Dakaro ralio organizatoriai sumenkino Benedikto Vanago rezultatą

Pietų Amerikoje vykstančio Dakaro ralio dalyviai antradienį ruošiasi startuoti antrame gerokai ilgesniame ir sudėtingesniame greičio ruože.

Benediktas Vanagas tikėjosi startuoti iš aukštos 17 pozicijos.<br>W.Weyens nuotr.
Benediktas Vanagas tikėjosi startuoti iš aukštos 17 pozicijos.<br>W.Weyens nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 3, 2017, 3:56 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 7:40 PM

Šiandien jiems teks įveikti 803 km., iš kurių 275 km sudarys greičio ruožas. Likusius atstumus komandos turės įveikti pervažiavimais. Po šio etapo Dakaro bivuakas įsikurs Argentinoje, Tucumano provincijos sostinėje – San Miguel Tucamano mieste.

Nubraukė brangų pasiekimą

Po puikaus pasirodymo vakar, antrajame greičio ruože Benediktas Vanagas tikėjosi startuoti iš aukštos 17 pozicijos.

Lenktynininkas dar prieš pirmojo ruožo startą neslėpė, kaip svarbu pirmajame ruože parodyti kuo geresnį rezultatą ir iškovoti kuo aukštesnę starto poziciją. Startuoti iš kuo aukštesnės pozicijos nori kiekvienas Dakaro ralio dalyvis, nes taip lieka mažiau tikimybės, kad trasoje sutrukdys lėtesnis sportininkas, be to, gruntas bus mažiau išvažinėtas.

Pirmame greičio ruože startavęs iš 25 pozicijos B.Vanagas užėmė net 17 vietą ir turėjo iš šios pozicijos startuoti antrajame greičio ruože, bet organizatoriai nubraukė praktiškai visą jo pasiekimą.

Praleidę į priekį net septynis „svarbesnius“ lenktynininkus jie lietuvį nustūmė į 24 starto poziciją.

„Visas darbas, kurį padarėme vakar, nuėjo „šuniui ant uodegos“. Nors finišavome 17-i, pagal taisykles „Priority list“ vairuotojai galėjo pasinaudoti „joker“ teise pasigerinti pozicijas ir net 7 mūsų aplenkti ekipažai vėl sulindo priekyje mūsų.

Startuosime 24-i, vėl po mūsų jau šiandien trasoje lenkto Stephano Schotto. Džiaugsmas, kad kausimės rimtame kolektyve, nugaravo kaip miražas. Esmė – tai tikrai nesaugu“, – neslėpė B.Vanagas.

Vis dėlto galiausiai jam buvo suteikta 23 starto pozicija, nes vienas iš geriau pasirodžiusių varžovų gavo baudą.

„Šios dienos ypatumas – visa distancija, lenktynės tik keliais. Pagal organizatorių informaciją dalyvių briefinge, daug kelių paplauti ir išgraužti neseniai praėjusių liūčių, tad reikės būti ypač atidiems kelyje“, – sakė B.Vanagas, važiuojantis bolidu „Toyota Hilux“.

Lietuviai startuos arti vienas kito

B.Vanagas į antrąjį greičio ruožą pajudės 17 val. 55 min. Lietuvos laiku.

Pirmame greičio ruože 29 vietą užėmęs Antanas Juknevičius antrosios dienos startui organizatorių buvo nustumtas viena pozicija žemyn. Jis šiandien varžybas pradės iš 30 vietos, 18 val. 02 min. Lietuvos laiku.

„Nuotaikos puikios, viskas labai puiku – trasoje buvo visko – balų, sauso grunto, labai įdomi ir puiki vieta paskutiniams pastebėjimams prieš tikrojo Dakaro ralio pradžią. Nemažai laiko važiavome dulkėse, bet tokia jau trasa, rizikuoti lenkiant čia nebuvo verta – per daug pavojingų vietų“, – įspūdžius po pirmojo greičio ruožo pasakojo A. Juknevičius.

Pirmajame greičio ruože didžiausią progresą pademonstravęs ir iš 65 į 41 vietą pakilęs Vaidotas Žala antrąjį etapą taip pat pradės iš vienu laipteliu žemesnės pozicijos, 42. Jo startas – 18 val. 08 min.

V.Žalos laukia didelis iššūkis – nuo 30 pozicijos besirikiuojantiems lenktynininkams organizatoriai leis išvažiuoti ne kas minutę, o kas 30 sekundžių, todėl norint parodyti geresnį rezultatą lietuviams teks lenkti daug varžovų ir kvėpuoti dulkėmis.

Tikisi geresnio rezultato

V.Žala ir Saulius Jurgelėnas mano, kad Lietuvoje pagamintu „Seat Leon Dakar“ važiuojanti komanda gali kopti kur kas aukščiau.

„Jeigu mes su nuotykiais ir važiuodami tikrai ne maksimaliu greičiu sugebėjome lenkti anksčiau startavusius ekipažus, o galutinėje įskaitoje esame beveik ketvirtame dešimtuke, viskas klostosi puikiai.

Nors nuotykių tikrai buvo. Po starto kelio danga buvo sausa, dulkių nebuvo daug, o nusileidus žemiau jau ir purvo pamatėme, net užklimpusią „Toyota“. Džiaugėmės, kad mūsų padangos – su aštriais protektoriais, be vargo apvažiavome tą sudėtingą atkarpą.

Buvo ir daugiau įklimpusių, buvo ir lėčiau važiuojančių. Keletą varžovų pavijome, mūsų lenkimai gal irgi buvo kiek per „aštrūs“, todėl „susipažinome“ su pakelės tvoromis – kairės pusės priekinis sparnas nukentėjo, tačiau gerai, kad nebuvo medžių“, – įspūdžiais dalijosi S. Jurgelėnas.

„Kelias jau prologe buvo pakankamai išmuštas, o mes akivaizdžiai nepataikėme, reguliuodami pakabą. Jau patys pirmi tramplinai įnešė nereikalingo jaudulio – visureigis buvo sunkiai kontroliuojamas, nulėkėme nuo kelio, laimei, neapsivožėme.

Kai vėl padidinome tempą, vėl turėjome problemų, todėl antrą prologo dalį važiavome lėčiau. Pakabą tikrai sureguliuosime – šitas automobilis lengvai pritaikomas įvairiems keliams. Norėjome, kad geriau šokinėtų, bet nepataikėme.

Testuose jau čia, Pietų Amerikoje, tokių išbandymų negalėjome sumodeliuoti. Todėl tikiuosi, kad tokių momentų, kai jau galvosime apie virtimą aukštyn ratais, kituose etapuose išvengsime“, – sakė V. Žala.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.