Nuo šiol lietuvių mechanikai visą dieną kaups energiją ant stogo sumontuotais šešiais saulės elementais, o vakare bivuake prie lenktyninio bolido dirbs tyloje.
Atliekant paskutinius pasiruošimo darbus prieš Dakaro technikai iškeliaujant į Le Havro uostą, daugiausiai žmonių A. Juknevičiaus komandoje zujo aplink serviso sunkvežimį.
Dviguba sprendimo nauda
Kol komandos mechanikai džiaugėsi galimybe laisviau pakrauti daiktus, ant sunkvežimio stogo nepaisant stipraus lietaus buvo vykdoma misija „ekologija“.
Anksčiau atsarginiams ratams transportuoti naudotas serviso automobilio stogas gavo naują užduotį – gamins elektros energiją.
„Vakarais bivuakas virsta tikru orkestru – tiesa, groja ne rokas ar džiazas, bet skirtingų tipų ir galingumo generatoriai. Kai buvo atnaujinamas sunkvežimis, šovė mintis pasinaudoti galimybe tapti labiau ekologiškais.
Abu su Dariumi esame Neringos miesto piliečiai, žinome, kaip svarbu saugoti gamtą ir aplinką, be to – taip sumažinsime apkrovas mechanikų ausims.
Dakaro stovyklose elektra retkarčiais dingsta. Tokiu atveju galėsime gal ir užsidirbti pardavinėdami savo ekologišką energiją – verslo planas naujam automobiliui“, – šmaikščiai apie tapimą ekologišku ekipažu pasakojo A. Juknevičius.
Elektros užteks ilgam
Saulės kolektoriais komandą aprūpino „Global Bod Group“ narė „SoliTek“, gaminanti polikristalinius saulės elementus bei fotovoltinius modulius.
Pasak įmonės techninių sprendimų specialisto Jono Vaišnio, per dieną sukauptos energijos turėtų užtekti net 6,5 val.
„Saulės kolektoriai, buvo sumontuoti nestandartiniu būdu – pritvirtinome juos itin stipria „Tesa“ lipnia juosta.
Atvesti į automobilio vidų jie buvo sujungti su srovės keitikliu ir 1,2 kilovatvalandės baterija.
Naktimis mechanikai sukauptą saulės energiją galės naudoti apšvietimo lempoms, grąžtams, suktuvams, suvirinimo staklėms ir kitai automobilių priežiūros technikai“, – pasakoja J. Vaišnys.