9 vietoje važiavęs Vaidotas Žala paaiškino, kodėl nukrito į dvidešimtuko apačią

20 vieta Dakaro ralio greičio ruože yra solidus rezultatas, bet Vaidoto Žalos gerbėjai po penktojo etapo finišo klausė, kodėl „tik“ tiek?

 V.Žalai užteko greičio, bet laiko prarado klaidžiodami trasoje.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žalai užteko greičio, bet laiko prarado klaidžiodami trasoje.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žalai užteko greičio, bet laiko prarado klaidžiodami trasoje.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žalai užteko greičio, bet laiko prarado klaidžiodami trasoje.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žalai užteko greičio, bet laiko prarado klaidžiodami trasoje.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žalai užteko greičio, bet laiko prarado klaidžiodami trasoje.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žalai užteko greičio, bet laiko prarado klaidžiodami trasoje.<br> V.Dranginio nuotr.
 V.Žalai užteko greičio, bet laiko prarado klaidžiodami trasoje.<br> V.Dranginio nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jan 10, 2018, 8:53 PM, atnaujinta Jan 10, 2018, 9:10 PM

Po starto itin greitai įsibėgėjęs ir vienu metu iki 9 vietos pakilęs V.Žala vėliau prarado nemažai laiko. Tad kas nutiko?

„Pradžioje buvome kaip ir smagiai įsibėgėję, sunkiausias kopas prašokom pirmu bandymu. Ten nemažai mašinų buvo įstrigę, ant Loebo „Peugeot“ vos neužlėkėm. 

Antroje dalyje daug laiko sugaišom paklydę, bet ten, man rodos, klydo nemažai ekipažų. Saulius sugebėjo atrinkti teisingą kursą ir nepraradom nei vieno taško. Tikiuosi, ryt pavyks stabiliau važiuoti“, – sakė V.Žala.

Šturmanas prisiėmė kaltę

Šturmanas Saulius Jurgelėnas prisiėmė kaltę dėl paklydimo: „Norėjosi sulįst į smėlį kaip driežui ir nesirodyt. Per mano klaidas praradom 30-40 minučių. 

Pirma greičio ruožo dalis fantastiškai sklandžiai suėjo, antroje Vaidas lėkė puikiai, tačiau papildomi pasivažinėjimai dėl navigacijos bėdų gerokai pablogino rezultatą. Reiks gerokai patobulėt ateityje.“

Galiausiai visi trys lietuvių ekipažai kirto finišo liniją lyderių dvidešimtuke – tai privačioms komandoms iš tokios mažos šalies, kaip Lietuva, prilygsta pergalei. A.Juknevičius užėmė 17 vietą, B.Vanagas – 18-tą, o V.Žala – 20 poziciją.

Klaidžiojo ir A. Juknevičius

Antanas Juknevičius po finišo taip pat prisipažino esąs ne visiškai patenkintas savo rezultatu.

„Truputį pykstu ant savęs – pirmoje dalyje prakirtome ratą ir negalėjome pademonstruoti viso greičio. Nors vieta gera, bet viduje save vis tiek stumi dar labiau į priekį, ypač kai tiek daug mašinų pirmoje dalyje strigo, buvo gera galimybė pašauti į priekį. 

Pamatėm Loeb‘ą duobėje, aplinkui dešimtys ekipažų ratus suka iš tos duobės bandydami išvažiuoti, o jo šturmanas visiem kelią rodo“, – kiek komišką situaciją su šypsena pasakojo A.Juknevičius. 

„Reikėjo atkovoti vakar prarastas pozicijas tai šiandien davėm gazo kaip reikiant, gale buvome šiek tiek nuklydę, bet viskas gerai. Rezultatas tinkamas.“

Sunkios lenktynės

Penktas Dakaro greičio ruožas po daug dalyvių iš varžybų pašalinusio ketvirtojo buvo sutrumpintas 40 kilometrų – sportininkams nereikėjo važiuoti per dalį aukštų Peru kopų. Nepaisant to, jie 228 kilometrus maudėsi Peru smėlyje, o po to dar turės įveikti beveik 700 kilometrų bendrojo naudojimo keliais iki naujo bivuako Arekipoje.

Geriausiai šiame greičio ruože pasirodė bendrosios įskaitos lyderis Stephane‘as Peterhanselis, trasoje užtrukęs 2 val. 51 min. 19 sek. Iš varžybų pasitraukus artimiausiam jo konkurentui Sebastienui Loebui, kuris patyrė avariją kopose, S. Peterhanselis tapo kone vienvaldžiu automobilių įskaitos lyderiu – jo persvara prieš antroje vietoje esantį Carlosą Sainzą yra didesnė nei 30 minučių.

V. Žala su S. Jurgelėnu greičio ruožą pradėjo puikiai ir po pirmoje jo dalyje važiavo devinti. Būtent ši dalis buvo itin klampi, ne vienas ekipažas joje sugaišo daug laiko, tad atsargus važiavimas pasiteisino.

 Tačiau vėliau kopose teko kiek paklaidžioti ir buvo prarastas bent pusvalandis. Galiausiai finišas pasiektas 20-oje vietoje, o trasoje sugaištas laikas – 4 val. 3 min. 25 sek. Bendroje automobilių įskaitoje „Agrorodeo“ komandos ekipažas palypėjo į 22-ą vietą.

Ketvirtadienį laukia šeštas Dakaro ralio etapas, kuris prasidės Peru ir baigsis Bolivijoje – La Pase. Bendra dienos rida bus 758 km, o iš jų greičio ruožas sudarys 313 km.

Didelė jo dalis vyks netoli Titikakos ežero esančiuose keliuose – dalyvių laukia nebe minkšto smėlio kopos, bet klasikinį ralį primenantis kietas gruntas ir aukštikalnės, dalis etapo vyks 4 km aukštyje. 

Adaptacijai prie aukštikalnių bus suteikta viena laisva diena – penktadienį lenktynininkai ilsėsis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.