„Formulės 1“ pilotų rinka dar žada staigmenų

Regis, nieko nebegali būti aiškesnio, kai čempionės titulą ginanti „Red Bull“ išplatino oficialų pranešimą, jog kitais metais iš „Formulės 1“ pasitraukiančio australo Marko Webberio vietą užims jo tautietis, dabartinis „Toro Rosso“ lenktynininkas Danielis Ricciardo, o atitinkamu „Ferrari“ komandos sprendimu brazilą Felipę Massą pakeis suomis Kimi Raikkonenas, italų ekipai jau atstovavęs 2007-2009 metais ir būtent su ja kartą iškovojęs pasaulio čempiono titulą.

„Formulės 1” gerbėjų laukia dar daugiau naujienų iš pilotų rinkos.<br>AP archyvo nuotr.
„Formulės 1” gerbėjų laukia dar daugiau naujienų iš pilotų rinkos.<br>AP archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Juozas Mažeikis

Sep 13, 2013, 2:32 PM, atnaujinta Feb 22, 2018, 5:56 AM

Tačiau labai dažnai taip būna, o ypač „Formulėje 1“, kai vieni dėl sėkmingų kontraktų ploja katučių, kiti – niršta ir rezga slaptus planus, iš pradžių plintančius gandų pavidalu, o paskui neretai tampančius realybe.

Reikia pavyzdžių? Dar birželio pabaigoje kuluaruose pasklidus kalboms, jog greitasis suomis slapčia krauna lagaminą į „Ferrari“, kone visa italų stovykla, pradedant iškiliuoju jos prezidentu Luca di Montezemolo ir baigiant eiliniu mechaniku, kruopščiai sukančiu bolido ratų veržles, choru tvirtino „tai neįmanoma“.

Tačiau tas „neįmanoma“ vos po poros mėnesių tampa realybe, ir, regis, tvirtai tikėjęs savo pašaukimu F.Massa priverstas palikti italų komandą, kuriai jis ištikimai tarnavo nuo pat 2006-ųjų.

Kodėl taip atsitinka net aukščiausiame automobilių sporto ešelone, kur atsitiktinumų, regis, išvis neturėtų būti?

Keistai susiklosčiusios aplinkybės

Daugelis „Formulės 1“ specialistų dar prieš Italijos „Grand Prix“ lenktynes Moncoje tikėjosi, jog kontraktas tarp K.Raikkoneno ir „Ferrari“ jau pasirašytas. Tačiau italų ekipa nemelavo, informavusi, jog šiemet namų lenktynėse naujienų nebus.

Tiesa, sutarties sąlygos ne kartą buvo aptartos, tačiau K.Raikkonenas iki pat lemtingojo sekmadienio, kai „Formulė 1“ atsisveikino su Europos trasomis, buvo linkęs pasilikti „Lotus“ ekipoje. Tačiau aplinkybės taip susiklostė, jog iškart po Italijos „Grand Prix“ lenktynių finišo suomis italų komandos vadovams nusiuntė signalą sutinkąs kitais metais tapti jų šeimos nariu.

Kimi iš „Lotus“ tikėjosi ne tik finansinių garantijų, bet ir technologinių, o svarbiausia – konkurencingo bolido, su kuriuo jis galėtų kovoti dėl čempiono titulo. Tačiau garantijų vis nebuvo, o iš Maranelo, kur įsikūrusi „Ferrari“, kasdien sklido vis garsesni balsai, jog komanda tuoj pat priims sprendimą dėl pilotų sąrašo.

Suomis nenorėjo likti prie suskilusios geldos, ir jam nieko kito nebeliko, kaip belstis į „Ferrari“ būstinės duris. (Sklinda kalbos, jog „Red Bull“ dar anksčiau nustojo domėtis suomiu tik dėl jo senyvo amžiaus. K.Raikkonenui spalio 17 d. sukaks 34 metai).

Tačiau labiau stebina ne suomio sugrįžimas į tą pačią upę, o tai, kaip pavyko visai italų komandai įtikinti kompanijos prezidentą L.di Montezemolo, kad jis patikėtų tokios rokiruotės efektu. Juk dar prieš metus L.di Montezemolo tvirtino, jog apie tokį manevrą negali būti nė kalbos.

Kalbama, jog prezidentas buvo gerokai įpykęs, kai 2009 m. suomis, palikdamas „Ferrari“, ne tik nepadėkojo jam, bet ir pareiškė, jog „Ferrari“ dosniai atlygino suomiui už anksčiau laiko nutrauktą kontraktą vien todėl, kad greičiau raudonųjų stovyklą galėtų papildyti Fernando Alonso ir pagrindinis lenktynininko rėmėjas – „Santander“ bankas.

Tačiau laikas – geriausias gydytojas. „Ferrari“ specialistams visgi pavyko įtikinti kompanijos prezidentą, jog F.Alonso ir K.Raikkoneno duetas neturėtų sau lygių „Formulėje 1“ ir kad suomis pelnytų daug daugiau taškų, nei pastaraisiais metais F.Massa, o visa tai tai įgalintų rimtai kautis dėl itin vertingos finansine prasme Konstruktorių taurės. Už ir prieš

Ar taip ir bus iš tikrųjų? Autoritetingiausių „Formulės 1“ specialistų nuomonės skyla kone lygiai perpus. Vieni teigiamai vertina šį „Ferrari“ žingsnį, kiti linkę manyti, jog K.Raikkonenui savo sportinę karjerą vertėjo užbaigti „Lotus“.

Ne vien todėl, kad seniausias „Formulės 1“ lenktynininkų duetas (F.Alonso – 32 m., K.Raikkonenui greitai stuktelės 34-eri) kitais metais darniausiai griežtų visame lenktynininkų orkestre. Daugelis mano, jog sėkmė lydės tuos, nebūtinai labiausiai patyrusius, kurie sugebės pagal kintantį reglamentą pasigaminti galingiausius ir patikimiausius variklius.

Treti pranašauja, jog jei toks „Ferrari“ duetas ir išliks, Fernando su Kimi sugyvens kaip šuo su kate. Blogiausia, jog vienam gali tekti net trauktis, nes nė vienas jų nesitaikstys su antraeilio vaidmeniu, kuris jau kelis dešimtmečius neišvengiamai tekdavo vienam „Ferrari“ pilotų. Pakanka prisiminti Eddie Irvine‘ą, Rubensą Barrichello ar Felipę Massą.

Keista, tačiau nė vienas iš jų, palikęs „Ferrari“, nepasiekė didesnių aukštumų, nei buvo laimėję atstovaudami italų komandai.

Griežta drausme garsėjančioje „Ferrari“ net lyderiui anaiptol ne viskas leistina. Užteko F.Alonso tik porą kartų išreikšti pageidavimą turėti pajėgesnį bolidą, kaip jam nedviprasmiškai buvo paliepta prikąsti liežuvį ir neužsiiminėti destrukcija.

Iš kitos pusės, F.Alonso kaip partneris būtų daug parankesnis F.Massa, o ne aikštingasis Kimi, kurį pastumti nebus taip paprasta.

Ne vien dėl šių aplinkybių „Ferrari“ sprendimą susigrąžinti K.Raikkoneną viešai sukritikavo buvęs raudonųjų sporto direktorius Cesare Fiorio.

„Žaviuosi greitojo suomio talentu, tačiau man nepriimtinas jo gyvenimo stilius bei požiūris į techninius dalykus, - sakė buvęs sporto direktorius. – Norint tapti čempionu, vien talento nepakanka. Nepatinka, kad jis, vos pasibaigus eilinei bandymų sesijai, pirmas susirenka daiktus ir pirmas palieka stovyklą. Todėl jei būtų buvusi mano valia, ieškočiau jauno sportininko, ateities deimanto.“

Įvaizdis neapgauna

Dalydamasis mintimis apie amžiaus sandėrį, kaip daugelis vertina K.Raikkoneno sugrįžimą į „Ferrari“, itin aktyvus buvo Davidas Coulthardas, buvęs suomio partneris „McLaren“ ekipoje.

„Ar šis Kimi sugrįžimas į „Ferrari“ bus vertinamas kaip drąsus žingsnis, ar jis taps katastrofa ne tik pačiam lenktynininkui, bet ir paliktai bei jį priėmusiai komandoms, pamatysime vėliau, - teigia buvęs F1 pilotas D.Coulthardas. – Tačiau ne vienerius metus praleidęs kartu su Kimi, galiu pasakyti, jog jo susikurtas įvaizdis labai artimas pačiam sportininkui.

Jis iš tiesų talentingas, šaltas kaip ledas ir absoliučiai apolitiškas. Jam visiškai svetimi bet kokie suokalbiai, užkulisiniai žaidimai ir intrigos, kurių F1 nestinga. Jis, kaip ir „Ferrari“ paliekantis F.Massa, stropiai dirbs, o ne siūbuos valtį imituodamas plaukimą. To Kimi nedarė nei 2008, nei 2009-aisiais, kai F.Massa turnyrinėje lentelėje jį lenkė.“

D.Coulthardo nuomone Fernando puikiai jaučiasi „Ferrari“ ir nederėtų prisiminti 2007 metų, kai ispanas juos vos „ištempė“ atstovaudamas „McLaren“, kurioje aiškiai nepritapo akis į akį susidūręs su itin agresyviu naujoku Lewisu Hamiltonu.

„Mano nuomone, dabar F.Alonso – silpnų vietų neturintis lenktynininkas, kurio šių savybių niekaip nepaveiks K.Raikkoneno atėjimas į „Ferrari“, - teigia D.Coulthardas. – Todėl per tuos dvejus metus, kol galios suomio kontraktas su „Ferrari“, ispanas padarys viską, kad niekas nesutrukdytų jam pakilti iki dar vienos aukštumos.“ Vokiečiai F.Alonso perša „Lotus“

Tačiau anaiptol ne visi tokie optimistai, kaip buvęs K.Raikkoneno batalijų bendražygis.

Vokietijos spaudoje, kurioje paprastai išsipildo dauguma pradžioje tik gandais laikomų informacijų, F.Alonso vis dažniau peršamas „Lotus“, kurioje ispanas lenktyniavo 2003-2006 m. ir 2008-2009 m. ir su kuria du kartus laimėjo pasaulio čempiono laurus.

Trečiojo sugrįžimo į tą pačią upę, jei taip nutiktų iš tiesų, priežastimis vokiečių spauda laiko tą patį charakterių ir savybių nesuderinamumą, kuris išryškėtų jau po pirmųjų kelių lenktynių ar net bandymų su būsimu partneriu.

Priežastys, dėl kurių būtų neįmanomas toks žingsnis, - tik finansinės, kurios dabar „Lotus“ tikrai nėra geros ir negali optimistiškai nuteikti bet kurio pajėgaus lenktynininko.

Tačiau niekas negali paneigti, jei „Lotus“ visgi pavyktų sugundyti F.Alonso, kad paskui ispaną į šią ekipą neateitų ir jo ištikimasis „Santander“, o jei taip atsitiktų – ir prancūziškų automobilių gamintojas „Renault“.

Tada komanda vėl susigrąžintų senąjį, prancūzų ausiai itin mielą „Renault“ pavadinimą.

„Jei Fernando pasibelstų į mano duris, jas mielai ir kuo plačiausiai jam atverčiau“, - interviu Vokietijos „Bild“ sakė „Lotus“ ekipos vadovas Ericas Boullier.

Taigi, jei „Red Bull“ žinia apie M.Webberio pamainą buvo sutikta labai ramiai, tai to nepasakysi apie permainas „Ferrari“, kurios gali sukelti dar didesnę griūtį bei tikrą vertybių perkainojimą visoje „Formulės 1“ pilotų rinkoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.