Su Graikijos vėliava plaukiojantis „Atalandi“ penktadienį į Būtingės
jūrų terminalą atgabeno beveik 100 tūkst. tonų naftos. Per savaitgalį
krovinys vamzdynais buvo perpumpuotas į bendrovės „ORLEN Lietuva“
valdomą Mažeikių naftos perdirbimo produktų gamyklą.
„Atalandi“ kaip visada buvo prišvartuotas prie atviroje jūroje įrengto
terminalo plūduro. Lyg tyčia sukilusios dviejų metrų aukščio bangos
tąkart neleido išlaipinti į tanklaivį didesnio „ORLEN Lietuva“ atstovų
desanto. Kapitoną Antoniadį Athanasį ir kitus jūrininkus pasveikino
prie plūduro budėjusio vilkiko „Soll Tengiz“ įgula ir Būtingės terminalo
krovos meistras Mindaugas Sausaitis.
Graikų laivo įgulai šį jubiliejinį
reisą primins A.Athanasiui vairinėje įteiktas pažymėjimas.
„Tokius pačius atminimo ženklus šiandiens įteikėme Būtingės terminalą
aptarnaujančios vilkikų įmonės „Smith Octo“ vadovui Victorui Pheasey ir
Palangos merui Šarūnui Vaitkui. Šitaip išreiškėme savo padėką įmonėms ir
institucijoms, kurios užtikrina sklandžią terminalo veiklą“, - kalbėjo „ORLEN Lietuva“ viešųjų ryšių direktorius Audrius Stasiulaitis.
Būtingės terminalas Lietuvai tapo vienintele naftos priėmimo ir tiekimo
įmone po to, kai Rusija 2006 metais uždarė produktotiekį „Družba“.
Kitokios alternatyvos nėra - nebent rytinės Baltijos pakrantės šalys,
naftos produktų tiekėjai ir gamintojai, siekdami mažinti su žaliavų
transportavimu į Būtingę ir Klaipėdos jūrų uostą susietas logistikos
sąnaudas, sumanytų nutiesti naują produktotiekį jūros pakrantėmis.
Būtingės terminalas šiuo metu yra ne tik Lietuvos energetinės
nepriklausomybės garantija, bet ir valstybei svarbus pajamų šaltinis.
Sėkminga jo veikla suinteresuota ir Palangos miesto savivaldybė -
terminalo valdytojai per keturiolika metų į kurorto biudžetą pervedė
daugiau kaip 56 mln. litų nekilnojamojo turto ir žemės mokesčių.
Įsigijusi Mažeikių naftos perdirbimo produktų gamyklą kartu su Būtingės
terminalu „ORLEN Lietuva“ per šešerius metus valstybės biudžetą papildė
mokesčių ir socialinio draudimo sumomis, siekiančiomis 10,66 milijardo
litų.
Pirmasis Būtingėje 1999 metų liepą aptarnautas tanklaivis „Centaur“ taip
buvo su Graikijos vėliava. Tąkart į krante esančius rezervuarus supilta
daugiau kaip 68 tūkst. tonų naftos. Prie atviroje jūroje įrengto
terminalo plūduro gali švartuotis ir didesnės talpos tanklaiviai.
Galingiausias kada nors Būtingės importo ir eksporto terminale
apsilankęs Norvegijos tanklaivis „Front Birch“ gali sutalpinti 150
tūkst. tonų naftos. Didžiausią krovinį išplukdė tanklaivis „Mastera“ -
į jį buvo perpumpuota daugiau kaip 135 tūkst. tonų naftos.
Būtingės terminale iš viso perkrauta apie 95,4 mln. tonų naftos -
importuota 57,7 mln., o eksportuota 37,7 tonų. Beveik visą perkrautą
naftą sudarė Rusijos žaliavos. Terminale taip pat kraunama iš Irako,
Kolumbijos, Norvegijos, Angolos, Venesuelos atplukdyta nafta.