje publika išgirs
solistų ansamblį, kuris, D. Ibelhauptaitės įsitikinimu, papuoštų bet kurią
Europos sceną.
Onegino vaidmeniu operoje debiutuos tarp ryškiausių pasaulio žvaigždžių
dainuojantis bosas baritonas Kostas Smoriginas. Pirmą kartą Olgos
personažą kurs Vokietijos ir Austrijos scenose pripažinimo sulaukęs
mecosopranas Ieva Prudnikovaitė. Greminą įkūnys Vakaruose sėkmės
lydimas bosas Almas Švilpa.
Trupėje bus ir nepažįstamas veidas - Lenskį dainuos meksikiečių kilmės
tenoras, tarptautinių konkursų laureatas Emilio Ponsas, puikiai
kalbantis rusiškai.
Svečiams tvirtai jaustis scenoje padės „Onegino“ senbuviai - Asmik
Grigorian (Tatjana), Sigutė Stonytė (Larina), Irena Milkevičiūtė (Auklė)
R. Karpis (Trikė), Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, vadovaujamas
Gintaro Rinkevičiaus, ir Česlovo Radžiūno vadovaujamas Lietuvos
nacionalinio operos ir baleto teatro choras.
Keliuose spektakliuose prie orkestro stos naujas dirigentas - jaunasis
Ričardas Šumila.