Devynių su puse mėnesio dukrelę sūpuojanti I. Prudnikovaitė-Pitrėnė pasiilgo dainavimo, todėl džiugiai neria į Piotro Čaikovskio operą „Oneginas”. Tačiau motinystė iš operos solistės reikalauja nemažos duoklės.
„Gimus vaikui fiziologiniai organizmo pokyčiai ir žindymas turi įtakos balsui. Maitinant kūdikį nepatartina daug dainuoti, nes hormonų veikla ir balso stygos yra susijusios.
Tačiau Olgos vaidmuo nėra toks didelis, kad bijočiau jo imtis ir sau pakenkčiau. Dar noriu maitinti kūdikį, todėl dėl dainavimo nenutrauksiu žindymo”, – sakė lapkričio pabaigoje operoje „Oneginas” dainuosianti I.Prudnikovaitė-Pitrėnė.
Operos atlikėja įsitikinusi, kad Olgos vaidmuo palankus norint grįžti į sceną. Jeigu jis būtų gerokai didesnis, solistei pritrūktų energijos.
„Man trūksta fizinių jėgų, nes negaliu susigrąžinti iki nėštumo buvusio kūno svorio. Netekau aštuonių kilogramų, man tai yra daug.
Nepavyksta jų priaugti, nes maitinu kūdikį – viską atiduodu jam”, – apie nelengvą motinystę pasakojo mecosopranas I.Prudnikovaitė-Pitrėnė.
Prie Vilniaus miesto operos kūrėjų prisijungusią Ievą visapusiškai palaiko artimieji. Jauna mama turi būrį pagalbininkų.
Kai solistei reikės mokytis tekstą ar repetuoti, su vaiku pasiruošę pabūti ne tik sutuoktinis dirigentas Modestas Pitrėnas, bet ir solistės tėvai, anyta. Be to, Veronika jau dabar pratinama prie auklės.
„Dalios pasiūlymą į repeticijas atsinešti vaiką priėmiau kaip pajuokavimą. Juk vaikas mažas, todėl jį tampyti į teatrą ar kitas viešąsias vietas būtų kvaila”, – šyptelėjo I.Prudnikovaitė-Pitrėnė.
Į „Oneginą” solistė sugrįš gerokai pasikeitusi – ne tik dar labiau sulieknėjusi, bet ir pakeitusi šukuoseną. Po gimdymo Ieva nusikirpo pečius gaubusius plaukus.
„Seniai norėjau turėti trumpus plaukus. Bet tokia galimybe pasinaudojau augindama vaiką, kai nebuvo numatyta didelių scenos vaidmenų, neprivalėjau laikytis numatyto įvaizdžio.
Nusikirpau dėl to, kad po gimdymo slinko plaukai. Leidžiu jiems sustiprėti. Man šiuo metu yra patogiau tvarkytis trumpus plaukus”, – nauju įvaizdžiu džiaugėsi operos dainininkė.
Operos solisto Vladimiro Prudnikovo ir pianistės Nijolės Ralytės duktė Ieva anksčiau neįsivaizdavo, kad motinystė bus tokia sudėtinga.
Latvijos nacionalinės operos vyriausiojo dirigento M.Pitrėno (38 m.) ir I.Prudnikovaitės-Pitrėnės pirmagimė į pasaulį atskubėjo truputį anksčiau, negu buvo planuota.
„Motinystė visiškai keičia gyvenimą. Buvau tikra, kad į darbus grįšiu po poros mėnesių. Tik tapusi mama įsitikinau, kad vaikas atima ir daug jėgų, ir visą laiką. Dabar reikia save pamiršti”, – neslėpė Ieva.
Tačiau jau dabar ji žino būsimų savo darbų grafiką Vokietijos Eseno operos teatre, kuriame dirbo iki motinystės atostogų.
Ateinantį pavasarį lietuvė Eseno operos teatre dainuos viešnios teisėmis. Solistė džiaugėsi, kad šio teatro vadovai lanksčiai pažvelgė į pasikeitusią jos šeimos situaciją.
„Teatro vadovams užsiminiau, kad Esene nenorėčiau nuolat būti, nes turiu vaiką.
Todėl jie suplanavo visus mano vaidmenis tam tikram laikotarpiui, kurį atidirbusi vėl būčiau laisva”, – pasakojo solistė.
Visu krūviu dirbti į Vokietijos teatrą lietuvė turėtų grįžti 2013 metų rudenį. I.Prudnikovaitė-Pitrėnė į Eseną ketina vykti kartu su vaiku ir viliasi, kad kai ji dainuos, dukterį prižiūrės sutuoktinis.
„Vienu metu aš prie jo derinuosi, ateis laikas, kai jam teks prie manęs prisiderinti. Šeimoje tai neišvengiama. Vaiku rūpinamės kartu.
Juolab kad teatre į mano šeimos padėtį žiūrima lanksčiai. Antraip turėčiau atsisakyti karjeros ambicijų”, – įsitikinusi Ieva.
D.Ibelhauptaitės suburtoje solistų trupėje Ieva taip pat jaučiasi puikiai, nes su jais yra senokai pažįstama.
Prieš penkerius metus ji dainavo D.Ibelhauptaitės režisuotoje Wolfgango Amadeaus Mozarto operoje „Užburtoji fleita”. Tad dabar solistė jaučiasi tarsi grįžusi į šeimą.
„Gerai, kad dabar man pasiūlė Olgos vaidmenį, nes jį po kelių mėnesių reikės atlikti Eseno ir kituose teatruose. Dabar puiki proga jį išmokti.
Taip pat yra gera, kad šį vaidmenį atliksiu be streso, nes su D.Ibelhauptaitės trupe puikiai sutariu”, – džiaugėsi mama tapusi operos solistė.