Trečiadienį savo pareiškime Airijos oro linijos siūlo airių pilotams susitikti šeštadienį ar kitą savaitę, „kad galėtume rasti būdų sureguliuoti šį ginčą“.
Švedijos pilotų profsąjunga „Svensk Pilotforening“ (SPF) trečiadienį taip pat pranešė, kad jos nariai ketina streikuoti rugpjūčio 10 dieną. Anot profsąjungos, „Ryanair“ vadovybė nuolat atsisako susitikti ir derėtis su SPF atstovais“. SPF teigimu, tarptautiniame Skavstos oro uoste, esančiame 100 km į pietvakarius nuo Stokholmo, streikuos apie 40 pilotų. Profsąjunga nepatikslino, kiek skrydžių gali būti atšaukta. „Ryanair“ kol kas šių pranešimų nekomentuoja.
Nyderlandų ir Vokietijos pilotai taip pat balsavo už pasiūlymą rengti streikus. „Ryanair“ oro linijoms būtinas įspėjimas, ir streikas Nyderlanduose gali būti vienintelis sprendimas“, – savo pareiškime teigia Nyderlandų oro linijų pilotų asociacija. Profsąjungos teigimu, rengiant darbo sutartis su „Ryanair“ būtina taikyti Nyderlandų įstatymus.
Vokietijos profsąjunga „Vereinigung Cockpit“ reikalauja, kad „Ryanair“ oro linijos iki rugpjūčio 6 dienos pateiktų pasiūlymą dėl derybų, pažymėdama, kad praėjusį penktadienį vykusios derybos žlugo nepasiekus jokio susitarimo.
„Nuo šių metų sausio, kai pradėjome derybas, „Ryanair“ bando laimėti laiko, ir net jei „Ryanair“ nevertina rimtai šio balsavimo, Vokietijoje, kaip ir kitose Europos šalyse, teks skelbti streikus“, – teigia profsąjunga.
„Ryanair“, kuri skraido į 37 šalis ir pernai perskraidino 130 mln. keleivių, gruodį, siekdama išvengti streikų per Kalėdų laikotarpį, pirmą kartą pripažino pilotų profsąjungas. Bet nuo tada su kai kuriomis iš jų jai niekaip nepavyksta susitarti dėl sąlygų.
Praėjusią savaitę „Ryanair“ pilotų streikai paveikė 600 skrydžių Belgijoje, Airijoje, Italijoje, Portugalijoje ir Ispanijoje. Oro linijų teigimu, 100 000 dėl streikų nukentėjusių keleivių teko arba rinktis alternatyvius skrydžius, arba kreiptis dėl išlaidų grąžinimo.
Profsąjungos reikalauja, kad oro linijos darbuotojams, dirbantiems pagal terminuotą sutartį, sudarytų tokias pačias darbo sąlygas kaip ir etatiniams darbuotojams. Jos taip pat siekia, kad „Ryanair“ personalas būtų įdarbinamas pagal tos šalies, kurioje jie dirba, nacionalinius įstatymus, o ne pagal Airijos, kaip yra šiuo metu, nes tokiu atveju darbuotojai netenka galimybės pasinaudoti valstybės išmokomis.
„Ryanair“ tvirtina, kad oro linijų lėktuvai skraido su Airijos vėliava ir jos lėktuvus aptarnauja daugiausia pačios bendrovės pilotai, todėl personalui galioja Airijos įstatymai.
Rita Vidugirienė