Tačiau nereguliuojama Vytauto prospekto dalimi vienas paskui kitą lekia automobiliai ir nuo Parodos gatvės kalno, ir išsukantys iš K. Donelaičio gatvės, Kęstučio gatvės ar Stoties rajono link. Mašinos švilpia pro pat Kauno apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą (VPK), o jų vairuotojai nė nemano praleisti pėsčiųjų.
Pereiti gatvę Vytauto prospekte, ties Kauno Raudonojo Kryžiaus klinikine ligonine, misija įmanoma, bet – irgi pavojinga. Ši dėl pavojingumo anksčiau raudonai žymėta sankryža nereguliuojama, kol remontuojama Parodos gatvė.
Teoriškai neturėtų būti problemų, nes į Parodos gatvės gatvės kalną kyla ir nuo jo leidžiasi tik viešasis transportas, važiuoti leidžiama ir šioje gatvėje gyvenantiems ar dirbantiems kauniečiams. Bet realybė kitokia. Atrodo, kad maždaug 100 metrų ilgio Parodos gatvės šlaituose gyvena apsigyveno pusė Kauno.
Greta autobusų ir maršrutinių taksi vienas po kito lekia ir automobiliai – jų tiek kiek mažiau, nei buvo iki apribojant eismą Parodos gatve. Mėginimus pereiti Vytauto prospekto ir Laisvės alėjos sankryža apsunkina ir iš K. Donelaičio gatvės į Vytauto prospektą išsukantys automobiliai.
Nepatogumus teko patirti praktiškai. Prie perėjos, merkiant šaltam lietui, stovėjau beveik 10 minučių. Nuo Parodos gatvės kalno leidosi, iš K. Donelaičio gatvės suko automobiliai – nors sankryža po pat Kauno policijos valdžios langais, ne vienas lėkė tikrai didesniu nei 50 kilometrų greičiu.
Nutaikęs momentą, kai srautas buvo retesnis, sprinto spartumu perbėgau gatvę, bet už nugaros jau girdėjau piktą signalą. Bandžiau įsivaizduoti senutę su lazdele, bandančią pereiti nelemtą vietą. Iš paskos atrisnojęs kokių 60 metų vyriškis lengviau atsikvėpė: „Pasisekė. Gyvenu netoliese, po kelis kartus per dieną tenka eiti perėja pirmyn ir atgal. Dukra yra prisakiusi būtinai jai skambinti ir pranešti, kad sėkmingai įveikiau perėją“.
Man pavyko, o štai varganas „Opel“, liūdnai mirksėjo posūkio šviesomis, negalėdamas išsukti iš aikštelės prie Raudonojo Kryžiaus klinikinės ligoninės. Nė vienas Vytauto prospektu skubantis vairuotojas nė nemanė jo praleisti.
Tai – jau šio miesto vairavimo ypatumai: didelė negarbė, ypač už parūdijusių senų BMW ar „WV Golf“ vairo sėdintiems jaunuoliams praleisti pėsčiuosius, jei neveikia šviesoforas, ar leisti išsukti kitiems automobiliams iš šalutinės gatvės.
Kauno kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas pripažino: problema yra. Pareigūnai per dieną sustabdo apie 20 automobilių, neteisėtai važiuojančių Parodos gatve.
„Įjungus šviesoforą, K. Donelaičio gatvėje susidarytų didelės spūstys. Duotas nurodymas pareigūnams, kad jie atidžiau kontroliuotų eismą Parodos gatvėje ir Vytauto prospekto pradžioje. Bet pastatyti eismo reguliuotojo ties sankryža ir pėsčiųjų perėja visai dienai nėra galimybių“, – aiškino D. Česnauskas.
Apie sunkią misiją įveikti pėsčiųjų perėją Vytauto prospekto pradžioje portalas lrytas.lt jau rašė prieš mėnesį. Tuomet atvykęs į vietą Kauno savivaldybės transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras trumpai apžvelgė situaciją ir nusprendė, kad galima apsieiti ir be šviesoforo. Tuo metu judėjimas Parodos gatve buvo nedidelis.
Su juo nesutiko Kauno miesto tarybos narys Rytis Šatkauskas: „Tegul P. Keras pabando pavaikščioti per perėją piko valandomis, tada pamatys, kaip tai nelengva. Mašinų gal ir sumažėjo, bet padaugėjo pėsčiųjų, kurie eina iš Laisvės alėjos ir kyla į Žaliakalnį Vytauto kalno laiptais. Važiuoti, beje, irgi nesaugu. Kai išsuku iš K. Donelaičio gatvės, patenku į tokį automobilių slalomą, kad stebiuosi, kaip iki šiol niekas neatsitrenkė į mašinos paskuigalį. Matyt, pas mus taip įprasta – kol neįvyksta nelaimė, valdžia nesuka galvos. Nežinia kada partrenks toje vietoje pėsčiąjį, tada gal įjungs šviesoforą“.
Sankryža ties Laisvės alėja ir Vytauto prospektu buvo viena avaringiausių Kaune net ir degant šviesoforui. Techninės avarijos po Kauno apskrities VPK langais – dažnas reginys.