Vilnių smaugia šiukšlių kilpa

2013 m. rugsėjo 11 d. 18:52
Aurimas Abišala
Vilniuje vyksta šiukšlių vežėjų ir savivaldybės karas, kurio miesto gyventojai kol kas dar nepajuto. Tačiau gali ateiti diena, kai jie taps šio karo įkaitais.
Daugiau nuotraukų (1)
Trečiadienį Vilniaus taryba ketino daugiau nei dvigubai padidinti vadinamąjį sąvartyno „vartų mokestį“, kurį moka atliekų vežėjai, tačiau to padaryti neįstengė. Tačiau tai nereiškia, kad dėl to brangtų atliekų tvarkymas gyventojams. 
Nuo 2007 metų Vilniaus savivaldybė jau du kartus koregavo „vartų mokestį“. 2012 metais jis nuo 46,8 Lt išaugo iki 69,9 Lt už toną atliekų.
Tačiau kainas gyventojams lemia ne šis mokestis - būtent savivaldybė nustato maksimalius vežėjų tarifus gyventojams, o jie nebuvo koreguoti – taigi įmonės, kurios iš gyventojų jau rinko mokesčius pagal maksimalius tarifus, pradėjo dirbti nuostolingai. 
Komunalinių paslaugų įmonės, kurios negalėjo padidinti sąskaitų gyventojams, padavė Vilniaus savivaldybę į teismą – šiuo metu teisme svarstomas bendras 5 mln. Lt ieškinys. 
Kadangi dabar buvo pasiūlyta gerokai smarkiau kilstelėti „vartų mokestį“, tai gali reikšti tik vieną – Vilniaus savivaldybės būtų laukę dar didesni ieškiniai, arba gyventojų – gerokai didesni mokesčiai už atliekų išvežimą. 
„Tarifai priklauso nuo daugybės sąlygų – atstumo, atliekų kiekio, jų pobūdžio“, - portalui lrytas.lt vardijo komunalinės įmonės „VSA Vilnius“ direktorė Jurgita Petrauskienė.
J.Petrauskienės skaičiavimu, dėl padidinto „vartų mokesčio“ galutinė sąskaita vartotojui galėtų išaugti apie 78 proc. - nuo dabar esančių 21 ct už kv. metrą iki 37,5 ct už kvadratinį metrą. Tai turėtų sąskaitas vidutinio 60 kv. metrų buto savininkui padidinti maždaug 10 litų vien už šiukšlių išvežimą. 
Sprendimą dėl „vartų mokesčio“ ir tarifų gyventojams Vilniaus savivaldybė turėtų priimti iki rugsėjo 26 dienos, kai vyks VAATC akcininkų susirinkimas.
Atidėliojamas sprendimas darosi vis brangesnis
 „VAATC jau galėjo būti keturis kartus bankrutavęs, susikaupę apie 15,6 mln. Lt skolų. Savivaldybė matė, kaip tos skolos susidarė, bet VAATC turėjo daryti pagrindinius sprendimus, vykdyti įvairius darbus“, - trečiadienį tarybos posėdyje kalbėjo Vilniaus savivaldybės Aplinkos ir energetikos departamento direktorius Virginijus Dastikas. 
Sprendimas, kuriuo VAATC ketino spręsti savo bėdas buvo elementarus – gerokai kilstelėti „vartų mokestį“, kurį sąvartynui turi mokėti komunalinių atliekų vežėjai už įvežamas atliekas. Šiuo metu Vilniaus miesto savivaldybės vežėjams šis mokestis yra 69,6 Lt už toną komunalinių atliekų (be PVM).
Buvo planuojama šį mokestį pakelti iki 161,09 Lt už toną (be PVM). 
Tokio drastiško mokesčio pakėlimo reikėjo neva dėl to, kad VAATC jau kurį laiką rinko per mažus mokesčius, tad dirbo nuostolingai ir kaupėsi vis didesnės skolos. Dėl to atidėliojamas sprendimas darosi vis brangesnis.
„Jei uždelsime dar bent pusę metų, mokestis rugpjūčio mėnesį būtų jau 200 litų“, - posėdyje kalbėjo V.Dastikas.
Tačiau pasiūlymas svarstymui nebuvo priimtas net po trijų balsavimų. Savivaldybės tarybos nariai argumentavo savo prieštaravimą tuo, kad negalima tiesiog kelti „vartų mokesčio“, nesprendžiant kitų įmonės problemų.
VSA VilniusVilniusšiukšlės
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.