Lietuvoje populiaraus ženklo vadovės gyvenimas vertas romano – kietos mamulės neįvertino net užpuolikas

Lauko drabužių prekės ženklo „Columbia Sportswear“ įmonei daugybę metų vadovavo Gert Boyle. Ilgametės „Columbia“ vadovės išgyvenimų, kuriuos ji patyrė per gyvenimą, užtektų romanui. Priverstinė emigracija iš nacistinės Vokietijos, skurdas pirmaisiais metais atvykus į JAV, būsimosios sportinės aprangos giganto gelbėjimas nuo bankroto. Moteris įgijo „kietos mamelės“ pravardę. Istorija, kai ją buvo mėginta pagrobti, šį įvaizdį tik sustiprino.

 G.Boyle.<br> Lrytas.lt fotomontažas
 G.Boyle.<br> Lrytas.lt fotomontažas
G.Boyle.<br> „Business Wire“ nuotr.
G.Boyle.<br> „Business Wire“ nuotr.
 G.Boyle nevengė pati pasirodyti įmonės reklamose. <br>„Business Wire“ nuotr.
 G.Boyle nevengė pati pasirodyti įmonės reklamose. <br>„Business Wire“ nuotr.
 G.Boyle.<br>en.wikipedia.org nuotr.
 G.Boyle.<br>en.wikipedia.org nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Nov 19, 2019, 8:28 PM, atnaujinta Nov 19, 2019, 9:12 PM

2010 m. nutiko kai kas, kas „Columbia“ direktorių tarybos gyvenimą padalijo į laikotarpį iki ir po įvykio.

Kai 86-erių G.Boyle priėjo prie savo namų Portlando priemiestyje, pastebėjo, kad sode slepiasi nepažįstamasis. Moteris iš karto suprato, kad kažkas ne taip. Visas juodai apsitaisęs vyras pabandė jai įduoti krepšį su vaisiais.

Moteriai atsisakius jį priimti, nepažįstamasis išsitraukė jos autobiografijos „One Tough Mother: Success in Life, Business, and Apple Pies“ egzempliorių ir paprašė autografo. Iš G.Boyle darkart išgirdęs neigiamą atsakymą vyriškis išsitraukė pistoletą. Vėliau policija nustatė, kad tai buvo muliažas.

Įrėmęs ginklą G.Boyle į galvą, vyras privertė ją įeiti į namus. Ši suprato, kad reikia veikti nedelsiant, todėl pasakė, kad jai reikia išjungti signalizaciją. Kai užpuolikas G.Boyle paleido, moteris ne išjungė signalizaciją, o paspaudė pavojaus mygtuką.

Nusikaltėlis pareikalavo atiduoti papuošalus ir pinigus. Kaip nurodyta byloje, jis parvertė moterį ant grindų, jos burną užkišo kaklaraiščiu, o aukos rankas surišo už nugaros. Atvedęs G.Boyle į jos kambarį, užpuolikas liepė nusirengti ir užrėkė: „Pažadu – nušausiu tave“.

Užpuolikas neįvertino G.Boyle. Vargu ar jis buvo pirmasis, taip stipriai suklydęs.

Tūkstantis atsiprašymų

Praėjus septynioms minutėms po to, kai apgavusi užpuoliką G.Boyle paspaudė pavojaus mygtuką, prie jos namų atskubėjo policija. Nusikaltėlis nuvedė moterį atidaryti durų, tačiau prigrasino ją nužudyti, jei ši pareigūnams papasakos, kas dedasi viduje. Nepaisant to, garbaus amžiaus moteris pribėgo prie laukinių durų ir paprašė pagalbos. Per tą laiką užpuolikas pabėgo iššokęs per balkoną ir pasislėpė miške, bet po kelių valandų jį pavyko sulaikyti vienoje „McDonald's“ užkandinių.

Tai buvo Nestoras Gabrielis Caballero Gutierrezas, kilęs iš Hondūro. Praėjus penkioms dienoms buvo areštuoti du jo bendrai, turėję padėti pagrobti G.Boyle. Nusikaltėliai ruošėsi reikalauti 300 tūkst. JAV dolerių išpirkos.

N.G.C.Gutierrezas pagrobimo planą sumanė, nes jam buvo itin striuka su pinigais gelbstint savo reklamos agentūrą nuo bankroto. Laikraštis „The Oregonian“ skelbė, kad vyras anksčiau nebuvo teistas, tačiau po G.Boyle užpuolimo jo biografijoje atsirado įrašas apie teistumą už pagrobimą, įsilaužimą ir vagystę.

Nusikaltėlis ir dabar kali – jam teismas skyrė 14,5 metų nelaisvės. „Norėčiau, kad visa tai tebūtų klaikus sapnas. Deja, taip nutiko iš tiesų. Aš tūkstantį kartų atsiprašau. Man gaila“, – kalėdamas rašė N.G.C.Gutierrezas.

Laikraštis „The Oregonian“ pranešė, kad jis tokį laišką nusiuntė G.Boyle.

Iš pradžių atrodė, kad G.Boyle atsipirko tik lengvu išgąsčiu. Kai sulaikė nusikaltėlį, policijos viršininkas atvyko pas ją į namus pasiteirauti, kaip ji jaučiasi. „Viskas buvo gerai iki jūs, vilkėdamas šia „North Face“ striuke, atėjote čia“, – atsikirto verslininkė.

Tiesa, vėliau G.Boyle prisipažino išgyvenusi sunkią psichologinę traumą. Kalbėdama teisme, moteris sakė: „Tos nakties negaliu pamiršti. Niekas nepajėgs man grąžinti įprasto ankstesnio gyvenimo“.

Kieta mamulė

2019-ųjų lapkričio 3-ąją G.Boyle mirė. Jai buvo 95-eri.

Istorija apie pagrobimą buvo tik viena jos neįtikėtino gyvenimo detalė.

G.Boyle gimė Vokietijoje, žydų šeimoje. 1937 m., kai jai buvo 13 metų, šeimai teko bėgti iš šalies, nes ant jų namo atsirado užrašas „Čia gyvena žydai“.

Jiems atvykus į Portlandą, šeima teturėjo 20 JAV dolerių. Pasiskolinęs pinigų tėvas nupirko nedidelę skrybėlių parduotuvę „Rosenfeld Hat Co.“, kurią jis greitai pervadino į „Columbia“.

G.Boyle įstojo į Arizonos universitetą mokytis sociologijos – ji niekada neplanavo susisieti gyvenimo su verslu. Tačiau gyvenimas planus pakoregavo.

Viename studentų vakarėlių mergina sutiko Nealą Boylą, tapusį jos vyru. Praėjus 16 metų po jos vestuvių, mirė Gert tėvas. Moters sutuoktinis į savo rankas perėmė verslo vairą ir įmonei vadovavo šešerius metus. Tačiau 1970 m., būdamas 47-erių, jis netikėtai mirė nuo širdies smūgio.

Nors neturėjo jokios patirties vadovauti verslui, G.Boyle ryžosi užimti „Columbia“ vadovės postą. Moteriai padėjo sūnus Timas, kuris tuo metu dar mokėsi universitete.

Prieš mirtį Gert vyras buvo paėmęs 150 tūkst. JAV dolerių paskolą. Kad ją gautų, jis užstatė šeimos namus, gyvybės draudimo polisus, užmiesčio namą ir savo motinos būstą, rašo forbes.ru.

Kai Gert su sūnumi ėmė vadovauti „Columbia“, jie vos nebankrutavo. Tais metais pardavimai smuko ketvirtadaliu ir siekė 600 tūkst. JAV dolerių. Banko atstovai jiedviem netgi siūlė kompaniją parduoti. Potencialus pirkėjas pasiūlė ją išpirkti už apgailėtinus 1,4 tūkst. JAV dolerių.

Motina ir sūnus tokiais pinigais nesusigundė ir pasiryžo patys prikelti šeimos verslą. Tam prireikė laiko, tačiau praėjusio amžiaus devintajame dešimtmetyje „Columbia“ tapo lyderiaujančiu sportinės aprangos prekės ženklu.

Būtent tada, 1984-aisiais, pasirodė legendinė reklaminė kampanija su šūkiu „Kieta mamulė“, kurios žvaigžde tapo pati G.Boyle. Įmonės pardavimai ėmė augti dėl reklaminės kampanijos ir puikiai pirktų striukių „Bugaboo“ su pliso pamušalu, kuris tvirtintas užtrauktuku.

2004-aisiais Boyle'ų šeima valdė vieną pelningiausių drabužių kompanijų pasaulyje, kurios pelningumas siekė 19 proc., o pajamos – 1,1 mlrd. JAV dolerių.

Tačiau 2009 m. pardavimai praktiškai nustojo augti, o pelnas smuko iki 7 procentų. Tuo pat metu karą kompanijai „Columbia“ paskelbė korporacija „VF Corp.“, 2000-aisiais nupirkusi ant bankroto slenksčio atsiradusią taip pat lauko drabužius gaminančią „The North Face“.

Konkurentė ėmė stumti Boyle'ų kompaniją iš specializuotų lauko drabužių parduotuvių. Per penkerius metus ji padvigubino pardavimus šiame segmente ir dargi perviliojo vieno „Columbia“ skyriaus vadovą.

Įmonę išgelbėjo gebėjimas staiga reaguoti į smūgius. Po prasto periodo 2005-2009 m. „Columbia“ rinkai pristatė patį sėkmingiausią per kelis dešimtmečius gaminį – striukę su termoizoliacine technologija. Toks drabužis kainavo 250 JAV dolerių – tiek pat, kiek ir „The North Face“ gaminys, tačiau kur kas pigiau, nei kitos konkurentės – „Canada Goose“ – siūlomas rūbas už 825 JAV dolerių. Per pirmuosius striukės su termoizoliacine technologija pardavimo metus „Columbia“ vien iš šio gaminio uždirbo 86 mln. JAV dolerių.

G.Boyle „Columbia“ generalinės direktorės pareigas ėjo iki 1988 metų, o tuomet valdžią perleido sūnui, o ji pati iki mirties liko kompanijos direktorių tarybos narė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.