Singapūre – S.Vettelio džiaugsmas, F.Alonso ir K.Raikkoneno šypsenos

Neįveikiamas. Tokius žodžius ištarė ne vienas „Formulės 1” komentatorius, stebėjęs Singapūro „Grand Prix“ lenktynes. Sekmadienį prožektorių šviesoje blizgėjo „Red Bull“ ženklas, o ant aukščiausios pakylos stovėjo sezono lyderis Sebastianas Vettelis. Vokietis Singapūre laimėjo trečiąjį kartą iš eilės ir dar labiau padidino atotrūkį „Formulės 1” pilotų įskaitoje. Ši pergalė - septintoji S.Vettelio šių metų sezone.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Sep 22, 2013, 2:54 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 10:37 PM

Vieną įspūdingiausių pasirodymų pateikė Kimi Raikkonenas. Startavęs 12-oje pozicijoje jis užėmė trečiąją vietą. Antrasis buvo Fernando Alonso.

S.Vettelis lenktynes, kuriose vieną kartą prireikė saugos automobilio, pradėjo „pole“ pozicijoje ir nė karto nepatyrė rimtesnio išbandymo, važiuojant pirmoje pozicijoje.

Tačiau Marina Bėjaus trasoje kovos vyko ne dėl pirmosios vietos – S.Vettelis buvo aiškus lyderis, visus palikęs už nugaros ir tikslingai vykęs finišo link.

Įdomi kova vyko tarp „McLaren“ atstovo Jensono Buttono ir „Lotus“ lenktynininko K.Raikkoneno. Pastarasis 55 rate atliko gerą manevrą ir išsiveržė į trečiąją vietą. Vėliau J.Buttono nesėkmės nesibaigė – jį lenkė ir daugiau pilotų.

Lenktynėse nepasisekė M.Webberiui. Sugedo jo bolidas.

Gestas. Itin gražų vaizdą „Formulės 1” gerbėjai išvydo lenktynių pabaigoje. Sugedus M.Webberio bolidui šis turėjo keliauti iki techninio aptarnavimo zonos. Jam padėjo F.Alonso iš „Ferrari“, pasisodinęs ant jo M.Webberį.

Komentarai.

K.Raikkonenas kalbėjo apie savo nugaros traumą. „Pasisekė, kad nelabai (trukdė, - Red.). Jausmas nėra labai geras, tačiau tai nesvarbu. Dabar turime dvi savaites atstatyti sveikatą. Lenktynėse buvau pasirinkęs gerą greitį, sugebėjau aplenkti varžovus. Todėl nuolat spaudžiau ir sugebėjau išsiveržti. Džiaugiuosi, kad niekas manęs nesugavo.“

S.Vettelis: „Pradžia buvo sudėtinga. N.Rosbergas turėjo geresnį startą, tačiau jis padarė „per gilų“ posūkį ir aš sugebėjau atsigriebti. Tai buvo labai svarbu. Mano bolidas – neįtikėtinas. Buvo malonu juo važiuoti tokioje pakvaišusioje trasoje. Lenktynės buvo ilgos, todėl daug kas galėjo nutikti blogo. Negalėjau sau leisti atsipalaiduoti. Pabaigoje aš jau kontroliavau atstumą.“

F.Alonso: „Pradžia buvo smagi. Žinojome, kad šioje trasoje dideliu greičiu nelėksime, todėl turėjome atrasti kitokią strategiją nei visos komandos. Pabaigoje mūsų taktika pasiteisino. Esame tokioje pozicijoje, kurioje nieko negalime prarasti.“

Rikiuotė (vieta, pilotas, komanda, laikas)

1. Sebastian Vettel  RedBull - Renault 1 val. 59,13.132 sek.

2. Fernando Alonso  Ferrari +00:32.627

3. Kimi Raikkonen Lotus - Renault 00:43.920

4. Nico Rosberg  Mercedes 00:51.155

5. Lewis Hamilton  Mercedes 00:53.159

6. Felipe Massa  Ferrari 01:03.877

7. Jenson Button McLaren 01:23.354

8. Sergio Perez McLaren 01:23.820

9. Nico Huelkenberg  Sauber - Ferrari 01:24.261

10. Adrian Sutil  Force India - Mercedes 01:24.668

11. Pastor Maldonado  Williams - Renault 01:28.479

12. Esteban Gutierrez Sauber - Ferrari 01:37.894

13. Valtteri Bottas  Williams - Renault 01:45.161

14. Jean-Eric Vergne Toro Rosso - Ferrari 01:53.512

15r. Mark Webber  RedBull - Renault 1 lap

16. Giedo van der Garde  Caterham - Renault 1 lap

17. Max Chilton Marussia - Cosworth 1 lap

18. Jules Bianchi Marussia - Cosworth 1 lap

19. Charles Pic  Caterham - Renault 1 lap

20r. Paul Di Resta  Force India - Mercedes 7 laps

r. Romain Grosjean Lotus - Renault 24 laps

r. Daniel Ricciardo  Toro Rosso - Ferrari 37 laps

r – pasitraukė.

Įskaitos.

Pilotų įskaita (vieta, pilotas, komanda, taškai)

1. Sebastian Vettel  Red Bull 247

2. Fernando Alonso Ferrari 187

3. Lewis Hamilton  Mercedes 151

4. Kimi Raikkonen Lotus 149

5. Mark Webber  Red Bull 130

6. Nico Rosberg Mercedes 116

7. Felipe Massa Ferrari 87

8. Romain Grosjean Lotus 57

9. Jenson Button McLaren 54

10. Paul Di Resta Force India 36

11. Adrian Sutil Force India 26

12. Sergio Perez McLaren 22

13. Nico Huelkenberg Sauber 19

14. Daniel Ricciardo Toro Rosso 18

15. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 13

16. Pastor Maldonado Williams 1

17. Esteban Gutierrez Sauber 0

18. Valtteri Bottas Williams 0

19. Jules Bianchi Marussia 0

20. Charles Pic  Caterham 0

21. Giedo van der Garde Caterham 0

22. Max Chilton  Marussia 0

Konstruktorių įskaita (vieta, komanda, taškai)

1. RedBull - Renault 377

2. Ferrari 274

3. Mercedes 267

4. Lotus - Renault 206

5. McLaren 76

6. Force India - Mercedes 62

7. Toro Rosso - Ferrari 31

8. Sauber - Ferrari 19

9. Williams - Renault 1

10. Marussia - Cosworth 0

11. Caterham - Renault 0

Lenktynės.

Iškart startavus S.Vetteliui iššūkį metė N.Rosbergas, pirmasis įveikęs pirmąjį posūkį, tačiau „Red Bull“ lyderis susitvarkė su situacija.

Puikiai startavo F.Alonso, kuris iš septintosios vietos pakilo į trečiąją.

Trečiajame rate trečias lenktynes pradėjęs R.Grosjeanas buvo praradęs dvi pozicijas. Po šešių ratų pirmasis buvo S.Vettelis, antrasis - N.Rosbergas, trečiasis – F.Alonso.

11-ame rate K.Raikkonenas pirmasis lenktynėse pasuko į techninio aptarnavimo zoną. Ilgą laiką nuo S.Perezo, buvusio dešimtoje vietoje, atsilikinėjęs „Lotus“ lenktynininkas pasikeitė padangas.

Šešioliktame rate į techninio aptarnavimo zoną užsuko L.Hamiltonas. Jį čia nufilmavo futbolo žvaigždė Davidas Beckhamas, esantis „Mercedes“ garaže. L.Hamiltonas į zoną užsuko būdamas penktoje vietoje, o į trasą sugrįžo septintas.

Į lyderių trejetuką jau buvo įsiveržęs „Lotus“ atstovas R.Grosjeanas. Jis buvo trečias. Pirmojoje vietoje buvo S.Vettelis, antrasis N.Rosbergas. Tačiau ilgai R.Grosjeanas nesidžiaugė – jis krito į šeštąją vietą.

Aštuonioliktame rate S.Vettelis užsuko į techninio aptarnavimo zoną, nes norėjo pasikeisti padangas. Jis pirmavo prieš N.Rosbergą 3,6 sekundės. Trečiasis buvo P. Di. Resta.

22-ame rate N.Rosbergas nuo lyderio S.Vettelio atsilikinėjo devyniomis sekundėmis. Jis dėl savo persekiotojo F.Alonso įtampos nejautė - „Mercedes“ pilotas pirmavo aštuoniomis sekundėmis. Didesnį spaudimą jautė F.Alonso. Trečioje vietoje buvusį F.Alonso nuo M.Webberio, R.Grosjeano ir L.Hamiltono skyrė apie trys sekundės.

27 rate iš trasos buvo pašalintas Danielio Ricciardo bolidas. Pilotas 18 rate patyrė avariją, po kurios trasoje pasirodė saugos automobilis. Pastarasis trasą paliko po keleto ratų.

32 rate S.Vetteliui komandos instruktorius pasakė, kad pilotas gali savo padangas panaudoti, siekdamas padidinti atotrūkį. Vokietis reagavo žaibiškai – jis atotrūkį nuo N.Rosbergo padidino iki 3,2 sek. Trečiasis buvo M.Webberis, aplenkęs L.Hamiltoną ir F.Alonso.

41 rate S.Vettelis turėjo puikų pranašumą – 22 sekundes.

47 rate lyderių rikiuotė buvo kitokia. S.Vettelis ir toliau buvo pirmas, tačiau antrojoje vietoje buvo F.Alonso iš „Ferrari“, trečiasis J.Buttonas iš „McLaren“. Vokiečio komandos draugas M.Webberis buvo aštuntas. Šiame rate padangas atšviežinti nusprendė nemažai į taškus garantuojančias pozicijas pretenduojančių lenktyninkų.

53 rate lyderių rikiuotė buvo tokia: S.Vettelis, F.Alonso, J.Buttonas. Tačiau pastarajam 55 rate nepavyko išsaugoti savo pozicijos, kai K.Raikkonenas pergudravo „McLaren“ komandos pilotą.

60 ratas. S.Vettelis paskutinį ratą pradėjo pirmaudamas 26,4 sekundės prieš F.Alonso. Keturiolika sekundžių nuo F.Alonso atsilikinėjo K.Raikkonenas.

61 rate lenktynes apleido M.Webberis. „Esu bėdoje“ ,- sakė M.Webberis, dar būdamas trasoje.

***

Kvalifikacija. Treniruotėse dominavęs S.Vettelis šeštadienį savo pasirodymus baigė geriausiu laiku kvalifikacijoje ir užėmė „pole“ poziciją. Antrasis liko Nico Rosbergas, trečiasis – Romainas Grosjeanas.

Trasa. „Singapūro „Grand Prix“ – netipiškos miesto lenktynės. Čia sportininkus vargina ne tik karštis ir drėgmė, bet ir santykinai miesto gatvėms dideli greičiai, staigaus, netgi ekstremalaus stabdymo zonos ir daugybė posūkių, prieš kuriuos ir po jų dėl staigaus stabdymo, o paskui - tokių pat staigių pagreitėjimų sparčiai dėvisi padangos, didesni krūviai tenka bolido varikliui“, - teigė „Williams“ pilotas venesuelietis Pastoras Maldonado.

Laikas. Didelė rykštė ir apsilankymas 400 metrų ištįsusioje techninio aptarnavimo zonoje, kur maksimalus leistinas greitis - tik 60 km/val., ir kur net pirmaujančios komandos vidutiniškai sugaišta po 30 sekundžių. Šis ir stabdžių apkrovos rodikliai – didžiausi iš visų trasų, kuriose rengiamos „Formulės 1” lenktynės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.