Baigiamai rekonstruoti Parodos gatvei – naujos gyventojų ir mero idėjos

2012 m. lapkričio 25 d. 15:46
Rasa Masiokaitė
Kaune beveik pusmetį rekonstruojama viena pagrindinių susisiekimo arterijų – Parodos gatvė – sukėlė tikrą idėjų karštligę.
Daugiau nuotraukų (1)
Paaiškėjo, kad su atnaujinama gatve siejama daugybė vilčių: nuo patogesnių įvažiavimų į kiemus gyventojams, dailesnių namų fasadų, patrauklesnės aplinkos, sumažintos vibracijos iki dviračių takų.
Likus kiek daugiau nei savaitei iki datos, kai atnaujinta Parodos gatve bus leista važiuoti ir lengvajam transportui, daugėja pasiūlymų koreguoti bebaigiamą įgyvendinti rekonstrukcijos techninį projektą.
Iki šiol bene aktyviausi buvo Parodos gatvės gyventojai, Kauno savivaldybę ir darbų rangovus – bendrovę „Fegda“ - nuolat atakavę įvairiais prašymais bei pasiūlymais.
Tačiau neseniai idėją dalį Parodos gatvės šaligatvio skirti dviračių takui pasiūlė ir Kauno meras Andrius Kupčinskas.
Avarijų istorija - fasaduose
Didžiausia permaina, kurią prasidėjus gatvės rekonstrukcijai išsikovojo čia nuo seno gyvenantys kauniečiai – tai, jog iš projektui skirtų lėšų būtų įrengti šaligatvį nuo važiuojamosios dalies skiriantys atitvarai.
Mat beveik visų namų fasadai ir tvoros paženklinti daugybės atsitrenkusių automobilių. Čia gyvenantys žmonės sako nežiną mieste kitos tokios vietos, kurioje automobiliai taip dažnai atsitrenktų į pastatus. Pakakdavo lietaus, nedidelio sniego – ir vingiuotoje gatvėje į pastatą skriedavo dar vienas nesuvaldytas automobilis.
Ilgametis gatvės gyventojas Auksis Juozas Dukynas po šiai dienai atpažintų kas 5 – 6 metrus į pastatus atsitrenkusių automobilių paliktas žymes: sutrupintus fasadus, sulankstytas metalines apdailos detales, sulaužytas tvoras, nuverstus stulpelius.
J. A. Dukynui pėsčiųjų saugumas Parodos gatvėje rūpi ypač. Šioje gatvėje prieš 26 metus likimas jam padovanojo tragišką gimtadienio dovaną. A. J. Dukynas neteko kojos, kai ant jo užvažiavo automobilis.
Kitai aktyviai gyventojai – Vilijai Jakienei – pernai teko gelbėti gyvybę: paskutinę sekundę ji spėjo savo dukrą patraukti iš kelio automobiliui, lekiančiam į jų namų sieną. Vien šiemet iki rekonstrukcijos darbų pradžios pastatus ar tvoras apgadino dvi techninės avarijos.
Visą vasarą tęsęsi derybos su rekonstrukcijos sprendimus priimančiais valdininkais ir firmų atstovais kai kuriuos gyventojus nuvylė: papildomų patogumų išsikovota nedaug. Vis dėlto kur galėjo, rangovai buvo geranoriški: sutvarkė bildančius ryšių ir kanalizacijos šulinių dangčius, patvarkė pertvaras, tvoreles, sutvirtino šlaitus.
Prašo išimti kablius
Šiomis dienomis gatvėje baigiami dėti gatvės bortai, montuojamos apšvietimo ir troleibusų linijų atramos. V. Jakienė aktyviai kovoja dėl apšvietimo ir troleibusų kontaktinio tinklo atramų vietų ties pastatais. Tačiau, skirtingai nei dėl atitvarų, ši kova – galima sakyti, jau pralaimėta.
Pastarosiomis savaitėmis Parodos gatvėje dauguma stulpų jau pastatyti. Netgi specialistų komisijos V. Jakienei nepavyko įtikinti patraukti stulpo atokiau nuo tarpukariu statyto namo sienos. Stulpas įkastas vos 7 centimetrai nuo namo pamatų.
Tuo tarpu pakalnėje gyvenantys kauniečiai nekantrauja, kada pagaliau iš jų namų sienų bus išimti triukšmo ir vibracijos šaltiniai – kabliai, laikantys kontaktinį troleibusų tinklą.
Jau daugiau nei 10 metų Parodos gatvės ir Vytauto prospekto sankryžoje gyvenantys kauniečiai skundėsi trikdomu poilsiu, šlyjančiais nervais, žala pastatams. Nuo nuolatinės vibracijos skeldėja jų namų sienos, byra vidaus apdaila.
Gyventojams jau ne kartą žadėta, kad kentėti vibracijos keliamus nepatogumus liko palyginti neilgai - rekonstravus Parodos gatvę, žadama iš pastatų sienų išimti 37 kablius.
Meras siūlo dviračių taką
„Kauno dviratininkų bendruomenė jau nekartą yra atkreipusi dėmesį į tai, kad Parodos gatvėje galėtų būti įrengtas ir dviračių takas. Pritariu dviratininkų pasiūlymui ir, kol dar yra galimybė koreguoti Parodos gatvės rekonstrukcijos techninį projektą, reikia tuo pasinaudoti“, - teigė Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.
Toks takas techniniame projekte nenumatytas, tad A. Kupčinskas susitiko su Parodos gatvės rekonstrukcijos projekto autoriais, Kultūros paveldo departamento Kauno skyriaus atstovais, gatvės rekonstrukcijos darbus atliekančiais rangovais ir techniniais prižiūrėtojais.
„Projektuotojai tvirtina, kad įkalnė yra per daug stati ir pavojinga dviratininkams, ypač tiems, kurie mėgsta greitį. Tačiau ištisinis 10 procentų nuolydis fiksuojamas tik vienoje įkalnės vietoje. Kitur nuolydis mažesnis ir siekia apie 7-8 procentus“, - aiškino meras.
Su projektuotojais diskutuota, kokie greitį mažinantys elementai geriausiai tiktų įrengti nuolaidžioje gatvėje – stulpeliai kas 30 metrų ar apvažiavimo varteliai, kokių meras pasakojo matęs Europos miestuose. Dviračių takas planuojamas senoje, kultūros paveldo apsaugos saugomoje gatvėje, todėl kai bus rasti visi sprendimai, patikslintą projektą dar teks derinti su Aplinkos ministerija.
Troleibusai – tik kitąmet
„Reikės dar rasti sprendimą ir dėl vieno įkalnėje esančio namo laiptų, kurie užima didelį šaligatvio plotą ir išsiaiškinti, kiek maksimaliai nuo gatvės būtų galima atitraukti hidrantus, prie kurių, kilus gaisrui, galėtų patogiai prisijungti priešgaisrinės apsaugos tarnybos automobiliai“, - pasakojo Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Atnaujintu eismu permainos Parodos gatvėje nesibaigs: kitąmet ja planuojama paleisti troleibusus ir taip vieningu tinklu sujungti Savanorių ir Vytauto prospektus.
Taip pat bus pertvarkyta itin problemiška K. Donelaičio gatvės ir Vytauto prospekto sankryža nuokalnėje, kuri bus praplėsta iki vienos didelės sankryžos, sujungsiančios K. Donelaičio, Parodos gatves, Vytauto prospektą ir Laisvės alėją.
rekonstrukcijaParodos gatvėKaunas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.