Italus į britus iškeitęs F.Massa gąsdina naujuoju bolidu

Aštuonerius metus „Ferrari“ komandoje praleidęs Felipe Massa ne tik turėjo išmėginti naują bolidą, bet ir prisitaikyti prie kitos komandos. 32 metų brazilas Italiją paliko dėl „Williams“ komandos. F.Massa neslepia, kad čia sutiko kitokį mentalitetą, atmosferą, bet džiaugiasi iššūkiais.

F.Massa džiaugiasi atradęs naują iššūkį.<br>AP archyvo nuotr.
F.Massa džiaugiasi atradęs naują iššūkį.<br>AP archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 11, 2014, 5:31 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 12:43 PM

Ir kol kas liūdėti nėra ko. 2014 metų „Williams“ bolidas, pasikinkęs „Mercedes“ FW36 variklį džiugina ir gerbėjus, ir visą komandą.

F.Massa teigia, kad per bandymus pasiekti rezultatai suteikė daug papildomos motyvacijos, artėjant sekmadienio lenktynėms Melburne.

- Pažiūrėjus į bandymų rezultatus susidaro įspūdis, kad „Williams“ komanda – pasirengusi. Ar galėjo viskas klostytis dar geriau?, - formula1.com paklausė F.Massos.

- Ką galiu pasakyti – tai nuostabus jausmas. Kai pirmą kartą sėdau į Bolidą Jereze, mane apėmė puikus jausmas. Nudžiugino ir tai, kaip iki paskutinių bandymų Bahreine spėjome patobulinti bolidą. Komanda dirbo puikiai, bolidas veikė patikimai. Viskas vyko pozityviai.

Tačiau dabar dar sunku pasakyti, kur esame. Turime stovėti ant žemės ir neskraidyti. Negalima galvoti, kad esame už ką nors geresni. Tai sužinosime po lenktynių.

Neslepiu, kad labai džiaugiuosi, jog viskas klostosi puikiai. Galime turėti gerą pradžią.

Vienas svarbiausių dalykų pirmosiose lenktynėse – gebėti varžytis, bet bolidas turi veikti patikimai.

- Ar naujasis bolidas patogus? Nesate per daug pratęs valdyti kitokį bolidą?

- Jaučiuosi patogiai. Man labai patinka bolidas. Iš pradžių turėjau problemų, nes reikėjo perprasti bolidą. Manau, kad nuveikėme puikų darbą. Komanda stengėsi padaryti viską, ko prašiau. Jie atsižvelgė į mano pastabas.

Kiekvieną dieną galėjome stebėti tobulėjimą. Tai tikrai pradžiugino. Jau kitą dieną sėdęs į bolidą jauti, kad jis kitoks. Nemaniau, kad pasiekti tokį geriausią laiką buvo įmanoma. Klydau.

Tai tik parodė, kad bolidas turi daug potencialo tobulėti. Dar yra, ką reikia pagerinti, ką suprasti. Bet komanda jau dabar nuveikė didelį darbą.

- Kaip vyko darbas su komanda per lenktynių simuliacijas? Suprantama, kad šiemet viskas buvo kitaip.

- Nemažas pokytis, kai turi pereiti nuo ilgai pažįstamo inžinieriaus (Robo Smedley) prie visiškai kito žmogaus (Andrew Murdocho). Tačiau labai juo patenkintas. Tai geras, protingas žmogus. Tik nelengva suprasti jo akcentą, nes A.Murdochas – airis.

Niekada negyvenau Anglijoje, tad nėra lengva perprasti tą kalbėjimo manierą. Be to, yra daug kitokių žodžių, kai kalbi apie vairo padėtį. Anksčiau naudodavau mažiau variantų.

Bet nieko tokio. Pradžioje tikrai buvo sunku, nes turėjau daug ko išmokti, prie daug ko priprasti. Pavyzdžiui prie anglų komandos darbo. Jis kitoks nei italų. Tačiau dabar viskas veikia gerai, automatiškai.

Ir supratimas geresnis. Komanda dirba taip, kaip paprašau. Tai labai malonu.

- Gal galite plačiau papasakoti, koks skirtumas tarp anglų ir italų komandų?

- Dirbant su inžinieriais didelio skirtumo nėra. „Ferrari“ inžinierių komandoje buvo keletas italų ir daugybė kitų žmonių. Nėra kitaip ir „Williams“ komandoje. Be to, inžinieriai dirba panašiai.

Bet mechanikai, atmosfera ir komandos mentalitetas – kitoks. „Ferrari“ stovykloje viskas labai atvira. Nepamatysi jokio tyliai dirbančio mechaniko, ar italo, kuris pradėtų kalbėti prieš tai nepaspaudęs rankos.

O anglai – labai tylūs, ramūs. Jie kalba labai mandagiai, korektiškai.

- Ir kas arčiau širdies?

- Jeigu atvirai, man čia labai patinka. Esu labai atviras. Taip pat – lotynų amerikietis, tad mėginu į komandą įnešti savasties.

- Kai sutikote keliauti į „Williams“, labai optimistiškai žiūrėjote į potencialą, tačiau realiai sukirtote rankomis su komanda, kuri sąraše – devinta. Bet jeigu tikėsime bandymų rezultatais, tai turite vieną geriausių bolidų. Turėtumėte būti nustebęs, kad tokiu greičiu žengėte taip toli.

- Esu labai patenkintas savo pasirinkimu. Kai renkuosi komandą, kurios dalimi tapsiu, patikrinu daug aspektų. Tikrai tenka rimtai naudoti smegenis. Pirmiausia mėginu pakalbėti su kuo daugiau žmonių ir suprasti įvairiausius dalykus. Daugelis sakė, kad „Mercedes“ parengė puikius variklius. Be to, nemažai komandų, su kuriomis teko kalbėti, prarado daug žmonių.

Tenka išgirsti apie darbuotojus tam tikrose komandose, kuriose jie negauna atlyginimų. O kai pirmą kartą kalbėjau su „Williams“, pajutau kitokią atmosferą, požiūrį.

Pamačiau komandą, kuri nori augti ir grįžti ten, kur buvo praeityje. Tada jie planavo į komandą įtraukti dar naujų žmonių. Mane sutiko labai šiltai. Manau, kad tai buvo dar vienas punktas, padėjęs apsispręsti.

Kai pirmą kartą užsukau į dirbtuves, pamaniau: „Štai ką noriu daryti.“ Kai pirmą kartą važiavau jau šioje komandoje, buvau laimingas. Man palengvėjo, kad palyginus su kitais variantais, pasirinkau gerą ekipą.

- Atrodote laimingas. Ar „Williams“ komandoje esate labiau atsipalaidavęs? Galbūt čia jūs jaučiate mažesnį spaudimą nei „Ferrari“ ekipoje?

- Manau, kad taip. Spaudimas tikrai mažesnis. Bet visada jį jauti, ypač jeigu esi iš tų, kurie varžosi dėl taškų. Bet pats spaudimo jausmas yra kitoks. „Ferrari“ yra pati garsiausia komanda „Formulėje 1”, todėl čia to spaudimo yra gerokai daugiau.

Williams“ komandoje esu šiek tiek labiau atsipalaidavęs. Jaučiu čia dirbančių žmonių pagarbą ir esu laimingas.

- Ar ta laimė paveiks jūsų rezultatus?

- Galbūt. Gal kai esi laimingesnis, tau tai padeda dirbant. Gal kai nebuvau toks laimingas, dėl kažkokių priežasčių negalėjau pasiekti geresnių rezultatų. Tai yra susiję.

- Pažiūrėjus į dabartinį tašką, kuriame esate – ar viskas labiau pozityvu?

- Taip. Tai puikus laikas permainoms. Viskas visiems nauja. Visi pradeda nuo nulio. Pokyčių reikėjo ir man. Be to, tai – naujas iššūkis, suteikiantis papildomos motyvacijos.

- Per bandymus matėme, kad „Mercedes“ variklius turintys bolidai gali siekti puikių rezultatų. Dalis komandų „Williams“ laiko labai stipria ekipa. Ar manote, kad galite būti vienas tų, realiai pretenduojančių į vietas ant pakylos?

- Jeigu manęs paklaustumėte, kuri komanda lyderė, pasakyčiau, kad „Mercedes“. Manau, kad dabar jie yra priekyje, bet vėliau pažiūrėsime, kaip bus. Kvalifikacijos pabaigoje, kai visi naudoja tiek pat degalų, tas pačias padangas, matai pajėgumus ir gali save lyginti su kitais.

Bet nepakanka gero pasirodymo. Patikimumas – svarbus rodiklis.

„Formulėje 1” yra nemažai kitų komandų, kurios kovos: „McLaren“, „Ferrari“, „Red Bull“. Mes net nežinome, kokio pajėgumo ir „Red Bull“, nes per bandymus reikalai jiems gerai nesiklostė. Jie visuomet buvo garaže.

Bet dėl to negali užmiršti šios komandos. Jie žino, kaip sukurti greitą bolidą. Manau, kad kai jie sutvarkys problemas, taps vienais iš lyderių.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.