Neįgaliesiems pritaikyta automatinių degalinių infrastruktūra?

Automatinių degalinių tinklo „Neste Lietuva“ atstovai paskelbė pritaikę degalinių infrastruktūrą žmonių su judėjimo negalia poreikiams. Pasak jų, įdiegus tam tikrus pakeitimus mokėjimo terminaluose, įsipilti kuro neįgalieji dabar gali patogiau.

Klaviatūra, kuria naudojantis galima pasirinkti kolonėlę, susimokėti už degalus, atsispausdinti kvitą, atnaujintose degalinėse nuleista 25 centimetrais žemiau, tačiau Ramunei ji vis tiek atrodo aukštokai.<br>Linos Jakubauskienės nuotr.
Klaviatūra, kuria naudojantis galima pasirinkti kolonėlę, susimokėti už degalus, atsispausdinti kvitą, atnaujintose degalinėse nuleista 25 centimetrais žemiau, tačiau Ramunei ji vis tiek atrodo aukštokai.<br>Linos Jakubauskienės nuotr.
Ramunei klaviatūrą pavyksta pasiekti tik pasistačius vežimėlį šonu.<br>Linos Jakubauskienės nuotr.
Ramunei klaviatūrą pavyksta pasiekti tik pasistačius vežimėlį šonu.<br>Linos Jakubauskienės nuotr.
Erdvės manevruoti vežimėliu pakanka, pasiekti kuro žarną nesunku.<br>Linos Jakubauskienės nuotr.
Erdvės manevruoti vežimėliu pakanka, pasiekti kuro žarną nesunku.<br>Linos Jakubauskienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lina Jakubauskienė

Jul 17, 2016, 8:00 AM, atnaujinta Apr 10, 2018, 12:13 PM

Naujiena – puiki. Tačiau ar naujoji infrastruktūra išties tinkama žmonėms, judantiems neįgaliojo vežimėliu, nusprendžiame išbandyti praktiškai. Padėti sutinka Ramunė Šidlauskaitė, gidas ir pagalbininkas mokėjimo sistemos subtilybėms išsiaiškinti buvo „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Audrius Miežys.

Ne viskas sklandu

Su eksperimento dalyviais susitinkame vienoje „Neste“ degalinių. Ramunė privažiuoja nuosavu automobiliu, kurį vairuoja ne vienus metus. „Stengiuosi būti kuo savarankiškesnė. Automobilis – kasdienis pagalbininkas, tad ir degalus tenka piltis dažnai. Turiu ir mėgstamas vietas, kur visada sulaukiu pagalbos, kur mane atpažįsta. Automatinėje degalinėje piltis benzino kol kas neteko“, – pripažįsta Ramunė.

Išbandyti naujovę merginai smalsu; mikliai iškėlusi iš automobilio neįgaliojo vežimėlį ir atsisėdusi į jį, Ramunė pririeda prie mokėjimo terminalo. Klaviatūra, kuria naudojantis galima pasirinkti kolonėlę, susimokėti už įsipiltus degalus, atsispausdinti kvitą, atnaujintose degalinėse nuleista dvidešimt penkiais centimetrais žemiau. Tikėtasi, kad tokiame aukštyje žmonėms neįgaliojo vežimėliuose ją pasiekti bus patogiau.

Tačiau Ramunei klaviatūra vis tiek atrodo aukštokai. Mergina – fiziškai tvirta, tad prisitaikyti prie šiokių tokių nepatogumų jai nėra sudėtinga. Vežimėlį ji pasuka šonu, ir atstumas iki klaviatūros sumažėja.

„Turintys sunkesnę negalią ar žemesnio ūgio žmonės panašioje situacijoje jau susidurtų su problemomis. Jiems veikiausiai tektų prašyti aplinkinių pagalbos. Akivaizdu, jog pagrindas, ant kurio sumontuotas terminalas, pernelyg aukštas. Jį šiek tiek pažeminus, klaviatūrą sėdinčiam vežimėlyje neįgaliajam pasiekti būtų patogiau“, – išsyk pastebi Ramunė.

A. Miežio teigimu, terminalas ant aukštesnės pakylos montuojamas saugumo sumetimais. „Kai danga slidi, į degalinę įvažiavęs automobilis gali į jį atsitrenkti, todėl aukštesni borteliai – būtini. Tačiau kai kuriose naujai pastatytose degalinėse borteliai jau šiek tiek pažeminti, ten neįgaliesiems savarankiškai įsipilti degalų paprasčiau“, – aiškina specialistas.

Susimokėjusi už kurą banko kortele, Ramunė patraukia piltis degalų. Erdvės manevruoti vežimėliu pakanka, pasiekti kuro žarną nesunku, tad ši procedūra neužtrunka. Atsispausdinti kvitą merginai taip pat pavyksta. Nors degalų bakas pripildytas, Ramunė pripažįsta: lengva nebuvo. „Verslininkai, investuojantys į panašias paslaugas, visada turėtų konsultuotis su neįgaliaisiais; antraip didelės sumos gali būti paleistos vėjais“, – sako mergina.

A. Miežys patikina: įdiegiant sistemą, į neįgaliųjų pageidavimus buvo atsižvelgta. Tačiau verslininkai privalėjo paisyti įvairių techninių, saugumo ir dizaino reikalavimų. „Šiuo metu neįgaliųjų labui padarėme viską, kas buvo įmanoma. Ateityje, įrengdami naujas degalines ar renovuodami dabartines, sistemą stengsimės tobulinti“, – teigia A. Miežys.

Renkasi, kur patogiau

Pasak Ramunės, neįgaliesiems svarbi kiekviena naujovė, kuri suteikia galimybę jiems tapti savarankiškesniems. „Degalines mes, sėdintieji neįgaliojo vežimėliuose, renkamės ne pagal tai, kur galima įsipilti pigesnių degalų. Svarbiausias kriterijus – patogumas ir prieinamumas. Svarbu ir tai, kad prireikus pagalbos, ji būtų suteikta laiku“, – sako Ramunė.

Merginai nesyk teko lankytis užsienyje. Ten ir automatinėse degalinėse, pažymėtose specialiu neįgaliojo ženklu, nurodyti telefonai, kuriais paskambinus galima išsikviesti pagalbą. „Jei degalinėje yra specialūs ženklai, išsyk aišku, kad į pagalbą ateis gebantis neįgaliajam padėti žmogus“, – sako Ramunė.

Tokia galimybė numatyta ir automatinėse „Neste“ degalinėse. Nuspaudus specialų mygtuką, atsiliepia operatorė Renata. Ji patikina: jei prireiktų, pagalbininkas būtų išsiųstas. Tiesa, neaišku, kiek jo tektų laukti.

Beje, kalbantis su operatore, Ramunei nereikia stiebtis arčiau mikrofono: operatorė puikiai girdi atokiau vežimėlyje sėdinčią merginą.

Atsižvelgs į pastabas

Nepaisant kai kurių trūkumų, Ramunė džiaugiasi verslininkų pastangomis pritaikyti degalinių infrastruktūrą žmonėms su judėjimo negalia. „Gerai, kad vežimėliu nereikia važiuoti į degalinės vidų. Iš patirties žinau: ten priešais duris dažnai būna nuolydis, todėl jas sunku atidaryti. Be to, neįgalųjį vežimėlyje pasitinka guminės dangos ar kilimėliai. Galimybė atlikti visas procedūras lauke mums ypač patogi. Be to, dabar galėsime įsipilti degalų ir automatinėse degalinėse – tokia paslauga iki šiol mums nebuvo prieinama.“

Pasak A. Miežio, į automatines degalines neįgalieji vis dėlto ryždavosi užsukti ir anksčiau. „Teko matyti, kaip turintieji judėjimo negalią vairuotojai operacijoms atlikti naudojosi lazdele arba prašydavo kitų žmonių pagalbos. Dabar įsipilti degalų jiems bus paprasčiau.“

Ramunė tikisi, jog anksčiau ar vėliau Lietuvą pasieks ir dar viena moderni naujovė – galimybė už degalus susimokėti išmaniuoju telefonu. Tokia sistema jau veikia kai kuriose užsienio šalyse.

„Neste Lietuva“ atstovai savo ruožtu žada atsižvelgti į visas neįgaliųjų išsakytas pastabas. Jie viliasi, jog investicijos į neįgaliesiems pritaikytą infrastruktūrą nenueis veltui ir kasmet galimybe savarankiškai įsipilti degalų pasinaudos tūkstančiai neįgaliųjų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.