2014-ųjų „Formulė 1“ keis ne tik variklius

Ar Sebastianas Vettelis išliks nenugalimas ir kitąmet? Kuri komanda mes iššūkį „Red Bull“? Lenktynininkų rokiruotės ir automobilių variklių pakitimai gali „Formulės 1“ 2014 metų sezoną padaryti įdomesnį.

„Red Bull“ keisis: 4 kartus pasaulio čempionas S.Vettelis lieka, o M.Webberis (kairėje) pasitraukė iš „Formulės 1“.<br>AP nuotr.
„Red Bull“ keisis: 4 kartus pasaulio čempionas S.Vettelis lieka, o M.Webberis (kairėje) pasitraukė iš „Formulės 1“.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 26, 2013, 10:34 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 3:49 AM

S.Vettelis laimėjo paskutinį šio sezono etapą Brazilijoje sekmadienį, pakartojęs iškart du „Formulės 1“ varžybų rekordus, rašo „Lietuvos rytas", remdamasis AP ir „The Guardian“.

Tai buvo tryliktoji „Red Bull“ vairuojančio Vokietijos lenktynininko pergalė šį sezoną.

Tiek laimėti per vieną sezoną iki šiol buvo pavykę tik jo tėvynainiui Michaeliui Schumacheriui 2004 metais.

Sezono antrojoje pusėje nepralenkiamas tapęs S.Vettelis laimėjo 9 lenktynes paeiliui ir pakartojo Alberto Ascari laimėjimą 1952 ir 1953 metais.

„Sunku suvokti dabar ir per artimiausias porą savaičių tai, ką mes pasiekėme, – sakė S.Vettelis. – Dabar man tai atrodo tiktai skaičiai.

Bet tikiuosi, kad vieną dieną, kai ant mano galvos bus likę mažiau plaukų ir mano veidas atrodys apvalesnis, tikriausiai bus malonu pažvelgti atgal.“

S.Vettelis tapo pasaulio čempionu ketvirtą kartą iš eilės, bet kyla klausimų, ar jam pavyks triumfuoti penktą sykį?

Ar „Red Bull“ vėl dominuos?

Jie turi pinigų, paskatų ir profesionalumo tęsti savo žygius.

Jie turi apsukriausią „Formulės 1“ komandų vadovą Christianą Hornerį.

Jie turi greičiausią lenktynininką S.Vettelį.

Negana to, geriausią dizainerį šiame versle Adrianą Newey.

Bet, pripažįsta ir pats A.Newey, kaip praėjusį dešimtmetį baigėsi „Ferrari“ dominavimas, taip tokia diena kada nors ateis ir „Red Bull“.

Lenktynės sekmadienį Brazilijoje buvo paskutinės prieš esminius variklių pakeitimus kitais metais.

Komandos turės pakeisti 2,4 litro V8 variklius 1,6 litro V6 turbininiais agregatais.

Kitų metų pasirodymą daugiausia lems tai, kurie automobiliai geriausiai prisitaikys prie šių techninių pokyčių.

Be to, „Red Bull“ turės naujoką. 24 metų australas Danielis Riccardio keičia 13 metų vyresnį tėvynainį Marką Webberį, kuris traukiasi iš „Formulės 1“.

Su S.Vetteliu bendros kalbos nesuradęs M.Webberis pereis į „Porsche“ lenktynes kitais metais, nors šiemet bendrojoje įskaitoje užėmė trečiąją vietą (kaip ir 2010 bei 2011 m.).

Per dvylikos metų karjerą „Formulės 1“ lenktynėse šis sportininkas yra iškovojęs devynias pergales ir užlipęs ant garbės pakylos 42 kartus – pastarąjį sykį sekmadienį Brazilijoje, kur finišavo antras.

Be to, „Red Bull“ rengiasi palikti aerodinamikos specialistas Peteris Prodromou, kurį kviečia „McLaren“.

Taigi, nors „Red Bull“ lieka stipri, laimėti dar kartą nebebus taip paprasta.

Ar „Mercedes“ bus greitesnė?

Sklando kalbos, kad „Mercedes“ geriau už varžovus prisitaikys prie naujųjų variklių. Lewisas Hamiltonas vis dar vairuoja puikiai ir gavęs naują ginklą turi galimybių aplenkti S.Vettelį.

Tačiau geri brito santykiai su komandos draugu Nico Rosbergu gali suirti, jei vokietis ir toliau lips L.Hamiltonui ant kulnų taip aršiai.

Be to, „Mercedes“ komandos vadovas Rossas Brawnas po šio sezono ketina pasitraukti, o daugiausia šiais laikais laimėjusio „Formulės 1“ specialisto praradimas būtų skaudus.

Kada „Ferrari“ vėl laimės?

Su Fernando Alonso ir kitąmet į Italijos komandą ateinančiu Kimi Raikkonenu „Ferrari“ turi solidžiausią lenktynininkų porą.

Iš „Lotus“ jie dar perviliojo ir dizainerį Jamesą Allisoną, kuris turėtų parengti automobilį geriau nei šiemet.

Tačiau abejonių lieka: ispanui jau 32-eji, suomiui – 34-eri.

Nors galutinėje įskaitoje šį sezoną F.Alonso užėmė antrąją vietą, net ir antrasis komandos pilotas brazilas Felipe Massa vis aplenkdavo ispaną atrankos važiavimuose. Ispanui tai labai nepatiko.

F.Massą pakeisiantis K.Raikkonenas, skirtingai nei dauguma „Formulės 1“ lenktynininkų, nemėgsta žaisti politinių žaidimų, bet jo konkurencija gali sukelti įtampos komandos viduje.

Ar kitos komandos pasitemps?

„McLaren“ šį sezoną nė karto nelaimėjo prizinės vietos, bet sieja vilčių su naujokais – 21 metų danu Kevinu Magnussenu, kuris prie vairo pakeitė Sergio Perezą, ir aerodinamikos specialistu P.Prodromou.

„Lotus“ šį sezoną žengė žingsnį į priekį, tačiau to paties negalima pasakyti apie „Force India“, „Sauber“, „Williams“ ir „Toro Rosso“ komandas.

Pinigai nuperka sėkmę „Formulėje 1“, o šios komandos tiesiog neturi didelių finansinių pajėgumų. Negana to, jų biudžetas 2014 metais turėtų dar labiau susitraukti. Galbūt joms pagelbės lenktynininkai?

Nico Hulkenbergas pasiruošęs po metų pertraukos grįžti į „Force India“.

„Williams“ komanda turėtų būti stipresnė, Pastorą Maldonado pakeitusi F.Massa, kuriam draugiją palaikys perspektyvus suomis Valtteri Bottas.

Ar rinkodara atgis?

„Formulės 1“ komandos varžosi naujausių technologijų srityje, bet lieka viduramžiuose, kai kalbama apie rinkodarą.

„Formulės 1“ administracija yra įvairių kompanijų grupė, kuri kol kas daugiau nuveikė, kad uždirbtų daugiau pinigų, nei kad padidintų šio sporto populiarumą.

Bernie Ecclestone’o vadovaujamai organizacijai praverstų gaivaus oro gūsis.

Naujas čempionas, kuris galėtų nutraukti S.Vettelio dominavimą, irgi būtų ne pro šalį. 

2013 m. „Formulės 1“ čempionatas

Galutinė asmeninė įskaita. 1. S.Vettelis (Vokietija, „Red Bull“) – 397 taškai, 2. F.Alonso (Ispanija, „Ferrari“) – 242, 3. M.Webberis (Australija, „Red Bull“) – 199, 4. L.Hamiltonas (Anglija, „Mercedes“) – 189, 5. K.Raikkonenas (Suomija, „Lotus“) – 183, 6. N.Rosbergas (Vokietija, „Mercedes“) – 171, 7. R.Grosjeanas (Prancūzija, „Lotus“) – 132, 8. F.Massa (Brazilija, „Ferrari) – 112, 9. J.Buttonas (Anglija, „McLaren“) – 73, 10. N.Hulkenbergas (Vokietija, „Sauber“) – 51, 11. S.Perezas (Meksika, „McLaren“) – 49, 12. P.di Resta (Škotija, „Force India“) – 48, 13. A.Sutilas (Vokietija, „Force India“) – 29, 14. D.Ricciardo (Australija, „Toro Rosso“) – 20, 15. J.E.Vergne’is (Prancūzija, „Toro Rosso“) – 13, 16. E.Gutierrezas (Ispanija, „Sauber“) – 6, 17. V.Bottas (Suomija, „Williams“) – 4, 18. P.Maldonado (Venesuela, „Williams“) – 1.

Galutinė komandų įskaita. 1. „Red Bull“ – 596 taškai, 2. „Mercedes“ – 360, 3. „Ferrari“ – 354, 4. „Lotus“ – 315, 5. „McLaren“ – 122, 6. „Force India“ – 77, 7. „Sauber“ – 57, 8. „Toro Rosso“ – 33, 9. „Williams“ – 5.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.