Sąskaitas už šiukšlių išvežimą gavę Karmėlavos gyventojai puolė aiškintis, kodėl ši paslauga taip pabrango, – bendruomenės paskyra socialiniame tinkle buvo užversta klausimais.
Karmėlaviškis Antanas stebėjosi, kad sąskaitas gavo ir jis, ir jo žmona. Mokėtinos pinigų sumos jiems pasirodė per didelės, todėl kreipėsi į sąskaitas atsiuntusią bendrovę Komunalinių paslaugų centrą.
Bendrovės atstovai jam esą pažadėję mokesčio dydį patikslinti. Tuo metu miestelio senbuvė Elena Vaikšnorienė kraipė galvą, kad jau gegužės mėnuo, o ji taip ir nežino, kiek turės mokėti už šiukšlių išvežimą, nes sąskaitos šiais metais dar negavo.
Karmėlavos seniūnė Violeta Armolaitienė prisipažino taip pat žinanti apie painiavą dėl sąskaitų už komunalinių atliekų išvežimą, nes gyventojai skundžiasi ir seniūnijai.
„Taip yra todėl, kad neseniai Kauno rajono šiukšlių išvežimo procesą administruoti pradėjo ir sąskaitas rengia nauja įmonė – Komunalinių paslaugų centras. Anksčiau tai darė kitos bendrovės.
Dabar žmonės gauna sąskaitą už vieną metų ketvirtį. Neįsigilinę pamano, kad tai mokestis už vieną mėnesį, ir pyksta“, – pasakojo V.Armolaitienė.
Taip pat neaiškumų kyla ir dėl to, kad sąskaitose nurodyta kintamoji bei nekintama sumos dalys, žmonės nežino, ką tai reiškia. Tie, kurie sąskaitų negauna, bijo, kad jiems teks mokėti delspinigius.
Seniūnijos atstovai, kiek sugeba, paaiškina apie naujoves ir daliai žmonių klausimų kyla mažiau.
Delspinigių už pradelstą laiką neskaičiuos
Audrius Markevičius, Komunalinių paslaugų centro direktorius:
„Pernai Kauno rajono savivaldybė, vadovaudamasi Vyriausybės nutarimu, nustatė naujus tarifus už šiukšlių išvežimą. Mokestį už komunalinių atliekų išvežimą sudaro nekintama dalis, kuri naudojama šalies atliekų sąvartynų, aikštelių priežiūrai. Kintamoji dalis priklauso nuo to, kiek name ar bute gyvena žmonių, kokio dydžio tai nekilnojamasis turtas, kokios talpos konteinerių jiems reikia.
Pradėję administruoti šiukšlių išvežimo paslaugas Kauno rajone pamatėme, kad gyventojų registro ir nekilnojamojo turto registro duomenys ne visada sutampa. Todėl kartais būna išsiunčiamos kelios sąskaitos, kartais jos siunčiamos kitu adresu.
Taip pat žmonės pinigus perveda ne į tą mūsų įmonės sąskaitą, kuri nurodyta joje. Būna, kad sąskaitų negauna ne dėl mūsų, o dėl pašto kaltės. Mes reaguojame į kiekvieną atvejį ir su žmonėmis stengiamės aiškintis, kas blogai.
Kadangi vis dar tiksliname duomenis apie savo klientus, delspinigiai už tai, kad sąskaitos kol kas neapmokėtos, nebus skaičiuojami.“