Norvegijos verslininkai savo laivyną modernizuoja Klaipėdoje

2015 m. balandžio 13 d. 11:45
ELTA ir lrytas.lt inf.

Nors pasaulinei laivų remonto

Daugiau nuotraukų (1)
Ruošdamasi rinkos dalyvių rotacijai, 2001-ais metais įkurta Norvegijos laivybos verslo lyderė „Sea Cargo“ Lietuvos laivų remontininkams patikėjo modernizuoti tris Ro-Ro tipo laivus. Pirmuoju ir bandomuoju tapo laivas „Trans Carrier“. Po bandomosios modernizacijos, „Sea Cargo“ generalinis direktorius Olė Saevildas liko patenkintas atliktų darbų kokybe bei terminais, todėl uostamiesčio laivų remonto įmonė pasipildė dar dviem užsakymais. Antrasis į doką buvo pastatytas laivas „Ahtela“, trečiasis projekto laivas „Express“, dėl laivo savininko ir vardo pakeitimo procedūros į VLR atvyko dar prieš Naujuosius metus, nors modernizacijos darbai buvo suplanuoti šiek tiek vėliau. Po modernizacijos visų laivų pranašumas tampa akivaizdus – krovinį galima pakrauti savarankiškai, be papildomų kaštų ir prie bet kokios krantinės.
Pasak VLR direktoriaus Andrejaus Babachino, daugiau nei 2.2 milijonų tonų per metus pervežanti kompanija „Sea Cargo“ strategiškai svarbus užsakovas, nes įmonė turi nemažai šio tipo laivų, kuriuos reikia modernizuoti ir pritaikyti atsinaujinusiai palečių pervežimų rinkai. Šiuo metu šių laivų paslaugos yra paklausios, nuolat jaučiamas tokių laivų trūkumas. „Tendencijos rodo, kad šoninio pakrovimo sistema šiandien vėl „madinga“, o Ro-Ro tipo laivų paklausa išaugo ir nebeatitinka pasiūlos, tad tai dar viena nauja sritis, kur galime konkuruoti su kitomis laivų remonto įmonėmis“, – teigė A.Babachinas. Taip pat paminėtina, kad visų trijų koncerno „BLRT Grupp“ laivų remonto įmonių (UAB „Vakarų laivų remontas“, „Tallin Shipyard“ ir „Turku Repair Yard“) veiklos strategijose numatyta didinti modernizavimo projektų apimtis. Viena iš modernizavimo projektų krypčių – išmetamųjų dujų valymo sistemų, įrengimas. Beje, neseniai Estijos ir Suomijos laivų remonto įmonės keturiuose bendrovės „Finnlines“ Ro-Ro tipo laivuose įrengė tokias sistemas. O Suomijos laivų remonto įmonė šią išmetamųjų dujų valymo sistemą dviejuose „Langh Ship“ konteinervežiuose įrengė dar 2014 m.
Prognozės rodo, kad 2015-ieji jūrų verslui Baltijos regione bus kupini iššūkių, dėl geopolitinės situacijos bei krovinių transportavimo brangimo, kurį sąlygojo nuo šių metų sausio 1 dienos išskirtinai tik Baltijos ir Šiaurės jūros regionuose, taip pat La Manšo sąsiauryje įsigalėję itin griežti sudegusio laivų kuro sieros junginių išmetimams į atmosferą reikalavimai. Sieros junginių išmetimas šiuose regionuose sumažintas 10 kartų – nuo 1 proc. iki 0,1 proc. Kituose regionuose jis liko nepakitęs. Tačiau toks normatyvų pasikeitimas gali padėti laivų remonto ir modernizavimo įmonėms padidinti užsakymų skaičių, nes laivų savininkai privalės pakeisti neekologiškus laivus į dujomis varomus ar sumontuoti brangius išmetamųjų dujų valymo įrenginius.
AB „Vakarų laivų gamykla“ įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika sako, kad paslaugų augimo ir užsakymų pritraukimo perspektyvos pirmiausia siejamos su numatytu įmonės vidinės infrastruktūros išvystymu bei planais investuoti į „Panamax" tipo doko įsigijimą. Įmonės ateitis, augimas ir tolimesnė plėtra siejama su būsimais visos VLG įmonių grupės infrastruktūros plėtojimo projektais bei naujomis investicijomis į didesnį plaukiojantį doką.
Laivų remontą ir laivų statybą paskatinti turėtų ir tai, kad Europa veda intensyvias derybas su JAV, dėl investicijų sutarties Johnes akto pakeitimo, kuris reglamentuoja muitų dydžius Europoje pastatytiems ir importuojamiems į JAV laivams. Europa negali konkuruoti su JAV dėl to, kad yra laivų įvežimo muito mokesčiai, taikomi naujiems, Europoje pastatytiems ir suremontuotiems ar modernizuotiems laivams. ES intensyviai derasi su JAV, kad artimiausiu metu Johnes aktas būtų panaikintas ir išaugintų paklausą laivų statybai ir laivų remontui JAV. „Taigi, nors dabartinė situacija yra nebloga, vertinant įvairiausias prognozes ir planuojamas investicijas, ateitis mūsų verslui bus dar geresnė“, – perspektyvomis dalinosi A.Šileika.
AB „Vakarų laivų gamykla“ įmonių grupę vienija 18 skirtingos specializacijos įmonių. Kontrolinį 95,78 proc. AB „Vakarų laivų gamykla“ akcijų paketą valdo Estijos koncernas BLRT Grupp. Įmonių grupėje vien Klaipėdos mieste dirba apie 1900 žmonių.
UAB „Vakarų laivų remontas“ yra viena iš trijų koncernui BLRT Grupp priklausančių laivų remonto įmonių. Kartu su „Tallinn Shipyard“ ir „Turku Repair Yard“ ši laivų remonto įmonių grupė tapo Baltijos jūros regiono lydere aivų remonto bei modernizacijos srityje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.